Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمون سطح سه و سطح 4(دکترا) حوزه های علمیه خواهران گلستان امروز همزمان با کشور در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما مدیر حوزه علمیه خواهران استان گفت : 19 نفر در آزمون سطح چهار(دکترا)شرکت کردند که 6 نفر پذیرفته می شوند.

حجت الاسلام ایوب وردان افزود:در آزمون سطح سه هم 80 نفر شرکت کردند که از این تعداد 55 نفر پذیرش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نتایج پذیرفته شدگان یکم مرداد اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است

 حجت‌الاسلام سعید موحدی با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ روزه انجمن قرآن پژوهی حوزه در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: این انجمن یکی از انجمن‌های حوزه علمیه قم است که در سال ۱۳۸۱ تأسیس و در زمره نخستین انجمن‌های علمی حوزه قرار گرفت و یکی از مهم‌ترین اهداف آن، حرکت به سوی جایگاه واقعی قرآن در جامعه و بازشناسی حقایق و معارف آن است.

مدیر اجرایی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم  افزود: توجه به جایگاه قرآن به عنوان مهم‌ترین منبع استنباط احکام و عقاید دینی بسیار ضروری است، اما بهره‌مندی از این کتاب عظیم تاکنون ناکافی بوده و آن گونه که باید، انجام نشده است و انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم درصدد تحقق این هدف است.

مسئول غرفه انجمن قرآن پژوهی در بخش حوزوی نمایشگاه امسال گفت: مرکزیت همه امور قرآنی که به صورت علمی در سراسر کشور انجام می‌شود، با این انجمن است و روسایی که برای این انجمن انتخاب می‌شوند، از چهره‌های شاخص قرآنی هستند و اکنون حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی چهره موفق قرآنی ریاست این انجمن علمی را برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن طیب حسینی رئیس بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گفت: سابقه حضور بخش حوزوی در نمایشگاه‌های قرآن به سال ۱۳۸۸ برمی گردد و در سی و یکمین نمایشگاه قرآن حدود ۲۰ نهاد حوزوی حضور دارند و به همت این نهاد‌ها و کارشناسان در طول برگزاری نمایشگاه حدود ۱۲۰ برنامه به اجرا در می‌آید که از آن جمله برگزاری ۶۰ نشست مهم است.

او افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که بسیار پرمخاطب و چشمگیر است ارائه مشاوره‌هایی از سوی حوزویان خواهر و برادر است که در سال‌های گذشته بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان به ویژه جوانان قرار می‌گرفته است. امسال مشاورین حوزوی خواهر و برادر در ۱۴ موضوع به بیان مشاوره به علاقه مندان می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شورورزی مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح از ارائه مشاوره‌های تخصصی در ۱۴ عرصه مختلف به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: یکی از خدمات بسیار خوب این بخش بحث استعدادیابی کودکان و نوجوانان است که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و از روز‌های نخست برپایی نمایشگاه، خانواده‌های بسیاری برای سنجش استعداد نوجوانان خود مراجعه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رستمی،گفت: تبیین و نشر معارف و آموزه‌های قرآنی از جمله رسالت‌های مرکز رسانه حوزه است و ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوب و ارزشمندی است که معارف قرآنی و شاخصه‌های سبک زندگی قرآنی را به مردم و به ویژه نسل جدید معرفی کنیم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه افزود: از سویی در این ماه عزیز و بی‌نظیر نسبت به دیگر ماه‌های سال، دل‌های مردم نسبت به دریافت معارف قرآنی و دینی، پذیراتر است و در این شرایط حوزه‌های علمیه به عنوان پاسبان معارف قرآنی موظف است که از این فرصت برای تبیین هر چه بهتر و بیشتر معارف ناب قرآن مجید و پاسخ به سوالات و شب‌هات بهره ببرد و در ضمن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را با محوریت کلام وحی به قرآن دوستان معرفی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی قربانی مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تبیین بخش‌های مختلف این غرفه و خدماتی که به مخاطبین قرآنی ارائه می‌دهد، گفت: امسال تفاوتی را نسبت به غرفه‌های سال قبل ایجاد کردیم و آن دخیل کردن همه بخش‌های مرکز مدیریت در برپایی این غرفه است و خوشبختانه همکاری خوبی از سوی همه معاونت‌ها و بخش‌های حوزه را شاهد بودیم تا بخشی از زحمات حوزویان در معرض دید عموم قرار داده شود.

او افزود: در طول سال‌هایی که مرکز مدیریت حوزه وارد طراحی‌های راهبردی و کلان شده است، اسناد و برنامه‌های جامع بالادستی خوبی تهیه و تدوین شده و ما امسال برای اولین بار این اسناد و برنامه‌های بالادستی حوزه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده ایم و همه آنچه که در قالب طرح‌های کلان و راهبردی در این غرفه عرضه می‌شود مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

فاطمه حیدری، مدیر کل روابط عمومی جامعه الزهرا (س) گفت: در طول برگزاری نمایشگاه نشست‌های علمی تخصصی مانند نشاط اجتماعی از منظر قرآن و سنت، بررسی حقوق و تکالیف مختص زنان از منظر قرآن کریم، تحلیلی قرآنی بر جایگاه خانواده و عوامل موثر بر تربیت فرزندان، جستاری در قرآن کریم در رفع نیاز‌های زندگی دنیوی و همچنین زیست عفیفانه در قرآن از سوی جامعه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام میثم ناظمی مسئول آموزش مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۷ تاسیس شده و رشته‌ها و گرایش‌هایی مرتبط با قرآن و مستشرقان و قرآن و علوم و همچنین در حوزه قرآن و علوم نیز چندین گرایش در این مرکز ارائه می‌شود.

او افزود: قرآن پژوهان این مرکز بعد از گذراندن واحد‌های آموزشی، رساله سطح سه یا رساله سطح چهار خود را نوشته و دفاع کردند؛ تفسیر علمی سوره‌های قرآن از پایان نامه‌های سطح سه این مرکز است که در معرض دید عموم مردم و قرآن دوستان قرار گرفته است.

نظامی ادامه داد: بررسی دیدگاه مستشرقین راجع به تفسیر قرآن کریم از دیگر موضوعات پایان نامه دانش پژوهان سطح سه این مرکز می‌باشد که تاکنون شش پایان نامه به نگارش درآمده، ضمن آن که در این غرفه پایان نامه‌های دفاع شده دانش پژوهان در عرصه‌های مختلف قرآنی به نمایش درآمده که برخی از آن به کتاب نیز تبدیل شده است.

علی درگاهی مدیر ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از بارگذاری دو هزار و ۳۰۰ مقاله در دانشنامه مجازی ویکی پاسخ خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ عنوان کتاب از تولیدات این مرکز عرضه شده که بخش قابل توجهی از این آثار مربوط به تلاش‌های علمی و پژوهشی هشت گروه علمی مرکز است که همه این آثار مربوط به کتاب‌های منتشر شده در سه سال اخیر است.

او افزود: از فعالیت‌های این مرکز می‌توان به انتشار فصلنامه علمی شبهه پژوهی اشاره کرد که تاکنون دو شماره از آن منتشر شده است؛ ضمن آن که تاکنون ۳۳ شماره از فصلنامه علمی – تخصصی پاسخ نیز به چاپ رسیده است.

درگاهی اضافه کرد: کتابچه امواج آلوده با محوریت موضوعات روز و شبهات جدید منتشر می‌شود که تاکنون ۱۷ شماره از آن به چاپ رسیده و شماره اخیر نیز مربوط به شبهات انتخاباتی بوده است. کتابچه دفع و رفع نیز تاکنون در سه جلد منتشر شده که مربوط به پاسخ به شبهاتی در خصوص مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و مباحث انتخاباتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر قنبری مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نظر به اهمیت تدوین فرهنگ نامه‌های موضوعی و تخصصی و معاجم قرآن و تهیه فرهنگ نامه‌های موضوعی تفاسیر این پژوهشکده در سال ۱۳۶۶ تاسیس شد و تاکنون ۲۱۷ عنوان کتاب را در بیش از ۳۰۰ جلد به چاپ رسانده است.

او بیان کرد: امسال و در این نمایشگاه بحث رونمایی از برخی آثار شاخص پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم را در دست اقدام داریم؛ بخش دیگری که همواره در نمایشگاه‌های مختلف مورد استقبال عموم قرار می‌گرفته است تبیین مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی می‌باشد و در اینجا تابه حال ۴۷ جلد اثر در این عرصه چاپ شده که نمایش داده می‌شود و پیش‌بینی این است که تا ۶۲ جلد نیز برسد.

قنبری افزود: این پژوهشکده با نگاهی کاملاً نو به عرصه‌های تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنی، به جهت‌دهی فعالیت‌های قرآنی در حوزه علمیه قم، کمک شایانی کرده و وظایفی همچون تأمین منابع و اسناد قرآنی، طبقه بندی و سازماندهی معارف قرآنی، تدوین فرهنگ‌نامه‌ها و دائرة‌المعارف‌های متنوع قرآنی، پدیدآوردن تفاسیر گوناگون، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و شناسایی کمبود‌ها و نیاز‌ها در عرصه فرهنگ قرآنی را بر عهده گرفته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در این غرفه تنها آثار شاخصی که دارای رتبه و امتیاز بوده و بیش از دیگر آثار شاخص بوده را در معرض دید عموم قرار دادیم و حدود ۲۷ اثر دارای امتیاز داریم که امسال این آثار به نمایش درآمده است.

حمیده فاتحی مسئول غرفه موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران گفت: این موسسه یکی از مراکز وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی است که در راستای مأموریت‌های آن تاسیس شده و تاکنون فعالیت‌های خود را در بخش آموزش علوم حوزوی به بانوان جامعه اسلامی بدون وقفه ادامه داده است.

او افزود: در این غرفه برخی از پایان نامه‌های شاخصی که توسط دانش پژوهان مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران در رابطه با قرآن و موضوعات بدیع و مورد نیاز جامعه نگاشته شده در معرض دید عموم قرار گرفته که بیشتر تالیفات و مقالاتی که از این پایان نامه‌ها بیرون آمده در جشنواره‌ها و همایش‌های کشور حائز رتبه‌های برتر شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در این مرکز نشست‌ها و کرسی‌های هم‌اندیشی و کارگاه علمی خوبی راجع به مباحث قرآنی برگزار می‌شود که باعث تبادل آراء و نظرات می‌شود و از سوی دیگر نیز تألیفات خوبی از دل این کارگاه‌ها و کرسی‌ها نگاشته می‌شود که می‌تواند در حل معضلات و گره‌های ذهنی بخشی از بانوان جامعه ما موثر باشد.

به همت غرفه شهدای روحانیت واقع در بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، هر روز مسابقه قرآنی ویژه خانواده‌ها هر شب بین ساعت ۲۲ تا ۲۳ برگزار می‌شود و در برگه‌هایی سه سوال قرآنی با محوریت توجه به شاخصه‌های سبک زندگی قرآنی، احترام به والدین و موضوع تحدی قرآن مطرح می‌شود که بعد از پاسخگویی به این سوالات به قید قرعه به چند نفر جوایز اهدا می‌شود.

سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ابتدای فروردین کار خود را آغاز کرده و تا ۱۴ فروردین مصادف با ۲۲ ماه رمضان از ساعت ۱۵ تا نیمه شب میزبان علاقه‌مندان در مصلای امام خمینی (ره) است؛ به جز شب‌های احیا که تا ساعت ۲۲ برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است