Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی البرز ، ملارد و شهریار در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با ایرنا گفت: این دوره از مسابقات با هدف ایجاد انگیزه ، شناسایی دانش آموزان توانمند در زمینه محاسبات ذهنی و چرتکه ای ، استفاده از یک سیستم نوع آورانه محاسبه ای و توسعه ذهن در سطح منطقه ای ، استانی ، کشوری و بین المللی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سمیه غلامی افزود: از محاسبات ریاضی جهت توسعه ذهن استفاده می شود زیرا این روش در افزایش قدرت ذهن ، قدرت تخیل و تحلیل کودکان تاثیر دارد.
وی تصریح کرد: در این مسابقات دانش آموزان به صورت عملی با بسیج کردن قوای ذهنی و جسمی برای داشتن تمرکز قوی در انجام کار با هدف رسیدن به نتیجه دلخواه که همان موفقیت می باشد آشنا شده و مهارت کسب می کنند.
وی مدیریت زمان ، تمرکز ، توانایی حل مسئله، تقویت حافظه ، دقت دیداری و شنیداری را از جمله فایده های آموزش مهارت ذهنی و چرتکه ای به گروه سنی 5 تا 13 سال ذکر کرد.
وی اضافه کرد: امروز مسابقات استانی محاسبات ذهنی ریاضی با حضور داوران مجرب برای انتخاب افراد برتر استان البرز جهت اعزام به مسابقات کشوری به اجرا در آمد.
مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی البرز ، ملارد و شهریار خاطر نشان کرد: گزینش افراد برتر برای شرکت در آزمون استانی از دی ماه سال گذشته آغاز شد تا به مدت 5 ماه ،منتخبان تحت پوشش دوره تمرین تخصصی در مراکز آموزشی و خانه قرار گیرند.
غلامی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 250 نفر در گروه سنی 5 تا 13 سال شرکت کرده اند که به مدت 8 دقیقه به 200 سوال ریاضی به روش ذهنی و چرتکه ای پاسخ دادند.
وی تاکید کرد: افراد برتر استان البرز در این دوره از مسابقات پس از ارزیابی کشوری، برای شرکت در رقابت ملی و اعزام به مسابقات جهانی تعیین می شود.
لازم به ذکر است ،دانش آموزان البرزی در سال گذشته 13 مقام برتر در مسابقات محاسبات ذهنی و چرتکه ای حهان که در دبی برگزار شد را به خود اختصاص دادند.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این مراسم با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • برگزاری کنکور سراسری فردا و پس فردا
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد