Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:12:17 GMT

کتاب آخر «تالار گرگ» با تاخیر منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۶۲۵۴

کتاب آخر «تالار گرگ» با تاخیر منتشر می‌شود

هیلاری مانتل خالق سه‌گانه «تالار گرگ» که با اقبال زیادی روبه رو شده اعلام کرد کتاب نهایی از این مجموعه را با تاخیر وارد بازار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، هیلاری مانتل گفت کتاب نهایی از این مجموعه که قرار است با عنوان «آینه و نور» در ادامه رمان‌های موفق «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» منتشر شود؛ تا سال ۲۰۱۹ منتشر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که قرار بود کتاب سوم تا تابستان سال آینده به بازار بیاید این نویسنده اعلام کرد برخلاف آنچه انتظار داشت، این کتاب سال ۲۰۱۸ منتشر نخواهد شد.

این رمان قرار است کامل کننده داستان هنری هشتم و توماس کرامول باشد. دو کتاب نخست از این سه گانه با عنوان «تالار گرگ» و «جسدها را بالا بیاورید» که هر دو برنده جایزه بوکر شدند، هیلاری مانتل را به تنها نویسنده‌ای بدل کردند که برای دو کتاب‌ پیاپی دو جایزه بوکر دریافت کرد.

مانتل در مصاحبه‌ای درباره ادامه نهایی این مجموعه گفت همه چیز بستگی به تکمیل کتاب دارد و اگر بتواند کتاب را تا آغاز سال جدید به پایان برساند می‌توان انتظار داشت که تابستان سال آینده وارد بازار شود. وی افزود این امر از نظر خود او غیرمحتمل است.

مانتل افزود این کتاب تا سال ۲۰۱۹ نمی‌تواند منتشر شود . وی گفت تاخیر در این کتاب به نوشتن ماجرای مرگ کرامول در سال ۱۵۴۰ مربوط نمی‌شود .

مانتل در رمان سه گانه تاریخی خود که به زندگی توماس کرامول و هنری هشتم پرداخته است و در قسمت سوم این مجموعه به زندگی هنری هشتم و دادگاهی که برای او ترتیب داده شد و نقش توماس کرامول نخست وزیر او تمرکز کرده است.

خانم مانتل پیشر گفته بود در کتاب سوم ادامه ماجرا از جایی که کتاب دوم به پایان رسیده بود دنبال می‌شود. در آغاز کتاب توماس کرامول روی چوب بستی ایستاده که آن بولین روی آن به دار آویخته شد و می‌گوید : «کسی که زمانی ملکه بود پنج دقیقه پیش برای همیشه چشم‌هایش را بست».

مانتل در کتاب نخست این مجموعه یعنی «سالن گرگ» داستان را از زمانی شروع کرد که کرامول ۱۵ ساله بود.

«تالار گرگ» سال ۲۰۰۹ منتشر شد و «جسدها را بالا بیاورید» سال ۲۰۱۲ به بازار آمد. از این دو کتاب اقتباس‌های موفقی هم برای تلویزیون و هم برای صحنه نمایش انجام شد.

مانتل رمان‌های تاریخی متعددی نوشته که با تمرکز بر زندگی شخصیت‌های واقعی خلق شده‌اند و رمان «جایی برای تمرکزهای امن بزرگ‌تر» درباره انقلاب فرانسه با تمرکز بر زندگی ژرژ دانتون و ماکسیمیلیان روبسپیراز جمله این آثار است.

وی درباره سبکش در نوشتن رمان‌های تاریخی گفته است: در این سبک همیشه به دنبال آن بخش از ناگفته‌ها هستید، همه آنچه تاثیرگذار بوده‌است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» نوشته اعظم مهدوی به‌تازگی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) است.

داستان «همه‌ش مال جوجه باشه!» درباره دوستی است؛ چیزی که اگر بهترین چیز دنیا نباشد، حتما یکی از بهترین چیزهاست. قصه کوتاه کتاب هم با روز جشن تولد کرگدن کوچولو شروع می‌شود که کلی کادو و هدیه دریافت کرده اما جوجه کوچولو می‌گوید همه این‌ها مال منه!

جوجه این‌داستان در نهایت یاد می‌گیرد دوستی ارزش بیشتری دارد و باید بگوید همه این‌ها مال ماست! نه این‌که بگوید مال منه!

این‌کتاب با ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6097081 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود