Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:03:53 GMT

10 حرکت يوگا براي افزايش انعطاف پذيري بدن

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۶۸۷۹

خبرگزاري آريا -


انجام حرکات يوگا مي‌تواند به افزايش انعطاف‌پذيري بدن کمک مي کند

بيشتر افراد تصور مي‌کنند کساني که انعطاف‌پذيري بالايي دارند مي‌توانند حرکات يوگا را انجام دهند. با اين حال انجام حرکات يوگا مي‌تواند خود به افزايش انعطاف‌پذيري بدن کمک کند.

براي انجام حرکات يوگا بايد پنج قانون زير را هميشه در نظر داشته باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1. بايد هميشه مرتب نفش بکشيد در هر حرکت حداقل بايد پنج يا شش دم بگيريد.
2. عضلات بدن را فعال نگه داريد، اما نفس را در سينه حبس نکنيد.
3. ستون فقرات را در حالت عادي نگه داريد و آن را به سمت جلو يا عقب خم نکنيد.
4. چرخش از کمر انجام مي‌شود نه از شانه ها
5. هنگامي که خم مي شويد از ناحيه لگن خم شويد نه از وسط کمر

حرکات يوگايي که براي افزايش انعطاف پذيري مناسب هستند.

1. باز کردن عضلات بالاي سينه و بالاي کمر
اين حرکت را به صورت نشسته يا ايستاده مي‌توانيد انجام دهيد. آرنج‌ها را خم کنيد و دست ها را جلوي سينه داشته باشيد. دو دست را مشت کنيد و آنها را روبروي هم قرار دهيد. مشت‌ها را از هم دور کنيد و دوباره به هم نزديک کنيد در اين حرکت احساس مي‌کنيد که سينه باز مي‌شود و کمر منقبض مي‌شود. در حرکت ديگر دست‌ها را از جلو دور خود بپيچيد طوري که انگار خود را بغل کرده‌ايد. سر را پايين بياوريد و دوباره بالا ببريد. اين کار باعث مي‌شود که در کمر احساس کشش خوبي داشته باشيد. جاي دست‌ها را با هم عوض کنيد و دوباره حرکت را انجام دهيد.

2. باز کردن عضلات سينه و شانه
اين حرکت را مي‌توانيد نشسته يا ايستاده انجام دهيد. يک حوله را مقابل خود نگهداريد و سر آن را در يک دست داشته باشيد. با بالا بردن دست‌ها حوله را بالاي سر ببريد. با پايين آوردن دست‌ها حوله را پشت بدن ببريد.

3. چرخش ستون فقرات به صورت نشسته
اين حرکت براي کاهش فشار بر روي بدن مناسب است. در حالي که بر روي صندلي نشسته‌ايد پاها را به سمت چپ بچرخانيد. به ‌اين‌ ترتيب بدن به سمت چپ چرخيده مي‌شود و صورت به سمت پشت صندلي مي‌رود. اگر گردن شما امکان چرخيدن کامل و نگاه کردن به پشت شانه، چپ را مي‌دهد اين کار را انجام دهيد، اما اگر اين امکان وجود ندارد به گردن فشار نياوريد. اين حرکت را بر روي سمت راست نيز انجام دهيد.


بيشتر افراد تصور مي‌کنند کساني که انعطاف‌پذيري بالا دارند مي‌توانند حرکات يوگا انجام دهند

4. چرخش با ايستادن
در اين حالت در حالي که ايستاده‌ايد يک پا را بر روي صندلي قرار دهيد، زانو بايد زاويه 90 درجه داشته باشد و بدن را به سمت اين پا از ناحيه کمر بچرخانيد و با دست مخالف اين پا را فشار دهيد. اين حرکت را بر هر دو طرف انجام دهيد.

5. چرخش در کنار ديوار
يک صندلي را در کار ديوار قرار دهيد. روبروي صندلي بايستيد و پايي که کنار ديوار است بر روي صندلي قرار دهيد. بدن را به سمت ديوار بچرخانيد و کف دست‌ها را بر روي ديوار قرار دهيد. اين حرکت را بر هر دو طرف بدن انجام دهيد.

6. خم شدن کنار ديوار
اين حرکت باعث باز شدن عضلات کمر مي‌شود.
با فاصله از ديوار بايستيد طوري که صورت شما به سمت ديوار باشد. از ناحيه کمر خم شويد و دست‌ها را بر روي ديوار قرار دهيد. بدن بايد با پاها زاويه 90 درجه بسازد. پاها را کمي عقب بگذاريد تا در بدن کشش ايجاد شود.

7. خم شدن در کنار صندلي
با فاصله کمي از صندلي بايستيد. با زاويه 90 درجه خم شويد و دست‌ها را بر روي پشتي صندلي قرار دهيد. مي‌توانيد اين کار را با قسمت پاييني صندلي هم انجام دهيد. به ‌اين‌ ترتيب بيشتر به سمت پايين خم شويد.

8. خم شدن به سمت جلو در حالت نشسته
بر روي زمين بنشينيد يک پا را به سمت جلو دراز کنيد و ديگر قرار دهيد. يک حوله را دور پايي که به سمت جلو دراز شده است بياندازيد و سر آن را با دست‌ها نگه داريد. از ناحيه کمر به سمت جلو خم شويد و دوباره کمر را صاف کنيد. اين حرکت را چندين بار تکرار کنيد.

9 . کشش پا در کنار ديوار
اين حرکت براي همسترينگ مناسب است. در کنار زاويه يک ديوار دراز بکشيد يک پا را در کنار ديوار دراز کنيد و يک پا را بر روي ديوار بگذاريد.

10. حرکت تعادلي
در کنار يک صندلي بايستيد دست‌ها را بر روي پشتي صندلي قرار دهيد. يک پا را از روي زمين بلند کنيد و پشت بدن دراز کنيد. مي‌توانيد اين حرکت را از بغل نيز انجام دهيد. براي اين کار يک دست را براي پشتي صندلي قرار دهيد و پايي که کنار صندلي نيست را از بغل دراز کنيد. اين حرکت را بر روي هر طرف از بدن انجام دهيد.

منبع: ايسنا


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم

معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خلیل الحیه بامداد امروز شنبه اعلام کرد که حماس پاسخ رسمی اسرائیل به آخرین پیشنهادهای خود درباره تبادل اسرا و آتش‌بس را دریافت کرده است.

به گزارش فارس، «جنبش حماس امروز پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده را دریافت کرد».

این بخشی از بیانیه امروز خلیل الحیه درباره روند مذاکرات غیر مستقیم درباره آتش‌بس و تبادل اسرا است.

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

وی طی بیانیه‌ای کوتاه و بدون اشاره به جزئیات افزود که حماس پاسخ تل‌آویو را بررسی خواهد کرد و پس از پایان بررسی، پاسخ خود را به میانجیگران مصری و قطری تحویل خواهد داد.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی در گفت‌وگو با المیادین از فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود.

این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

به گفته وی، جنبش حماس به همه طرف‌های ذیربط ابلاغ کرده که «به میانجی‌گری قطر متعهد است» و «هیچ جایگزینی برای آن نمی‌پذیرد».

این منبع همچنین با اشاره به اینکه حماس از حضور آنکارا در پرونده فلسطین استقبال می‌کند گفت که واشنگتن از ترکیه خواسته در روند مذاکرات مداخله کند و بر حماس برای انعطاف بیشتر در مذاکرات فشار بیاورد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

«خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه چند روز پیش به روزنامه سعودی «الشرق» گفته بود که از حماس خواسته شده تا در روند تبادل اسرا انعطاف به خرج دهد تا رژیم اشغالگر نیز انعطاف‌پذیری مثبت بالایی از خود نشان دهد و توافق حاصل شود.

به همین دلیل نیز حماس از خود انعطاف نشان داد و درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش داد اما همچنان تل‌آویو مانع‌تراشی می‌کند.

دیگر خبرها

  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب