Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-29@09:13:04 GMT

آخرین تحلیل وضعیت صادراتی لوزام خانگی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۶۹۶۷

آخرین تحلیل وضعیت صادراتی لوزام خانگی

به گزاش بولتن نیوز، طی 12 ماهه سال 1395 بالغ بر 216.7 میلیون دلار لوازم خانگی انرژی بر به وزن 71 هزار تن به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی 6.1 درصد از نظر ارزشی افزایش و منفی 6.9 درصد از نظر وزنی کاهش داشته است. در این مدت همچنین 350.3 میلیون دلار لوازم خانگی غیر انرژی بر به وزن 173 هزار تن صادر شده است که از نظر ارزشی 37.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد و از لحاظ وزنی 41.2 درصد افزایش داشته است.

براساس بررسی‌های انجام شده در خصوص مشکلات صنعت لوازم خانگی کشور صادرات لوازم خانگی به ویژه لوازم خانگی انرژی بر همواره با شرایط اقتصادی منطقه و کشورهای هدف و سایر شاخص‌های تاثیرگذار در تجارت جهانی متغیر بوده، بنابراین اعمال سیاست‌های جدید اقتصادی در کشور و وجود محدودیت‌های بین المللی طبیعتا بر صادرات این محصولات تاثیرات بسزایی خواهد داشت و هرگونه فراز و نشیب و ایجاد سیاست‌گذاری‌های کارشناسی نشده در هر یک از عوامل تاثیر گذار یاد شده می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای تولید کنندگان و صادر کنندگان این گروه از لوازم خانگی ایجاد کند.

از جمله مشکلات صنعت لوازم خانگی کشور در سال 1395 عدم وجود استراتژی مشخص صادراتی، عدم ثبات در قیمت گذاری کالا، عدم امکان گشایش اعتبارات اسنادی، بالا بودن نرخ تعرفه‌های ترجیحی در برخی کشورها، ناهماهنگی بازاریابی ناشی از تجارت پیله‌وری توسط دلالان و قاچاق و عدم مدیریت واردات محصولات مشابه خارجی بود.

علی رغم تمایل مصرف محصولات لوازم خانگی توسط اکثر اقشار جامعه صنعت مذکور به کالاهای ضروری تبدیل گشته است، بنابراین نگاه به تولید با توجه به ورود کالاهای وارداتی باید به گونه‌ای باشد که بخشی از تولید حتما به صادرات اختصاص یابد و برای حضوری موفق در صادرات لوازم خانگی باید مهم ترین شاخص‌های آن یعنی کاهش مصرف انرژی در وسائل خانگی (به جهت حذف یارانه‌ها)، افزایش راندمان (بهره گیری از تکنولوژی روز)، خدماتی که باید در جهت تامین استانداردهای بین المللی به مشتریان ارائه گردد و ارائه خدمات مستمر پس از فروش مدنظر قرار گیرد.

همچنین با توجه به افزایش حجم صادرات لوازم خانگی طی سال‌های اخیر و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی پس از تحریم‌ها، انتظار می‌رود این صنعت چشم انداز امیدوار کننده‌ای را نسبت به توسعه بازار داخل و خارج از کشور در پیش رو داشته باشد.

از دیگر مشکلات مهم در این صنعت که می‌توان به آن اشاره کرد این است که متاسفانه در برخی از شهرها مانند کاشان و تبریز تولیدات زیر پله‌ای ارزان و با کیفیت پایین صورت می‌گیرد، همچنین در خصوص کالاهایی مثل کولر و آبگرمکن دولت عراق این اقلام را به دلیل شرایط حاکم بر آن کشور به صورت رایگان و یا مبلغ کمی در بین مردم توزیع می‌کند.

علاوه بر این بر اساس بررسی‌های انجام شده در مورد راهکارهای توسعه صادرات صنعت لوازم خانگی می‌توان به اعطای تسهیلات با نرخ بهره منطقی به تولید کنندگان جهت تامین نقدینگی مورد نیاز و افزایش سرمایه در گردش با هدف افزایش تولید صادرات محور و تولید محصول با ارزش افزوده بالا و سازماندهی و اعزام هیات‌های تجاری-بازاریابی و سرمایه‌ گذاری به منظور معرفی توانمندی‌های تولیدی–صادراتی کشور در صنعت لوازم خانگی و اداری در کشورهای هدف اشاره کرد.

از دیگر راهکارهای توسعه صادراتی در این بخش جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش فنی با هدف افزایش تولید محصولات کیفی و دارای برند و توسعه صادرات به کشورهای ثالث، ارتقای کیفی محصولات و ترغیب و تشویق واحدهای تولیدی–صادراتی به برند سازی از طریق کارگاه‌های آموزشی ذیربط و حضور مستمر در نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی در کشورهای هدف توسط واحدهای ذیربط تحت عنوان پاویون تخصصی ج.ا.ا ایران است.


منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری