Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@13:25:40 GMT

دستگاه قضا چتر نظارتی اش را در همه جا باز کند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۷۰۳۴

خطیب جمعه تهران دستگاه قضا را پشتیبانی کننده قانون، امنیت و آزادیهای مشروع، کم کردن تجاوز متجاوزین و کاهش مشکلات اجتماعی دانست و گفت: دستگاه قضا با داشتن بازرسی کل کشور باید چتر نظارتی اش را در همه جا باز کند و در وزارتخانه های مختلف جریان و سیلان داشته باشد و نگذارد خلافی در هیچ جا رخ دهد تا اینکه به تشکیل پرونده منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به هفته قوه قضائیه و تبیین جایگاه این دستگاه افزود: خداوند بشر را تکریم کرده و احترام گذاشته است زیرا انسان ها ارزش دارند و مسئولان باید به مردم احترام کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: قضات در اجرای قانون و رعایت قانون باید بدانند که خداوند برای انسان ارزش قائل است و به طور کلی همه مسئولان باید به این نکته توجه کنند که مردم پشت در اتاق ها و میزهایشان تحقیر نشوند و بدانند که هرچه کنی به خود کنی - گر همه نیک و بد کنی.
وی دستگاه قضا را دستگاه پشتیبانی کننده قانون، امنیت و آزادیهای مشروع، کم کردن تجاوز متجاوزین و کاهش مشکلات اجتماعی در همه جا براساس اختیارات قانون اساسی که دست این قوه را باز گذاشته است؛ دانست و گفت: دستگاه قضا با داشتن بازرسی کل کشور باید چتر نظارتی اش را در همه جا باز کند و در وزارتخانه های مختلف جریان و سیلان داشته باشد و نگذارد خلافی در هیچ جا رخ دهد تا اینکه به تشکیل پرونده منجر شود.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اگر جایی به کارمندان دولت اجحاف می شود دیوان عدالت جایگاه خاص خودش را دارد و باید رسیدگی کند.
وی گفت: خوشبختانه در راس قوه قضاییه مجتهد عادل و دانشمندی است که منتصب رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد و انتظار این است تا دستگاه قضا جایگاه واقعی خود را پیدا کند .
صدیقی افزود: سالها از مساله بورسیه ها گذشت اما اقدام مناسبی واقع نشد بنابراین قضات ما باید بدانند در لبه آتش هستند و در سرای باقی جای جهتگیری، پارتی بازی و ملاحظه نیست.
امام جمعه موقت تهران پیگیری حقوق و مسائل بین المللی از جمله وضع شیخ زکزاکی پدر شش شهید و ظلمهایی که به علمای آذربایجان شده و در حال حاضر زندانی هستند، از مطالبات مقام معظم رهبری از معاونت فرهنگی، پیشگیری و حقوق بشر دستگاه قضا برشمرد و خواستار پیگیری حقوقی این قوه نسبت به مسائل ذکر شده شد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: البته کارهای بسیار خوبی در قوه قضاییه انجام شده است که نباید ان را نادیده گرفت اما این قوه برای رسیدن تا حد مطلوب هنوز فاصله دارد.
خطیب نماز جمعه تهران سالروز شهدای هفت تیر به ویژه شهید آیت الله بهشتی، شهادت آیت الله صدوقی، سالروز درگذشت والد مقام معظم رهبری و سالروز تخریب قبرستان بقیع را تسلیت گفت.
وی شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایشان بعد از شهادتش نیز به عنوان گوهر ناشناخته ای است که باید یاد و نام و اندیشه او را زنده نگه داشت.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: آیت الله بهشتی از سعه صدر بسیار بالایی برخوردار بود بطوریکه همه مخالفان خود را تحمل می کرد و در برابر آن همه جوسازی و تهمت های ناروایی که از ناحیه بنی صدر و دیگران به او تحمیل می شد برای دفاع از خود لب باز نمی کرد که این سعه صدر امروز باید مورد توجه همگان باشد.
وی افزود: متاسفم بگویم برخی از مسئولان ما تحمل ندارند به طوری که می خواهند زود پاسخ بگویند، اقدام کنند و حذف کنند در حالی که سعه صدر این نیست.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به شرایط وخیم و بسیار سخت و فشارهای طاقت فرسایی که به مردم یمن از ابعاد اقتصادی، نظامی و حداقل زندگی از ناحیه آل سعود وارد شده است اشاره کرد و گفت: متاسفانه انسانیت مدفون شده است و حقوق بشر، قلابی و مظلوم کش است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: برای نجات مظلومان یمن و بحرین دعا می کنیم و به آل سعود و آل خلیفه لعن و نفرین می فرستیم زیرا این مجامع حقوق بشری خفه خون گرفته اند و هیچ کس صدایش بلند نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه در تعریف تقوا و نقش آن در زندگی انسان ها گفت: تقوا یعنی در چارچوب بودن و در حریم خدا عقد بستن و پروا داشتن از خداوند.
وی کار حرام انجام ندادن در سخن گفتن، نگاه کردن ، کار و درآمد داشتن وحتی در دشمنی و دوستی کردن را نشانه تقوا دانست و افزود: کسی که تقوا دارد خودش را بنده خدا می بیند و خودش را آزاد نمی بیند می داند که مملوک است و مخلوق. یعنی هم مالک دارد و هم خالق .خالق و مالکی که همواره با اوست پس کارخلاف نمی کند .
خطیب نماز جمعه تهران افزود: کسی که تقوا دارد هم خودش در مسیر تقوا حرکت می کند. هم ازخدا طلب مغفرت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به آیات سوره حمد و مراتب آغاز نماز تاکیدکرد: وقتی نماز را با بسم الله الرحمان الرحیم آغازمی کنیم و خداوند را با اسماء جلالیه صدا می کنیم به سوی نور حرکت می کنیم.
خطیب نماز جمعه تهران درادامه تفسیر آیات سوره حمد افزود: رحمان یعنی رحمت واسعه خدا.یعنی سفره ای به وسعت کائنات گسترده است وهمه سر این سفره نشسته ایم.
صدیقی با تاکید براینکه حتی کفارهم بر سفره رحمت خدا نشسته اند گفت : در این میان اما خداوند با بعضی ها رفاقت هایی هم دارد.
وی در تبیین این سخنان افزود: وقتی خداوند به ما پیامبر، قرآن ، امام علی (ع) و یازده الگوی کامل داده ، یعنی اینکه با ما رفاقت دارد.
خطیب نمازجمعه تهران پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی را نشانه رفاقت خداوند با مردم ایران دانست وافزود: خیلی ها انقلاب کردند اما موفق نشدند. خیلی ها موفق شدند اما دستاورد حداقلی داشتند. نفوذشان ، قدرتشان ، بردشان اینقدر نبود. پس خدا ما را دوست داشته که به ما این نظام را هدیه داده. ما رفیق خداوند هستیم که مسجد می رویم . نمازجمعه می آییم. سهم امام می دهیم. از ربا خوار و رباخواری متنفریم. رشوه خواری نمی کنیم .گرسنگی می کشیم اما حرام نمی خوریم. اینها همه نعمت خداوند است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد :۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

وی افزود:: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محورها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که قصد سفر و تردد در محورهای مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

کد خبر 6087029

دیگر خبرها

  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • کاش کاظم صدیقی را هم مثل حسینی، دروازه بان استقلال یک جلسه محروم می کردید!
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه