Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه حجاب به عنوان میوه عفاف و عفاف ریشه در دین دارد، اظهار کرد: حجاب از ضروریات دین مقدس اسلام بوده و ترک آن حرام است.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسئله حجاب از سوی بانوان می‌تواند آثار مخرب و جبران‌ناپذیر روحی، روانی و فرهنگی در کشور داشته باشد، تصریح کرد: حجاب بانوان حکم معمولی در اسلام نیست بلکه از ملزومات اسلام بوده و همگان باید به آن مقید باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل‌هاشم تصریح کرد: زنانی که بحث محرم و نامحرم را رعایت نمی‌کنند؛ عواقب آن بر عهده خودشان است و اگر همسر شخصی او را به این کار تشویق کند؛ در درگاه الهی هر دو آنها مسؤول هستند، چراکهخطرات ناشی از بی‌حجابی بر جامعه تأثیر بسیاری دارد.

وی خطاب به زنان جامعه و اهمیت حجاب در اسلام و قرآن بیان کرد: مردانی که زنان خود را مجبور به بی‌حجابی می‌کنند منتظر غضب الهی باشند، زیرا حجاب دستور خداوند بوده و نباید به خاطر هوس و یا رنگ و لعاب دنیا، زنان خود را به انحراف بکشند.

خطیب جمعه تبریز به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار با مسؤولان قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که جایگاه امر به معروف در جامعه تبیین شود.

امام جمعه موقت تبریز افزود: ایشان در ادامه فرموده‌اند که نباید به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشیم بلکه باید هر فرد و دستگاهی نسبت به مسؤولیت انسانی و شرعی و اجتماعی خود وارد این موضوع شود.

وی در تشریح مناسبت‌های روز هفته با اشاره به فرارسیدن روز قلم و اصحاب قلم اشاره کرد و افزود: حرمت قلم به قدری با ارزش است که به آن قسم یاد شده و خوشا به حال افرادی که با قلم خود باقیات‌الصالحات از خود به جای می‌گذارند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه در آخرت از قلم سؤال خواهد شد، افزود: برخی جوهر قلم‌ها با خون شهدا آغشته بوده که یادگاری‌های بزرگی برای مردم برجای گذاشته‌ است.

وی، آثار قلمی علامه‌های بزرگی مانند علامه امینی، طباطبایی، جعفری، اصفهانی و غیره را یادآور شد و گفت: ما علمای بزرگی در اسلام داریم که باقیات ماندگار برایمان به یادگار گذاشته‌اند و در حال حاضر مقام معظم رهبری را داریم که برکت برای جامعه اسلامی هستند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به درگذشت پدر بزرگوار مقام معظم رهبری در 15 تیرماه افزود: ایشان یک عالم پرهیزگار در جهان اسلام بودند که حاصل تربیت ایشان ولی‌فقیه مسلمین است.

وی مناسبت دیگر هفته را درگذشت حاج حسین طباطبایی در 13 شوال بیان کرد و ادامه داد: باید جایگاه علمای بزرگ در جامعه برای جوانان روشن شود.

امام‌ جمعه موقت تبریز به‌ روز ادبیات کودکان و آینده‌سازان کشور اشاره کرد و از پدر، مادر، خانواده و معلمان خواست در تربیت کودکان کوشا باشند، چراکه کوتاهی در تربیت و اخلاق اسلامی به کودکان پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه 21 تیرماه نیز روز فرهنگ قهرمانی و پهلوانی است، افزود: پهلوانان در میدان جنگ با یا علی گفتن و قرائت اشعار مذهبی، روحیه پهلوانی به رزمندگان می‌دادند.

آل‌هاشم به مسؤولیت سنگین پدر و مادر نسبت به فرزندان اشاره کرد و گفت: در تعلیم و تربیت فرزندان، پدر و مادر مؤثرترین نقش را ایفا می‌کنند و مطمئن باشید هیچ‌کسی همانند پدر و مادر دلسوز فرزندان خود نخواهد بود.

وی بیان داشت: چرا باید در جامعه اسلامی حق یتیم خورده شود و یا حق پدری برای خواهری که چون دختر است داده نشود؟

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج نماد عظمت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج نماد عظمت و وحدت امت اسلامی است و باید از این فرصت برای نمایش همگرایی بیشتر جامعه اسلامی استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در همایش متمرکز کاروان‌های حج تمتع اردبیل، گفت: چشم جهان همه جهانیان به وحدت و همگرایی امت اسلامی در کنگره عظیم حج دوخته شده تا شکوه و عظمت آنها را در این کنگره بزرگ امت اسلامی شاهد باشند.

وی تصریح کرد: این فرصت استثنایی باید قدر دانسته شده و بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا این آیین ارزشمند امت اسلامی با اقتدار کامل برگزار شده و حجاج ایرانی نیز به عنوان پیشتاز نمایش فرهنگ و عظمت و کرامت جامعه اسلامی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج امسال با توجه به شرایط خاص جامعه اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید در این حج اعلام بیزاری خود را از استکبار جهانی نشان داده و بر همگرایی بیشتر امت اسلامی و دفاع از مظلومان جهان تلاش کنیم.

عاملی افزود: فرصتی که حج فراهم می‌آید، فرصت استثنایی برای نشر معارف اصیل اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام است که هم در مکه و هم در مدینه باید حجاج با اخلاق، رفتار و شایستگی سلوک خود نشان دهند که جامعه اسلامی از غنای فرهنگی، ادبی و معرفتی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خانه خدا انتظار می‌رود در کنار اعمال توحیدی، زمینه برای وفاق و همدلی امت اسلامی فراهم آید تا بتوانند از فرصت فراهم شده برای نمایش وحدت و انسجام بیشتر بهره برده و زمینه خوار شدن استکبار جهانی و تمامی مستکبران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل به حجاج استان اردبیل توصیه کرد تا بیشتر از سایر مسائل حاشیه‌ای، به اصل موضوع حج و آداب آن توجه کرده و با شناخت اسرار و رموز آن سعی کنند تا خود را بیشتر با کاروان و برنامه‌های آن همسو و هم ردیف کنند.

عاملی اضافه کرد: همایش آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در مصلای اردبیل بتوانند اعمال حج را به صورت نمادین انجام داده و بیش از گذشته با اسرار حج و معنی و معارف آن بیش از گذشته آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: امیدواریم در حج امسال شرایطی فراهم آید تا امت اسلامی بتوانند بهترین نمایشی از همبستگی خود را نشان داده و در نقطه مقابل زمینه بیزاری و انزجار از نظام کفر و استکبار فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • ملاقات زنوزی با امام جمعه تبریز؛ گل محمدی تعهدنامه ای که نکونام امضا کرد را امضا نکرد!
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است