Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@19:19:46 GMT

جریمه عبور از چراغ قرمز چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۷۲۰۶

جریمه عبور از چراغ قرمز چقدر است؟

به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری برنا، سرگرد علی‌اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع‌رسانیپلیسراهنمایی و رانندگیتهران بزرگدر خصوص عملکرد رانندگان در هنگام مواجه با چراغ زرد در تقاطع‌ها، اظهار داشت:‌ بنا بر ماده 101 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، بند «ب»‌، رانندگانوسایل نقلیهموتوری وخودرودر هنگام مواجه با چراغ زرد احتیاط نباید از خط ایست عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز اطلاع‌رسانیپلیس راهنمایی و رانندگیتهران بزرگ گفت: هنگامی که چراغ سبز به زرد تبدیل می‌شود رانندگان باید در پشت خط ایست توقف کنند مگر آنکه آنچنان به خط ایست یا تقاطع چراغ راهنمایی نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست نتوانند خودرو را متوقف کنند.

این مقام ارشد راهور تهران بزرگ،فلسفهچراغ زرد را عبور برای کسانی دانست که وارد تقاطع شده‌اند و باید به حرکت خود ادامه دهند تا از تقاطع گذر کنند چرا که نمی‌توانند به صورت دنده‌عقب مسیر را به عقب برگردند.

سرگرد شریفی در خصوص جریمه رانندگان متخلف اعلام کرد: ما به رانندگان توصیه می‌کنیم که قبل از خط ایست توقف کنند اما چنانچه اگر راننده‌ای بعد از خط ایست یا روی گذرگاه عابر پیاده متوقف شود، جریمه‌ای تحت عنوانتجاوزبه گذرگاه عابرپیاده برای وی لحاظ شده و مبلغ 20 هزار تومان باید بپردازد.

وی با تأکید بر این مطلب که عبور از چراغ زرد ممنوع است،تصریح کرد: اگر همین راننده چراغ زرد و قرمز را رد کند تحت عنوان عبور از چراغ قرمز 200 هزار تومان جریمه باید بپردازد؛ همچنین نمره منفی نیز برای وی الصاق می‌شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به دیگر پرسش مبنی بر تعداد نمره منفی، گفت: برای رانندگان خودروهای شخصی مرتکب این تخلف 5 نمره منفی و برای رانندگان سرویسحمل و نقل عمومیو وسایل نقلیه سنگین 10 نمره منفی اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم

یکی از روش هایی که برای متوقف کردن خودروهای خاطی و سارقان مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از ریل هایی است که کف خیابان پهن می شوند و با شیوه های مختلف خودرو را متوقف می کنند. یکی از این ریل ها با استفاده از توری، لاستیک خودروی خاطی را قفل کرده و موجب توقف آن می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • خودروی وزیر تندرو اسرائیلی چپ کرد / عبور از چراغ قرمز
  • چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)
  • فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز
  • (ویدئو) واژگون شدن خودروی «بن گویر» و زخمی شدن وی
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • چراغ سبز قایدی به استقلال
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت