Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@12:42:24 GMT

فصل سوم کاوش آبراهه‌های تخت جمشید آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۷۲۱۲

فصل سوم کاوش آبراهه‌های تخت جمشید آغاز شد

مدیر پایگاه میراثجهانی تخت جمشید از شروع فصل سوم کاوش آبراهه‌های تخت جمشید خبر داد و گفت: این کاوش‌ها به شناخت کامل‌تری از تاریخ و روند تحولات ساخت و سازهای این محوطه بزرگ در دوره هخامنشی منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، مسعود رضایی‌منفرد اظهار داشت:این دور از کاوش‌ها با هدف تداوم کاوش‌های گذشته برایشناسایی شبکه کامل آبراهه‌های تخت جمشید که در نهایت به شناخت کامل‌تری از تاریخ و روند تحولات ساخت و سازهای این محوطه بزرگ در دوره هخامنشی منجر می‌شود، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین کاوش کامل شبکه آبراهه‌ها به منظور دفع بهتر آب‌های سطحی محوطه در فصول بارندگی و حفاظت بهتر آثار را از اولویت‌های اجرای طرح خواند.

رضایی منفرد گفت: تمرکز کاوش در این فصل در محدودهدیواره جنوبی تخت‌گاه تخت جمشید و دروازه ناتمام و حیاط جنوبی کاخ تچر است و امیدواریم با کاوش این بخش‌ها همچون فصول گذشته به نتایج قابل توجهی در ارتباط با شبکه عظیم آبراهه‌های تخت جمشید دست پیدا کنیم.

براساس این گزارش فصل سوم کاوش آبراهه‌های زیرزمینی با مجوز پژوهشکده باستان‌شناسی به شماره 918/34/962141 به سرپرستیاحمد علی اسدیبه مدت 45 روز و با حضور تیم دوازده نفره متشکل از کارشناس باستان‌شناس،کارشناس مرمت، کارشناس معماری و نیروی کار آموزش‌دیده آغاز شده است.

انتهای پیام/

R41382/P1357/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس

ابوسلیمان، مدیر سازمان امدادرسانی در خان‌یونس به سی‌ان‌ان گفت که با کشف پیکر این شهدا تعداد شهدای کشف شده به ۳۱۰ تن در محوطه این بیمارستان افزایش یافت.

دریافت 14 MB

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • ببینید | اسطوره پرواز در محوطه جریمه
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید ؛ گلسنگ ها مفیدند یا مضر؟
  • ماجرای شیوع قارچ و جلبک در تخت جمشید چیست؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید چه بود؟