Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:39:47 GMT

پیچ و مهره اقتصاد کشور با آچار فرانسه محکم نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۷۴۳۵

پیچ و مهره اقتصاد کشور با آچار فرانسه محکم نمی شود

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: رونق اشتغال و تولید کشور نیازمند اتکا به سرمایه ها و نیروهای داخلی است و پیچ و مهره اقتصاد هرگز با آچار فرانسوی محکم نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: موفقیت هایی که امروز در عراق، سوریه و یمن بدست آمده تحقق وعده الهی است و همه باید از این وقایع درس بگیریم و بدانیم حق پیروز شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا که مدتهاست تسلط خود در عراق را تحمیل کرده امروز دیگ هیچ تسلطی بر منطقه ندارد و بسیج مردمی عراق با الهام از بسیج ایران توانسته با ایستادگی و مقاومت خود به پیروزی های بزرگی دست یابد.

عابدینی تصریح کرد: وعده الهی در عراق، سوریه و بزودی در یمن محقق شده و مردم مظلوم این کشورها بار دیگر طعم پیروزی را احساس می کنند و به آینده امیدوار می شوند.

خطیب جمعه قزوین گفت: این پیروزی ها در سایه مذاکرات و گفتگو بدست نیامده بلکه با ایستادگی و مقاومت، حرکت جهادی، وحدت و انسجام مردم و نبردی همه جانبه حاصل شده است و امروز هم باید متوجه باشیم حقمان را فقط با مبارزه و مقاومت می توانیم بگیریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: منظور از صدور انقلاب همان چیزی است که در لبنان، سوریه و عراق بدست آمده و این حرکت تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: غربی ها که به دروغ همیشه ادعای صلح و مبارزه با تروریسم را داشته اند با رفتارهای خود نشان داده اند که دروغ می گویند و همه فهمیده اند که جز خیانت و جنایت در کشورهای اسلامی در این مناطق انجام نداده اند و هر جا داعش در محاصره قرار گرفت به کمکش آمدند.

داعش در دامن ناپاک آمریکا و آل سعود پرورش یافت

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت: داعش در دامن ناپاک آمریکا و آل سعود متولد شد و تربیت یافت ولی به یاری خداوند با ایستادگی ملتها در حال نابودی است و امروز اسلام پنجه در پنجه کفر و استکبار انداخته و آن را نابود خواهد کرد.

دستگاه قضایی با زمین خواران و قانون شکنان برخورد کند

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در هفته قوه قضاییه گفت: مقام معظم رهبری هم حمایت و هم رهنمودهای خود را ارائه کردند و هم تذکر دادند و توصیه کردند تا قوه قضاییه نسبت به احیاء و استیفای حقوق شهروندان، حقوق اجتماعی، حفظ بیت المال و حقوق فردی اقدام کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهارداشت: از دستگاه قضایی در استان انتظار داریم در برخورد با قانون شکنان، زمین خواران، رباخواران جدی باشند.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: ما از دستگاه قضایی در استان چشم یاری داشتیم اما در برخورد با زمین خواری توقع ما برآورده نشد.

وی اضافه کرد: از مسئولان قضایی استان انتظار داریم با باندهای قدرت که با نقاب سیاست بازی دنبال مطامع خود هستند برخورد جدی داشته باشند تا شاهد تحقق رهنمودهای رهبری باشیم.

قراردادهای نفتی را شفاف سازی کنید

خطیب جمعه قزوین در ادامه با انتقاد از قراردادهای نفتی با توتال فرانسه هم گفت: موضوع قرادادهای نفتی با شرکت متهم و محکوم و بد سابقه توتال که با گرفتن سهم ۵۱ درصدی کمترین سهم را برای ما گذاشته اند نگرن کننده است.

وی افزود: باید این موضوع برای مردم شفاف سازی شود تا بدانیم چه بلایی بر سر سرمایه های کشور آمده است.

امام جمعه قزوین گفت: شرکت توتال در فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی قراردادهایی داشت که به خاطر دادن رشوه متهم شد و ۴۰ میلیون یورو جریمه پرداخت کرد و امروز همین شرکت بدنام و بد سابقه وارد معامله با ایران شده است.

وی بیان کرد: تنها دو روز از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه نگذشته بود که این کشور میزبان منافقینی شد که دستشان به خون هزاران ایرانی آلوده است و انتظار داشتیم دولتمردان عکس العمل نشان می دادند اما اینگونه نشد.

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت: قرارداد با کشوری که جز خصومت با ما کاری ندارد اشکال داد و جای شک است که به چه دلیل مسئولان دنبال قرارداد با این شرکت توتال هستند لذا توصیه و نصیحت می کنیم به ستمگران تکیه نکنید و با مردم شفاف و صادق باشید.

پیچ و مهره اقتصاد کشور با آچار فرانسه محکم نمی شود

خطیب جمعه قزوین گفت: برخی مسئولان برای عقد قراردادها بهانه اقتصادی می آورند اما باید دانست پیچ و مهره اقتصاد کشورمان با آچار فرانسوی ها محکم نمی شود و برای تقویت اقتصاد و تحقق تولید و اشتغال باید به نیروها و سرمایه های داخلی اتکا کنیم.

وی اضافه کرد: باید روی دانشمندان و جوانان تحصیل کرده و توانمند خود حساب کنیم اما گاهی علت این رفتارهای نامناسب این است که برخی هنوز روی قول و قرارهای برجام حساب می کنند که اشتباه است.

عابدینی اظهارداشت: آویزان شدن به ریسمان پوسیده شرک و کفر استکبار نفاق انگلیس و آمریکا سرنوشتی جز سقوط در ورطه نابودی و قعر جهنم و نفرین خانواده شهدا در بر نخواهد داشت.

فعالیت عفاف و حجاب در استان مناسب است

امام جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: فعالیتهای عفاف و حجاب در استان خوب است اما نیازمند مشارکت بیشتری از سوی مردم هستیم تا کارها نتیجه دهد.

وی افزود: در جایی که برگزاری کنسرت ها موجب بروز ناهنجاری های اخلاقی می شود از مسئولان انتظار داریم مراقبت کنند تا از این موضوع استفاده منفی نشود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به کمبود منابع آبی هم اظهارداشت: با افزایش گرمای هوا شاهد کمبود منابع آبی هستیم که از شهروندان انتظار داریم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

امام جمعه قزوین در پایان شهادت سرباز رشید اسلام فرشاد رمزی را تسلیت گفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر چهارشنبه با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد استان قزوین در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

اعلایی در این پست خود آورده است:

کسب رتبه اول کشور در سال ۱۴۰۲، در توسعه اقتصاد دانش بنیان را به فعالین این عرصه در استان قزوین تبریک میگویم. از دانشگاهیان، نخبگان، کارآفرینان و مدیران اجرایی دخیل در کسب این موفقیت به سهم خودم سپاسگزارم.

کد خبر 6088052

دیگر خبرها

  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور