Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@02:08:25 GMT

طمع اسرائيل براي کنترل جنوب سوريه

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۷۹۴۰

خبرگزاري آريا - مذاکراتي بين آمريکا و روسيه درباره آينده جنوب سوريه هم اکنون در امان پايتخت اردن برگزار مي شود، و هيئتي اسرائيلي در حاشيه اين مذاکرات حضور يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز به نقل از العالم، رژيم صهيونيستي به دنبال اجراي نقشه خود جهت ايجاد منطقۀ حائل در جنوب سوريه است.

روزنامه تايمز چاپ انگليس به نقل از منابعي در خاورميانه نوشت : اسرائيل به آمريکا و روسيه براي تضمين ايجاد منطقه اي حائل در جنوب سوريه فشار مي آورد تا حزب الله لبنان نتواند در اين منطقه فعاليت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تايمز در گزارشي نوشت: مذاکراتي بين آمريکا و روسيه درباره آينده جنوب سوريه هم اکنون در امان پايتخت اردن برگزار مي شود، و هيئتي اسرائيلي در حاشيه اين مذاکرات حضور يافته است.

اين روزنامه انگليسي به نقل از منابع نظامي خاطرنشان کرد: بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل مساله ايجاد منطقه حائل را در مذاکرات جداگانۀ خود با رؤساي جمهوري آمريکا و روسيه بررسي کرده است.

منطقۀ حائل که رژيم صهيونيستي درپي ايجاد آن است، به طول بيش از 30 مايل از شرق بلندي هاي اشغالي جولان سوريه آغاز مي شود و با گذشتن از شهر درعا به شهر سويداء مي رسد.

تايمز نوشت: اسرائيل چندي پيش اسلحه و کمک هاي لجستيک براي گروهي از نيروهاي مسلح (تروريست ها) در سوريه فرستاد، و خدمات درماني در اختيار زخمي هاي گروه هاي مسلح قرار داد.

منابع نظامي اعلام کردند: تعداد زخمي هاي گروه هاي مسلح که در بيمارستان هاي اسرائيل براي درمان بستري شده اند ، هزاران نفر است. يکي از اين زخمي ها به نام ابوخالد مي گويد که وي را از خط آتش بس - بين سوريه و اسرائيل - عبور دادند و به بيمارستاني در شهر نهاريا منتقل کردند.



512


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوایی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوایی قرار دادند.

گفتنی است که اسرائیل برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090475

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند