Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا هرم‌آبادی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه عفاف و حجاب در جامعه دارای اهمیت فراوانی است به طوری که ریشه در اعتقادات داشته و در این راستا باید علاوه بر توجه ویژه در سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی افزود: هجمه‌های گسترده دشمنان و جنگ نرم آنها برای رواج فرهنگ غرب، بی‌بند و باری، بی‌حجابی و از میان برداشتن عفاف زنان است لذا خانواده‌ها را به عنوان مهم‌ترین هسته و بنیان جامعه مورد هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مستحکم‌ترین سد در برابر هجمه فرهنگی دشمنان است.

هرم‌آبادی با تاکید بر اینکه حجاب امری اجتماعی است لذا بی‌حجابی در جامعه پیامدهای نامطلوب به همراه دارد و این امر با حقوق افراد جامعه در تزاحم است، گفت: دلیل بی حجابی و کم حجابی معرفت‌های ناقص است.

وی ترویج فرهنگ غربی را یکی از راهبردهای دشمنان برای از بین بردن حیا و عفت در جامعه ایران برشمرد و گفت: حمایت از شبکه‌های مدلینگ و ترویج ابتذال فرهنگی به‌ خصوص در زمینه پوشش و لباس گواه روشنی بر این مهم است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله استان مرکزی به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته ملی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: راهپیمایی «صیانت از حریم خانواده» در اراک از ساعت 18 همزمان با سراسر کشور روز 21 تیرماه از دبیرستان تزکیه تا امامزاده آمنه خاتون(ع)، برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس، سیر تکاملی عفاف و حجاب، مشاوره مذهبی، نشست‌های تخصصی در پایگاه‌های مقاومت، توزیع رایگان کتاب جیبی احکام حجاب در بین مسافران فرودگاه اراک و کتاب "مهدیه و لباس سخنگو" در بین کودکان و نوجوانان محجبه بخشی از برنامه‌های این هفته در ارارک است.

هرم‌آبادی برگزاری تجمع عفاف و حجاب در پارک 72 تن شهرستان از ساعت 18، کوهپیمایی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله برنامه‌های شهرستان آشتیان است.

وی افزود: در شهرستان تفرش برگزاری تجمع عفاف و حجاب در پارک حکیم نظامی ساعت 18:30، برپایی نمایشگاه با بنیاد ملی عفاف و حجاب، نمایشگاه فرهنگی عفاف و حجاب، ایستگاه‌های مشاوره ویژه خانواده‌ها، آتلیه ویژه دختران با حجاب اسلامی به شکل رایگان، آموزش محرم و نامحرم برای کودکان در قالب جشن عروسک‌ها از جمله برنامه‌های ابتکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفرش است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: راهپیمایی عفاف و حجاب ساعت 9:30 مسجد صاحب‌الزمان(عج) تا میدان شهرداری، فروشگاه ملزومات حجاب در شهرستان کمیجان برگزار می‌شود.

هرم‌آبادی به برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج خنداب اشاره کرد و گفت: راهپیمایی عفاف و حجاب با عنوان «من خانواده‌ام را دوست دارم» از یادمان شهدای گمنام به سمت امامزاده ساعت 9 صبح و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته در شهرستان خنداب است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و تجمع عفاف و حجاب از ساعت 18 در پارک طالقانی از جمله برنامه های اجرایی در شهرستان دلیجان خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله تصریح کرد: در شهرستان ساوه از ساعت 18 تجمع در میدان انقلاب، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان «حیای نگین»، برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب در پارک‌ها با عنوان «فرشته‌های نجابت» و در شهرستان زرندیه نشست تخصصی عفاف و حجاب در روز 22 تیرماه در خیابان شهید شایسته مهدیه صاحب‌الزمان(عج) در ساعت 18، مسابقه کتاب زن و خانواده، مسابقه خانواده پاسدار و اموزش چهره به چهره ویژه مربیان برگزار می‌شود.

هرم‌آبادی ادامه داد: در شهرستان محلات راهپیمایی عفاف و حجاب از مسجد القائم(عج) این شهرستان به سمت میدان حاج‌آقا مصطفی، برگزاری مسابقات ورزشی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، پیاده‌روی همگانی از پارک شهدا تا پارک جنگلی و در شهرستان خمین بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) میزبان تجمع حاضرین در تجمع عفاف و حجاب در ساعت 18 خواهد بود همچنین مراسم خاطره‌گویی و شعرسرایی با حضور شاعران کشوری از دیگر برنامه‌های جانبی این روز در خمین است، برپایی فروشگاه البسه و نمایشگاه عفاف و حجاب و برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی بخشی دیگر از برنامه‌های اجرایی در شهرستان خمین است.

وی افزود: در شهرستان فراهان تجمع عفاف و حجاب ساعت 10 در یادمان شهدای شهرستان، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در قالب 10 غرفه، در شهرستان شازند تجمع در همین ساعت در میدان انقلاب و برگزاری مراسم و سخنرانی روز عفاف و حجاب در پارک سوم خرداد است همچنین توزیع شاخه گل و سبد گل در روز برگزاری تجمع ده‌ها هزارنفری در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله در پایان به روزشمار هفته ملی عفاف و حجاب اشاره و خاطرنشان: هفته عفاف و حجاب از روز شنبه 17 با عنوان «خیزش جهانی، تجلی فطرت» آغاز می‌شود که به ترتیب این روزها با عناوین «عفاف و حجاب، خودباوری، امنیت اخلاقی»، «عفاف و حجاب، حافظ حریم خانواده»، «عفاف و حجاب، کرامت، تشخص و منزلت»، «عفاف و حجاب، نجابت مردان، عفت زنان، خانواده سالم»، «عفاف و حجاب، اقتصادمقاومتی، حمایت از تولید و پوشاک عفیف»، «عفاف و حجاب، احترام به خویشتن و حقوق شهروندی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب، ضامن امنیت و آرامش روانی در جامعه است، گفت:مشارکت همه جانبه متولیان فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، سردار هادی رفیعی‌کیا در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه روح الله استان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب به‌عنوان مهم‌ترین و متمایزترین ارزش فرهنگی و اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: نهادینه کردن این ارزش در بطن جامعه به خصوص در بین نسل جوان و آینده‌ساز، مستلزم توسعه و تکوین بنیان‌های دینی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب نمادی از جهان‌بینی، ارزش‌ها و الگوهای رفتاری افراد در فرهنگ دینی و جامعه اسلامی است، افزود: در این برهه از زمان حفظ عفاف و حجاب و جلوگیری از ترویج بد حجابی در جامعه یک اصل مهم است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه، امری مهم و غیرقابل انکار در تحکیم بنیان خانواده و حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی به شمار می‌رود.

رفیعی‌کیا با تأکید به اینکه بخش اعظمی از معضل بدحجابی جامعه، حاصل یک برنامه‌ریزی از سوی معاندان نظام است، اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم و کلیدی در جامعه اسلامی است و هر انسانی که در یک جامعه زندگی می‌کند مکلف و موظف است به حقوق سایرین احترام بگذارد و کاری نکند که باعث آزار و صدمه به دیگران شود.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب ضامن امنیت و آرامش روانی در جامعه است، گفت: مشارکت همه جانبه متولیان فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه لازم و ضروری است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تشریح وظایف پلیس در زمینه عفاف و حجاب، گفت: همه افراد در هر حوزه‌ای با توجه به مسئولیتی که دارند، باید به وظیفه قانونی، دینی و شرعی خود عمل کنند، چرا که توجه به مسئله عفاف و حجاب به عنوان رکن اساسی در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها نقش بسزایی دارد.

رفیعی‌کیا با تأکید بر اهمیت کنترل فضای مجازی بالاخص در حوزه عفاف و حجاب اضافه کرد: ما با حجم عظیمی از توطئه‌های دشمن در جنگ ترکیبی مواجه هستیم که باورها و اعتقادات دینی مردم را مورد هدف قرار داده و این می‌طلبد که با تیزبینی و سرعت عمل راه را بر آنان ببندیم و نقشه‌های شوم و پلیدشان را نقش بر آب کنیم.

کد خبر 748866

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است