Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@22:10:17 GMT

عکس خارق‌العاده کاسینی از طلوع‌آفتاب در زحل

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۹۱۶۵

عکس خارق‌العاده کاسینی از طلوع‌آفتاب در زحل

دانش>نجوم - کاوشگر فضایی کاسینی توانسته‌ است تصویری خارق‌العاده از طلوع آفتاب در سیاره زحل ثبت کند.

به گزارش خبرآنلاین،این تصویر از فاصله حدود ۹۹۷ هزار کیلومتری زحل ثبت شده و در آن اتمسفر نقره‌ای رنگی از زحل دیده می‌شود. این تصویر در نور سبز توسط دوربین زاویه باز کاسینی در زمانی ثبت شده که این فضاپیما حدود ۷ درجه پایین‌تری از حلقه‌های زحل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زحل پس از مشتری، دومین سیارهٔ بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. زحل یک گلوله گازی غول‌پیکر است که با وجود حجم زیادش تنها ۹۵ برابر زمین جرم دارد. چگالی این سیاره حدود یک‌هشتم زمین و کمتر از آب است. یک روز کامل در کیوان برابر ۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه در زمین و یک سال آن برابر ۲۹٫۵ برابر سال زمین است. از آنجایی که مدار استوایی زحل تقریباً همانند زمین در ۲۷ درجه‌است، تغییرات زاویه سیاره نسبت به خورشید شبیه به زمین می‌باشد و در این سیاره نیز همان چهار فصل مشاهده می‌شود. جرم سیاره زحل همانند مشتری از گاز است که بیشتر آن را هیدروژن تشکیل می‌دهد. میزان اندکی هلیوم و متان در رده‌های بعدی گازهای تشکیل‌دهندهٔ سیاره قرار دارند.

۵۴۵۴

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر

سرهنگ سید جلیل نبوی رستاقی فرمانده انتظامی شهرستان رامسر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی، دیوارکشی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی منطقه روستایی شستا در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی‌های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی‌ها و بنا‌های ایجاد شده در این زمین اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و گفت: ارزش زمین رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ "نبوی" با اشاره به تشکیل پرونده برای یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائی، افزود: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • دهقانی فیروز آبادی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴.۸ برابر شد + فیلم
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • دهقانی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴.۸ برابر شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی