Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@07:44:04 GMT

کاهش مالیات ساخت و فروش واحدهای قبل از سال ۱۳۹۵

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۳۹۷۶۳

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از کاهش مالیات ساخت و فروش مسکن برای واحدهایی که پروانه ساخت آنها برای قبل از 1395 است، خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رسانه مالیاتی ایران ، محمد قاسم پناهی گفت : همه واحدهای ساخته شده یا در حال ساخت که پروانه ساخت آنها مربوط به قبل از سال 1395 است، مشمول مالیات ساخت و فروش موضوع آیین نامه ماده 77 اصلاحی 1394/4/31قانون مالیات های مستقیم به میزان 10درصد علی الحساب بر اساس ارزش معاملاتی املاک نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : این واحدها صرفا بابت فروش و انتقال آن مانند سایر املاک مشمول مالیات نقل و انتقال موضوع ماده 59 قانون که به میزان پنج درصد ارزش معاملاتی است می باشند.
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به این ترتیب با عنایت به مصوبه اخیر دولت، مالیات واحدهای ساخته شده و در حال ساخت که پروانه ساخت آنها تا پایان سال 1394 صادر شده، کاهش پیدا کرده است.
پناهی همچنین با اشاره به اینکه آیین نامه ماده 77 (اصلاحی 1394/4/31) قانون مالیات‌های مستقیم درخصوص مالیات ساخت و فروش مسکن به ساختمان‌هایی تعلق می‌گیرد که پروانه ساخت آنها از تاریخ 1395/1/1 به بعد صادر شده باشد، گفت: با توجه به اینکه مراحل ساخت و فروش مسکن تقریبا 12 الی 18 ماه طول می‌کشد، این آیین نامه به گونه‌ای تنظیم شده است که اثر اجرای اخذ مالیات در سال های آتی آن ملموس خواهد بود.
پناهی تاکیدکرد: با عنایت به آیین نامه جدید مصوب دولت در ساخت و فروش ساختمان نوساز که پروانه ساخت آنها از سال 1395 به بعد صادر شده، میزان ارزش افزوده زمین که تا زمان فروش ساختمان ایجاد می شود مشمول مالیات ساخت و فروش نمی شود، به عبارتی مالیات ساخت و فروش صرفا به سود حاصل از ساخت اعیانی بر روی عرصه (زمین) تعلق می گیرد و سود حاصل از اضافه ارزش زمین در هر حال مشمول مالیات ساخت و فروش نمی‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۳۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳