Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-25@12:05:11 GMT

تجمعات مقابل مجلس ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۴۰۸۸۳

تجمعات مقابل مجلس ساماندهی می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ساماندهی تجمعات مقابل مجلس خبر داد و گفت: محل مشخصی برای تجمعات مردمی مقابل پارلمان پیش‌بینی می‌شود.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به تجمعات مقابل پارلمان، اظهار داشت: 2 نوع مراجعه توسط مردم به مجلس داریم، یکی مراجعات مربوط به ملاقات‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است به طوری که موکلین از حوزه‌های انتخابیه مختلف و از استان دور و نزدیک با نمایندگان‌شان هماهنگ می‌کنند و به تهران می‌آیند و لازم است نمایندگان‌شان ملاقات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفته است که برخی نمایندگان مجلس مانند خود او که حوزه انتخابیه آنها به تهران نزدیک است امکان حضور هر روزه را در حوزه انتخابیه خود دارند اما برخی دیگر به دلیل طولانی بودن مسافت برایشان این امکان وجود ندارد لذا مردم در این حوزه‌ها وقتی کاری فوری با نماینده خود دارند به تهران مراجعه می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تأکید کرد: نوع دوم مراجعات مردمی به مجلس شورای اسلامی، تجمعات اعتراضی و حضور دسته‌جمعی گروه‌ها و صنف‌های مختلف و مجموعه‌های گوناگون مقابل مجلس برای انتقاد و اعتراض به موضوع یا مشکل خاصی در کشور است تا صدای خودشان را به نمایندگان مجلس برسانند، این افراد از حوزه انتخابیه خاصی نیستند، مثلاً دانشجویان، بازنشستگان، کارگران، کسبه، خسارت‌دیدگان از مؤسسات مالی مختلف، کشاورزان، معلمان حق‌التدریس یا صنف‌های مختلف دیگر هستند.
نقوی همچنین گفت: از سوی دیگر تجمعات مقابل مجلس دست و پای مسئولان حفاظتی، امنیتی و انتظامی را می‌بندد، چون آنان خبر ندارند که چه کسانی آنجا تجمع می‌کنند، این افراد از کجا آمدند، ماهیت‌شان چیست و چه چیزی به همراه دارند، از این نظر مسئولان حفاظتی مجلس شورای اسلامی دچار مشکل می‌شوند، بنابراین با پارادوکسی مواجه هستیم که هم حضور مردم مقابل مجلس حق آنان است و نمی‌توانیم بگوییم مقابل مجلس تجمع نکنید، هم اینکه از سوی دیگر وقتی تجمعی مقابل مجلس انجام می‌شود که ما با ماهیت آنان آشنا نیستیم و نمی‌دانیم هدف‌شان چیست، دچار مشکل می‌شویم.
نماینده ورامین در مجلس اضافه کرد: لذا پیشنهاد این است محل و مکان مشخصی را برای تجمعات مردمی در نظر بگیریم که هم مردم، صنف‌ها و گروه‌های مختلف بتوانند در آن محل تجمع کنند‌ و فریاد و صدای خودشان را به وکلای مردم برسانند و هم اینکه از سوی دیگر مشکل امنیتی، انتظامی و حفاظتی برای مجلس پیش نیاید.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی تازه‌ترین وضیعت لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را تشریح کرد و افزود: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، طرح مجلس بود که توسط کمیسیون عمران مجلس و با همکاری وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح چندین بار در مجلس تصویب و به شورای نگهبان رفت و از آن شورا برای انجام برخی اصلاحات دوباره به مجلس بازگشت و به‌تازگی به شورای نگهبان ارسال شد، توضیح‌داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره، زمین و مسکن وجود دارد رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد.

تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران

نوروزی به تشریح بخشی از ویژگی‌هایی این لایحه پرداخت و افزود: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارایه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت، الزام همه دستگاه‌های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات مورد نیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

تقویت سامانه ملی املاک و اسکان برای شناسایی خانه‌های خالی

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تقویت سامانه ملی املاک و اسکان برای شناسایی خانه‌های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قرارداد‌ها و ارائه راهکار‌هایی برای الزام‌آور شدن این راهکارها، از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس بند‌هایی از این طرح، همه قرارداد‌ها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می‌گذرد وجود دارد.

این مسئول افزود: با تصویب و ابلاغ طرح در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالیانه بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای‌عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره‌بها و قرض‌الحسنه به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالیانه اقدام کند.

حمایت از مستاجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: حمایت از مستاجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل، بخش دیگری از این طرح به شمار می‌رود.

نوروزی تسهیل در فرایند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است در مدت ۶ ماهپس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هر گونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام‌الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.

وی افزود: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و چگونگی هزینه‌کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین، برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته‌بازی واحد‌های در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی و یا نصب کنتور و گواهی پایان‌کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحد‌های نهضت ملی مسکن به هر شیوه‌ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

رتبه‌بندی مشاوران املاک بر اساس میزان رضایتمندی مشتریان

نوروزی ادامه‌داد: رتبه‌بندی مشاوران املاک بر اساس میزان رضایتمندی مشتریانف بخش دیگری از این طرح است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب این قانون و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرای قانون جهش تولید مسکن و همچنین بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم