Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار تن ماهی و آبزیان از کردستان به خارج از کشور صادر شود.

رحمان میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: با توجه به تولید ماهی در استان کردستان و بازار مصرف آن ایجاد واحدهای بسته‌بندی و فرآوری ماهی و آبزیان در سطح استان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر دو واحد بسته‌بندی ماهی به ظرفیت بیش از یکهزار و 500 تن در شهرستان سنندج و شهرستان دهگلان در این راستا مشغول به فعالیت هستند که این واحدها پشتیبان سبیار خوبی برای تولید ماهی سردآبی استان کردستان هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: واحد بسته‌بندی ماهی و آبزیان شهرستان دهگلان به مدیریت نعمتی تنها واحد بسته‌بندی در سطح کشور است که دارای مجوز صادرات ماهی قزل‌آلا به خارج از کشور است.

وی گفت: در سال گذشته واحد بسته بندی ماهی شهرستان دهگلان، بیش از یکهزار تن ماهی با عالی‌ترین کیفیت به کشورهای روسیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کرده است.

میرزایی افزود: پیش‌بینی می‌شود بر اساس پیگیری‌های انجام شده میزان صادرات آبزیان و ماهی در واحدهای بسته‌بندی ماهی شهرستان‌های سنندج و دهگلان در امسال به بیش از 2 هزار تن برسد.

گونه سیاه ماهی در کردستان تکثیر بومی می‌شود

وی اظهار کرد: اقدام دیگری که امسال در شیلات استان انجام شده، انجام مطالعات بیوتیک و تکثیر بومی استان با عنوان سیاه ماهی است که این کار با همکاری دانشکده شیلات دانشگاه کردستان برای نخستین بار در سطح کشور و حتی دنیا انجام می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این اقدام با توجه به جایگاهی که این گونه سیاه ماهی در منابع آبی استان دارد تکثیر خواهد شد و نقش مهمی در بازسازی ذخایر گونه‌های بومی دارد.

وی گفت: با توجه به بدست آمدن شرایط بیوتیک آن در آینده با تکثیر این گونه می‌توان از انقراض نسل سیاه ماهی جلوگیری کرد و با تکثیر آن، منابع آبی استان را از این طریق بازسازی کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به میزان تولید و مصرف ماهی در استان و مقایسه آن با کشور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال مصرف سرانه به مرز 6.5 کیلوگرم برسد که میانگین کشوری در حال حاضر 10 کیلوگرم است و برنامه شیلات استان این است که بر اساس اهداف برنامه که تعیین شده به میانگین کشوری برسیم.

انتهای پیام/

R7848/P1361/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند