Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «فاطمه دانشور» که نام وي از فهرست انتخاباتي اصلاح‌طلبان براي شوراي شهر خط خورد، به تازگي درباره وجود ديکتاتوري و انحراف در اردوگاه اصلاح‌طلبان سخن گفته است.

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

***

قاليباف ناکارآمد بود و اقدامات خود را تأييد نمي‌کرد!

«زهرا نژادبهرام» عضو منتخب مردم تهران در شوراي شهر پنجم، به تازگي در گفت‌وگو با خبرگزاري ايلنا پيرامون مديريت 12 ساله محمدباقر قاليباف در شهرداري تهران با تاکيد بر «ناکارآمدي رويکرد مديريت شهري تهران»، گفته است:
«اين رويکرد شايد تا امروز توانسته شهر را مديريت کند، اما مردم به اين نتيجه رسيدند که مطالبات امروزشان با اين رويکرد به نتيجه نخواهد رسيد. امروز بيشتر به دنبال معماري ايراني و اسلامي هستيم براي آنکه شيوه زندگي تغيير کرده است و پاسخگوي نياز شهروندان نيست. شيوه‌هاي موجود در دو دهه گذشته، نتوانستند پاسخگوي نيازهاي مردم باشد. امروز خيابان‌هايي داريم که فقط به درد مردان بالغ و سالم مي‌خورد و سالمندان، معلولان و افراد با نيازهاي ويژه جايگاهي در آن ندارند.»
وي همچنين تصريح مي‌کند: امروز تهران، نيازمند منابع درآمدي پايدار است. درآمد مبتني بر فروش تراکم ديگر مورد تاييد مردم و مديران شهري نيست. اگر امروز از قاليباف سوال کنيد آيا تراکم‌فروشي را قبول دارد، مطمئن باشيد پاسخ منفي خواهد داد و مي گويد چاره‌اي نداشته است و اقدامات خود را تاييد نمي‌کند.[1]

*اصلاح‌طلبان راه‌يافته به شوراي شهر پنجم تهران براي انتخاب شهردار جديد که حکماً اصلاح‌طلب خواهد بود با يک چالش بزرگ مواجه شده‌اند.
اين چالش بزرگ نيز کارنامه موفق محمدباقر قاليباف در شهرداري و همسنگي آن با تمام خدمات انجام شده در طول تاريخ تأسيس شهرداري در تهران بزرگ است.
به سخن ديگر اينکه اصلاح‌طلبان شوراي شهر به نيکي مي‌دانند اگر شهردار جديد نتواند خدماتي همسطح قاليباف را ارائه کند، تقريباً بايد هر دو انتخابات سال 98 مجلس يازدهم و 1400 دولت سيزدهم را براي اصلاح‌طلبان از دست رفته پنداشت.
اين حقيقت بزرگ البته در کنار اين تحليل قرار دارد که در نگاه اول تقريبا غير ممکن است کسي بدون نگاه «مديريت جهادي» و «کارآمدي» بتواند کارنامه قاليباف را تکرار کند.
از همين روست که ستاد جريان خاص تصميم گرفته است از فرايند تخريب و سياه‌نمايي بعنوان آلترناتيو عمل کرده و با سياه جلوه دادن کارنامه کاري قاليباف و تعريف و تمجيد آنچناني از تمام قيام و قعود شهردار جديد، اوضاع را مطلوب جلوه داده و به زعم خود قاليباف را به سياهچال تاريخ بفرستد.
اصلاح‌طلبان در اين زمينه حتي عبارت «قاليباف همان احمدي‌نژاد است» را نيز به کار برده‌اند، تأکيد کرده‌اند که مديريت جديد شهرداري تهران بايد چند سال «آواربرداري» کند! و حتي از کاشت گل‌هاي لاله در تهران توسط شهرداري هم انتقاد کرده‌اند.[2]
اکاذيبي همچون «املاک نجومي» و «تقصير قاليباف در حادثه پلاسکو» نيز در همين راستا و براي جلوگيري از پيروزي قاليباف در انتخابات و عدم تکرار کارنامه جهادي او در سراسر کشور توسط جريان خاص به سطح افکار عمومي تزريق شد.
گفتنيست، مرتضي الويري، ديگر منتخب شوراي شهر تهران نيز به تازگي تلويحاً از ضرورت «گوشمالي قاليباف» نيز سخن گفته است.[3]
يکي ديگر از اصلاح‌طلبان نيز حتي مدعي شده است که ساخت مجموعه گردشگري پل طبيعت در تهران کار محمدباقر قاليباف نبوده است.[4]
به حاشيه‌هاي انتخاب شهردار اصلاح‌طلب از سوي شوراي شهر جديد البته بايستي صحبت‌هاي منتخبان جديدالورود را نيز افزود که صبغه‌هاي سياسي و حاشيه‌سازي در آن به شدت پررنگ است و کمتر معنايي از خدمتگذاري در آنها به چشم مي‌خورد.
تحليلگران معتقدند عدم توانايي ستاد جريان سياسي خاص در تکرار مديريت جهادي قاليباف و کارنامه ملموس او در تهران بزرگ، آرايش فضاي سياسي کشور را طي 3 سال آينده کاملا تغيير خواهد داد.

***

حرف‌هاي آقاي «نفوذي ناخواسته» عليه دانشجويان ارزشي...

«احمد شيرزاد» فعال سياسي اصلاح‌طلب و کسي که يک رفتارش، صراحتاً در کلام رهبر معظم انقلاب باعنوان نفود خطاب شد[5] به تازگي در يک ميزگرد روزنامه شرق درباره «دانشجويان ارزشي و اصولگرا» گفته است:
«به بخش اجتماعي هوادار اصولگرايان برويم و هواداران را با دو، سه دهه پيش مقايسه کنيم. من و آقاي دکتر زيباکلام بارها تجربه مواجهه با اينها را در دو، سه دهه قبل در محيط دانشگاه و بيرون آن داشته‌ايم. امروز آنها خيلي عوض شده‌اند. من دانشجوي هوادار اصولگرايان را با دو دهه قبل مقايسه مي‌کنم. در حال‌حاضر مي‌شود با آنها گفت‌وگو کرد. از قيافه من وحشت نمي‌کنند و از قضا خيلي علاقه‌مند هستند نشان دهند اهل منطق و صحبت‌اند. در همين انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم خيلي تلاش کردند، بگويند ما افرادي هستيم که رقابت را درک مي‌کنيم و اهل کار تشکيلاتي معمول سياسي هستيم. مي‌خواستند اعلام کنند گروه فشار نيستند. پيشينه تلخي از آنها در ذهن جامعه مانده و سعي مي‌کنند نشان دهند که تغيير کرده‌اند و اين تلاش در نسل جوان آنها بيشتر ديده مي‌شود.»
او همچنين با متهم کردن دانشجويان ارزشي به استفاده از رانت مي‌افزايد:
فضاي تربيتي در نسل‌هاي جديد، سبب شده نتوان به‌سادگي به يک جوان گفت برو شيرزاد را بزن و او هم بگويد چشم! همين بچه‌هاي دانشجوي وابسته به جريان راست که قبلا در دانشگاه حضور داشتند، به‌راحتي حاضر بودند برنامه من را به هم بزنند. الان حس مي‌کنند کار درستي نيست و با شخصيت آنها مطابقت ندارد. اين يک پديده اجتماعي است. به‌هرحال برخي از اينها تحصيل کردند و حتي رفتند خارج و برگشتند. وضع اقتصادي آنان هم رشد کرده است. "شايد بگوييد از رانت استفاده کرده‌اند"، اما به‌هرحال اين مسئله تأثير خود را دارد. خانواده‌اي که وضع اقتصادي خوبي نداشته، حالا به پول قابل توجهي دسترسي پيدا کرده که بر اثر آن فيلم مي‌بيند، به مراکز تفريحي مي‌رود و زندگي عادي مردم را مشاهده مي‌کند. آن وقت متوجه مي‌شود چقدر تفکر او با تفکر اکثر مردم که به دنبال رفاه و زندگي آرام و کم‌دردسر هستند، تفاوت دارد. همين الان اگر تلگرام يا اينستاگرام فيلتر شود، صداي عده زيادي از جوانان حامي اصولگرايان درمي‌آيد. براي اينکه اينها جزء زندگي آنان هم شده است. به اين دليل مي‌گويم شانس اينکه اصولگرايي به سمت رفتار خشن‌تر بچرخد، صفر نيست، اما خيلي کمتر از گذشته است. اينها الان به سمت رفتار مدني‌تر ميل مي‌کنند، اما نبايد تصور کنيم اينها هم مثل من و شما مي‌شوند. آنها خاصيت خود را دارند، اما همين‌که حاضر مي‌شوند در انتخابات مثل همه ستاد بزنند، برنامه و تبليغات داشته باشند، اتفاق قابل قبولي است.[6]

*انتظار رعايت ادب و راستگويي از جانب برخي چهره‌هاي جريان سياسي خاص شرط عقل نيست...
جداي از اين، يقينا صحبت‌هاي آقاي شيرزاد براي کسي که اهل مطالعه و تدقيق نباشد، باورپذير است اما کسي که اهل درک و مطالعه و تحليل باشد نيک مي‌داند که پيشينه تلخ ذهني مردم، ضرب و شتم و تحجّر را بايد در سمت و سوي کساني يافت که فتنه سال 88 را ايجاد کردند، در جلسات سخنراني آقاي بهزاد نبوي در شهرستان‌ها منتقدين را مضروب مي‌کردند، در دهه شصت پونز در پيشاني بدحجاب‌ها فرو مي‌کردند و يا اهل بازجويي با نقاب بودند، قتل‌هاي زنجيره‌اي دهه 70 توسط عوامل اردوگاه آنان رخ داد و من‌باب مثال حتي به تازگي عنوان کرده‌اند که اگر دستشان به يک مداح منتقد مي‌رسيد، حسابش را هم مي‌رسيدند![7]
طوماري که البته بايستي تقلا براي تصويب قانون حبس و زندان براي منتقدان توسط اصلاح‌طلبان مجلس دهم، توهين به چهره‌هاي اصولگرا و رقباي انتخاباتي، بي‌عقل خواندن نمايندگان اصولگراي مجلس نهم، توهين به منتقدان با صفت کلاغ و چند درصدي و غيره را نيز به آن افزود.
درباره اظهارات شيرزاد مبني بر اينکه دانشجويان ارزشي از رانت استفاده کرده‌اند! نيز قابل اشاره است که به نظر نمي‌رسد اتقان اين ادعاي شيرزاد، بيش از اکاذيبي مثل هزاران بورسيه غير قانوني، تقلب سال 88، املاک نجومي و... که هرگز اثبات نشدند و مثل لکه ننگ بر اردوگاه جريان خاص سايه انداختند، باشد!
من‌باب کنايه به آقاي شيرزاد، ذکر اين نکته هم خالي از لطف نيست که رفتار مدني را اتفاقا دانشجويان اصولگرا و بسيجي به ديگران ياد دادند هنگاميکه که در مقابل توهين به رئيس‌جمهور اصلاحات و هجمه به سمت وي از سوي مدعيان اصلاحات در سال 83 و در دانشگاه تهران، ايستادند و مانع از هتک حرمت رئيس‌جمهور حاضر شدند.
همان رويدادي که خاتمي در پناه دانشجويان بسيجي ماند و فرياد زد: از اردوگاه اصلاح‌طلبان صداي دشمن را مي‌شنوم...

***

روايت «فاطمه دانشور» از ديکتاتوري و انحراف جريان خاص

فاطمه دانشور، عضو اصلاح‌طلبان شوراي شهر تهران که چندي پيش ماجراي درخواست 2 ميليارد توماني از وي براي حضور در ليست اصلاح‌طلبان و امتناع وي رسانه‌اي شد[8] به تازگي در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب يزد درباره خط خوردن نامش از فهرست اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراي شهر، صحبت‌هاي جديدتري را مطرح کرده است.
او در بخشي از اظهاراتش مي‌گويد: در آن زماني که رزومه ما را گرفتند، انتهاي رزومه چنين چيزي (ميثاق‌نامه اصلاح‌طلبان) بود. منتهي اين پايبندي بايد دوطرفه باشد. زماني ما معترض شديم که انحراف را ديديم.

دانشور سپس در پاسخ به اين سؤال که «پس چرا انصراف نداديد؟» مي‌گويد: چون ما خيلي توضيح خواستيم، ولي آنها توضيحي ندادند اين هم يک جور ديکتاتوري است.
عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود نيز در پاسخ به اين پرسش که شما از کجا خط خوردنتان را پيگيري کرديد و به شما جواب ندادند؟ تصريح مي‌کند:

«من از طريق اعضاي شوراي سياستگذاري خيلي پيگير ماجرا شدم، ولي پاسخي دريافت نکردم که واقعا علتش چه بود و حتي زماني که بين آن 150 نفر هم دعوت نشدم، اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر فعلي (دوره چهارم) اصرار کردند و گفتند «بيا چون عضو فعلي شورا هستي و به لحاظ احترام و حرمت‌ها خوب نيست که نباشي.» زماني که رفتم خيلي‌ها گفتند با اينکه دعوت نشده، اما آمده است. در واقع برخورد دوگانه بود. از يک‌سو به من مي‌گفتند اسمت اشتباها تايپ نشده و اشتباه سهوي است، از سوي ديگر مي‌گفتند اسمش نبوده براي چه آمده است؟ در واقع اين برخورد دوگانه خيلي ناراحت‌کننده بود، به خاطر اينکه من نمي‌دانستم براي چه خط خورده‌ام.»[9]

*ديکتاتوري حزبي در اردوگاه جريان خاص مسئله پوشيده‌اي نيست و پيش از اين چهره‌هاي ديگري هم به آن اشاره کرده‌اند...
پيش از اين و در اوايل سال گذشته بود که عباس عبدي، فعال اصلاح‌طلب طي صحبت‌هايي در نشريه صدا(ارگان حزب کارگزاران) گفته بود:
«متأسفانه اصلاح‌طلبان در مواقعي که نمي‌توانند مجموعه خود را به اتخاذ و پيروي از تصميمي قانع کنند، ساده‌ترين راه را که مجبور به سکوت کردن ديگران است انتخاب مي‌کنند. بسياري از افراد در اين شرايط نظر خود را نمي‌گويند، زيرا گمان مي‌کنند هزينه دارد، آنان خود را کنار مي‌کشند. هوچي‌گري بر فضاي بحث و گفت‌وگو غلبه مي‌کند؛ تحت عنوان اينکه يک سياست جمعي و رسمي اتخاذ شده و بايد از آن تبعيت کرد؛ ديگران را وادار به سکوت مي‌کنند و انگ وحدت شکن به آنان مي‌زنند. درک درستي از تمايز ميان نظر و تحليل با کنش ندارند.»[10]
اخيراً نيز، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي در يک گفتگوي آوانگارد با سايت خبرآنلاين درباره شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، آن را نماد استبداد دانسته و خواستار انحلالش شده بود.
او همچنين گفته بود: جناب آقاي خاتمي، مرحوم آيت الله هاشمي، آقاياني که در حصر هستند و آقاي عارف همگي شخصيت‌هاي بسيار ارزشمندي هستند ولي هيچکدامشان حق ندارند خودشان را رهبر منحصر به فرد اصلاح طلبان بدانند و انتظار داشته باشند که ديگران از آنها تبعيت کنند.[11]
جالب آنکه «علي صوفي» از فعالان اصلاح‌طلب که خود نيز در شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان عضويت دارد به تازگي طي يک يادداشت در روزنامه آرمان امروز نوشته است: «در انتخاب ليست اميد به مکانيزم شوراي‌عالي ايراداتي اساسي وارد بود»[12]
بعنوان شاهد مثال رويه‌هاي فوق مي‌توان به پرونده‌هايي مثل فاطمه دانشور، الهه راستگو و محمدصادق خرازي اشاره کرد که شورايعالي اصلاح‌طلبان در قبال آنها يا نقش فرماندهي تخريب را ايفا کرده و يا ترجيح داده است در سکوت نظاره‌گر تخريب‌هاي معاريف خود عليه 3 چهره مذکور باشد...


***
1_ http://www.armandaily.ir/fa/news/detail/21985
2_ mshrgh.ir/718375
3_ mshrgh.ir/740097
4_ mshrgh.ir/739076
5_ mshrgh.ir/539895
6_ http://sharghdaily.ir/News/135134
7_ http://www.jahannews.com/news/531590
8_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/02/1417621
9_ http://aftabeyazd.ir/?newsid=77032
10_ http://fna.ir/Z4S89R
11_ mshrgh.ir/741941
12_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/190500

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود، اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در کنشگری خود در پیام‌رسان ایتا نوشت:

"سال ۸۸ در دانشگاه علی‌رغم همه ساختارشکنی‌ها و دیکتاتوری تمامیت‌خواهان علیه بالاترین مشارکت سیاسی مردم اما نه درخواستی بود و نه ما به عنوان فعال دانشجویی موافق حضور نظامی و انتظامی در دانشگاه بودیم.

این اتفاق هرگز رقم نخورد، اما امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود.

تجمع ممنوع است

حمایت جرم‌انگاری می‌شود

تیک تاک فیلتر می‌شود

استاد و دانشجو بازداشت می‌شوند

اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

روشنفکران، بازیگران، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایران قرار نیست امروز به رسم ادب پاسخ همدردی و مداخله آنجلینا جولیا در حوادث ایران را بدهند؟

واقعاً این سکوت معنادار و ندیدن این همه تناقض، مضحک نیست؟

کد خبر 748390

دیگر خبرها

  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان