Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و مشاوره خانواده با تأکید بر اینکه کسب مهارت های زندگی با رویکرد سبک زندگی اسلامی تضمین کننده یک زندگی مشترک است، گفت: محبت کردن، دوست داشتن و عشق واژگان مقدسی است که باید قبل از ازدواج به شدت کنترل شود و پس از ازدواج به موقع خرج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از رودآور؛ به همت بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان یک دوره کارگاه های آموزشی 12 ساعته در چهار روز متوالی برای دانشجویان دختر این شهرستان با رویکرد کسب مهارت های زندگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مرتضی اردلان» مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور با تأکید بر اینکه امروزه کسب مهارت های زندگی در تمامی ابعاد یکی از ضرورت های جوامع بشری است، گفت: کسب مهارت های زندگی با رویکرد سبک زندگی اسلامی به ویژه برای دختران و بانوان این سرزمین از آنجا که نقش عظیمی در تربیت و پروش نسل آینده دارند، بسیار مهم و سازنده است.

وی اظهار کرد: از این رو تصمیم بر آن شد تا در یک دوره 12 ساعته در چهار روز با بهره گیری از بهترین اساتید در زمینه های مختلف سبک زندگی اسلامی به تقویت مهارت های بانوان دانشجو بپردازیم.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان افزود: اداره نشست های سبک زندگی اسلامی و کارگاه آموزشی دختران بر عهده اشترانی، کارشناس و مشاوره خانواده که یکی از اساتید برجسته در این حوزه در سطح کشور است بود، که موضوعات ارائه شده از سوی وی مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

اردلان به برگزاری کارگاه آموزشی طب سنتی اسلامی با بهره مندی از استاد ناصری و احکام هم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این دوره از کلاس ها مورد توجه دانشجویان تویسرکانی قرار گرفت به طوری که آنان درخواست برگزاری چنین دوره هایی را در فواصل زمانی دیگر نیز دادند.

سری به کلاس های آموزشی می زنیم؛

باورها را با رویکرداسلامی تقویت کنیم

«اشترانی» کارشناس و مشاوره خانواده معتقد است که محبت باید پیش زمینه ای برای عاطفه باشد و در یک زندگی مشترک از به کار بردن الفاظی همچون هیچ، هرگز و اصلا پرهیز شود و به ویژه آن که از جدال بیهود دوری باید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید باورها را درست کنیم و با رویکرد سبک زندگی اسلامی بنای آن را مستحکم تر کنیم، اظهار کرد: در زندگی متشرک باید مشاور و همراه باشیم نه یک قاضی.

این کارشناس و مشاوره خانواده افزود: گاهی مسائل ریز زمینه ساز مشکلات بزرگ می شود و نباید در وهله اول با مشاهده ظاهر دیگران درباره آنان قضاوت کرد و اما در این بین رسیدگی به ظاهر خودمان هم یک شرط است و ساده و مرتب بودن و به وژه متناسب با سن و سال لباس پوشیدن هم مهم است.

حجاب بیرون از خانه زمینه ساز حفظ خانواده ها

اشترانی افزود: عزت نفس و اعتماد به نفس داشتن لازمه زندگی هر انسانی است و می طلب تا بانوان ما تن به هر حقارتی ندهند و حجاب را به عنوان سرمشق خود در راستای تحکیم بنیان خانواده در جامعه برای حفظ زندگی خودشان داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای یک بانو که می خواهد مراحل ترقی را طی کند مهم است که اعتماد به همه داشته باشد اما این را هم باید در نظر داشت که به هر کسی نمی توان اطمینان کرد، اعتماد واطمینان دو مقوله جدا از هم است.

در زندگی از جدل های بیهوده دوری کنیم

این کارشناس و مشاوره خانواده در ادامه با بیان اینکه حق را باید با حق بشناسیم نه با افراد، گفت: نباید در زندگی چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن وارد بحث و جدل های بیهوده شد، چرا که کسانی که وارد جدل نمی شوند، مدیر بحث شده و کنترل اوضاع را با آرامش به دست می گیرند.

اشترانی اظهار کرد: در جر و بحث ها و بگو مگوها حرمت ها شکسته می شود، در حالی که در یک گفت و گوی منطقی و با رد و بدل شدن کلمات محبت آمیز حریم ها و احترام ها رعایت شده و در این میان لازم است که قبل از گفت و گو موضوع و زمان را مشخص کنیم.

وی تأکید کرد: دوست داشتن و عشق واژگان مقدسی است که باید قبل از ازدواج به شدت کنترل شود و پس از ازدواج به موقع خرج شود.

به گزارش رودآور، کارگاه های آموزشی دیگری نیز با همکاری بسیج دانشجویی و به همت بسیج جامعه زنان تویسرکان با بهره مندی از این استاد و مشاوره برجسته کشوری در سطح شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش، سومین دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» با حضور ۲۰۰ مدرس و مشاور خانواده از پنج استان همدان، تهران، گیلان، البرز و گلستان در مشهد برپا شده است.   این دوره سه روزه آموزشی از  سوم اردیبهشت ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در راستای طرح ملی «زندگی و بالندگی» در حال برگزاری است.   در این دوره آموزشی در قالب چندین کارگاه آموزشی با حضور ۱۰ مدرس برجسته در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی، به مباحثی همچون مدیریت زبان‌های همزمان، موریانه‌های ارتباط، برادران دروغین، مهارت مدیریت کلاس، مدیریت انگاره‌ها  پرداخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم