Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت حمله نظامی پیشدستانه ممکن است در میان شدید‌ترین اقداماتی باشد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید در حال بررسی آن‌‌ها برای واکنش به اقدامات کره شمالی است، اما خطر آن به حدی زیاد است که در زمره بعید‌ترین گزینه‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: حتی بعید است یک حمله حساب شده و دقیق به توان هسته‌ای و موشکی کره شمالی نیز بتواند زرادخانه این کشور را از بین ببرد یا مانع از اقدام تلافی‌جویانه فوری کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با استفاده از توپخانه دوربرد خود شود؛ اقدامی که می‌تواند کشته شدن خیلی‌ها را ظرف چند دقیقه در کره جنوبی در پی داشته باشد.

پس از آن جنگی تمام عیار آغاز خواهد شد. حتی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، نیز می‌گوید اگرچه آمریکا در این جنگ پیروز خواهد شد، این یک «جنگ فاجعه بار» خواهد بود.

ترامپ روز جمعه با سران کره جنوبی و ژاپن در آلمان دیدار کرد. سران این سه کشور در بیانیه‌ای مشترک آزمایش موشکی بالستیک قاره پیمای کره شمالی را محکوم کردند و آن را یک تنش شدید و تهدیدی جهانی نامیدند که مستلزم اعمال فشار حداکثری بر پیونگ‌یانگ است.

کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشکی چهارم ژوئیه این کشور مرحله نهایی تکمیل نیروی هسته‌ای این کشور بود. وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد موشک بالستیک قاره پیمای این کشور نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ می‌تواند با اقدامات خصمانه واشنگتن مقابله کند.

ترامپ روز پنجشنبه در لهستان گفت زمان آن رسیده است که با کره شمالی مقابله شود. وی افزود: «من قصد ندارم درمورد آنچه برنامه‌ریزی کرده‌ام چیزی بگویم، اما اقدامات بسیار شدیدی را در دست بررسی دارم. اما این بدین معنی نیست که قصد انجام دادن آن‌ها را داریم.»

رئیس جمهور آمریکا به گزینه‌های «سخت‌گیرانه» خود که در حال بررسی آن‌ها پس از آزمایش موشکی بالستیک قاره پیمای کره شمالی است، اشاره نکرد.

آسوشیتدپرس نوشت: دولت ترامپ ماه‌هاست درحال بازنگری کلی در سیاست آمریکا در قبال کره شمالی است. دولت آمریکا اعلام کرده سیاست «صبر راهبردی» در قبال کره شمالی با شکست روبرو شده است. دولت آمریکا از تلاش برای جلوگیری از تامین مالی برنامه هسته‌ای کره شمالی و فشار بر دیگر کشور‌ها برای افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر پیونگ‌یانگ سخن به میان آورده است.

با این حال، ترامپ و دستیاران وی احتمال جنگ با کره شمالی را که آشکارا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده می‌گیرد و آمریکا را تهدید می‌کند، منتفی ندانسته‌اند.

ترامپ گفت: «شرم‌آور است که آن‌ها اینگونه رفتار می‌کنند. رفتار آن‌ها بسیار بسیار خطرناک است و باید کاری در این خصوص انجام داد.»

این اظهارات ترامپ به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی اشاره دارد که روز سه‌شنبه انجام شد. این نخستین بار است کره شمالی موشکی را آزمایش می‌کند که قادر است خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

تحلیلگران می‌گویند این موشک کره شمالی درحال حاضر می‌تواند به آلاسکا برسد، اما پیونگ‌یانگ با آزمایش‌های موشکی بیشتر قادر خواهد بود به بردهای طولانی‌تر دست یابد.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی، آمریکا و متحدانش یعنی کره جنوبی و ژاپن را با واقعیتی جدید روبرو کرد و آن اینکه آن‌ها در تیررس موشک‌های پیونگ‌یانگ قرار دارند. سئول پایتخت کره جنوبی که بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد هدفی آسان برای توپخانه کره شمالی خواهد بود. ژاپن نیز می‌تواند یک هدف برای کره شمالی باشد.

آسوشیتدپرس نوشت: گمان می‌رود کره شمالی علاوه بر توان هسته‌ای، از تسلیحات شیمیایی و میکروبی نیز برخوردار باشد.

آمریکا حدود ۲۸ هزار نیرو در کره جنوبی دارد و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، می‌گوید حدود ۳۰۰ هزار تبعه آمریکا در سئول زندگی می‌کنند. دانفورد ۱۲ ژوئن پیش‌بینی کرد تلفات جنگ با کره شمالی بسیار سنگین خواهد بود.

جیمز متیس ماه گذشته در کمیته‌ای از مجلس نمایندگان آمریکا گفت آمریکا و متحدانش در جنگ با کره شمالی پیروز خواهند شد، اما بهای این پیروزی آنقدر سنگین خواهد بود که تصور آن دشوار است.

در انتهای این مطلب آمده است: ترامپ گفته است اجازه نخواهد داد کره شمالی به هدف نهایی خود یعنی موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، دست یابد. این در حالی است که تحلیلگران می‌گویند کره شمالی در صورتی که همین روند را دنبال کند ظرف چند سال آینده احتمالا قادر خواهد بود به این هدف خود نیز دست یابد.

انتهای پیام/

آسوشیتدپرس:

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست