Web Analytics Made Easy - Statcounter

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: بیماری CF شایع ترین بیماری ارثی مغلوب در دنیا است که با انتقال یک ژن از پدر و یک ژن از مادر به کودک به ارث می‌رسد.

به گزارش سلامت بی باک، محمدرضا مدرسی، با اشاره به اینکه بیماری cf اعضای مختلف بدن مانند ریه، گوارش، پانکراس، لوزالمعده و غدد تناسلی که باعث نازایی می‌شود،را درگیر می‌کند، اظهار داشت: متاسفانه مهمترین علت آسیب این بیماران و علت فوت درگیری ریه است و 90 درصد بچه‌های cf به دلیل مشکلات ریوی از بین می‌روند.

این فوق تخصص ریه کودکان ادامه داد: به صورت عادی ریه ما مرتب در حال تولید موکوس و ترشحات بوده که ما آنرا به صورت خلط دفع می‌کنیم. لازم است این ترشحات نرم شده و از ریه خارج شود و در یک جا تجمع نکند. ولی در افرادی که دچار بیماری cf هستند به دلیل مشکلاتی که برای آنها ایجاد می‌شود این ترشحات غلیظ شده و از ریه خارج نمی‌شود و نهایتاً در ریه‌ها تجمع یافته و بدنبال آن میکروب هم به این ترشحات اضافه می‌شود، تجمع ترشحات و اضافه شدن عفونت به آن باعث تخریب تدریجی ریه شده و در نهایت ریه را از کار می‌اندازد، بطوریکه فرد به پیوند ریه نیاز خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از زمانی که این ترشحات شروع به تخریب ریه می‌کنند تا زمانی که فرد نیاز به پیوند ریه پیدا کند بستگی به وضعیت مراقبت از بیمار دارد که در آمریکا و اروپا در سال 1960 معمولاً این بیماران در سن 4 سالگی از بین می‌رفتند ولی به خاطر مراقبت‌هایی که انجام می‌شد و داروهایی که در دست بود، سن زنده ماندن این بیماران از 4 سال به 40 سال تغییر پیدا کرده و نیمی از این بیماران بالای 40 سال زنده مانده و خیلی از این بیماران ازدواج کرده و بچه دار هم شدند ولی متاسفانه در ایران به نظر می‌رسد سن متوسط زندگی این بیماران بین 10 تا 12 سال است.

وی ادامه داد: بیماری cf بیماری گران قیمتی است، نخستین و مجهزترین مرکز cf در مرکز طبی کودکان راه اندازی شده که در حال حاضر بیش از 600 بیمار cf در این مرکز ثبت نام کردند و هر هفته پنجشنبه‌ها از سراسر ایران به این مرکز مراجعه می‌کنند و توسط یک تیم 8 نفره از فوق تخصصین و متخصصین مربوطه بر اساس نیاز ویزیت می‌شوند.

دبیر علمی اولین کنگره بین المللی بیماریCF، گفت: بیماری cf شایع ترین بیماری ارثی مغلوب در دنیا است که با انتقال یک ژن از پدر و یک ژن از مادر به کودک به ارث می‌رسد که بیشتر در ازدواج های فامیلی اتفاق می‌افتد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: علائمی که می‌توان با وجود آنها به بیماری cf شک کرد، وجود سرفه‌های طولانی مدت خلطی که بیش از دو یا 4 ماه همراه فرد باشد و یا لاغری بیمار علی رغم اشتهای زیاد است. پوست شور و مدفوع چرب از جمله علائم دیگری است که ممکن است در بیمار وجود داشته باشد. اگر با هر کدام از این موارد روبرو شدیم کافی است فقط با یک تست عرق متوجه شویم که کودک مبتلا به cf است یا نه و هرچه سریع تر تشخیص دهیم، میزان تخریب ریه کمتر خواهد شد.

وی افزود: تلاش بر این است بیماری cf در آینده نزدیک جزو تست‌های غربالگری قرار گرفته که در همان سه روز اول تولد با گرفتن یک قطره خون از کف پای نوزاد بتوان نوزاد مبتلا به cf را تشخیص داده و هرچه سریع تر اقدامات درمانی وی را شروع کرد، چون هرچه دیرتر اقدامات شروع شود، ریه خراب تر می‌شود.

مدرسی در مورد سن بیماران cf، گفت: در ایران 95 درصد سن مبتلایان به این بیماری زیر 18 سال است در حالیکه در آمریکا 50 درصد بالای 18 سال و 50 درصد زیر 18 سال هستند و چون این بیماری در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته همزمان با همایش بیماری‌های کودکان در دو روز با حضور دانشمندان مطرح دنیا این بیماری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فعلا درمان این بیماری شامل اقدامات مراقبتی است که روزانه برای بیمار انجام می‌شود، ولی با توجه به تلاش‌هایی که توسط دانشمندان در حال انجام است امید است تا 20 سال آینده درمان قطعی این بیماران که همان ژن درمانی است به نتیجه رسیده و بیماران کاملاً درمان شوند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • ما با جنگ شناختی گسترده‌ای مواجه هستیم/ اساتید نسبت به اتفاقات آمریکا بی‌تفاوت نباشند
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید