Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:35:54 GMT

بهره مندی 17 روستا از حق آبه سد خداآفرین

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۴۳۲۵۶

بهره مندی 17 روستا از حق آبه سد خداآفرین

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازتبریز؛ امین امینیان فرماندار شهرستان خداآفرین در همایش گرامیداشت روز دهیار، گفت: با مکاتبات و پیگیری های انجام شده، سه هزار و 500هکتار از اراضی 17روستا از روستای همدملو تا حسرتان با ایجاد دو پمپاژ آب در چهار مسیر، اراضی روستاهای این محدوده در قالب پروژه های آب های مرزی از حق آبه سالانه سد خداآفرین بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در روستاهای بالادست سد خداآفرین نیز یکهزار و 520هکتار با هزینه کرد ساماندهی رودخانه های مرزی پیمان سپاری شده است.

امینیان ادامه داد: با عقلانیت دولت تدبیر و امید، سند تدبیر و توسعه شهرستان در چهار حوزه کشاورزی، گردشگری، آب و راه تدوین شده و 17پروژه در راستای این سند در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مهاجرت نشان دهنده عدم توسعه یافتگی یک منطقه است، گفت: ما باید در راستای ایجاد توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه در روستاها و همچنین ایجاد اشتغال، درآمد و تامین زیرساخت های لازم برای توسعه روستاها تلاش کنیم.

امینیان، تامین تجهیزات نیروگاه برق آبی خداآفرین را از دستاوردهای برجام نام برد و افزود: با ایجاد این نیروگاه که 200مگاوات برق تولید می کند، علاوه بر تامین برق مورد نیاز شهرستان، اشتغال ساکنان نیز فراهم می شود.

وی، بی توجهی به اقتصاد روستایی در سال های گذشته را موجب عقب ماندگی وعدم توسعه یافتگی روستاهای این شهرستان عنوان کرد و افزود: اختصاص یکهزار و 600میلیارد تومان در سال جاری به پروژه سد خداآفرین نشان دهنده اهتمام جدی دولت جهت ایجاد اشتغال و بهبود معیشت و تامین رفاه و آسایش ساکنان این شهرستان و تلاش دولت جهت ایجاد کشاورزی نوین است.

انتهای پیام/ش

تولید برق 200مگاواتی در نیروگاه برق خدا آفرین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ترکیان شامگاه چهارشنبه در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای شهرستان محلات با اشاره به اهمیت هنر، اظهار کرد: هنر موجب توسعه، استحکام و ماندگاری فرهنگ می‌شود و هر شهری که از ظرفیت هنرمندان، هنردوستان و اهل مطالعه، بیشتری بهره گیری کند، موفق‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: افتخار شهر به داشتن انسان‌های متفکر، کتابخانه‌ها، کتابخوانان، افرادی که برای مشاهده تئاتر و سینما هزینه می‌کنند همچنین افرادی که از ظرفیت اساتید برجسته بهره می‌برند، خواهد بود.

ترکیان افزود: افتخارات اهالی هنر بر اثر سال‌ها تلاش، ممارست و تحمل دشواری‌ها به دست می‌آید که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به الزامات و ملاحظات تئاتر خیابانی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا این آئین با باشکوه و درخور نام شهرستان برگزار شده تا هنر شهرستان ارتقا پیدا کند.

محمدجواد کاظم‌زاده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محلات نیز در این آئین گفت: تئاتر، هنری زنده است که به طور مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کرده و می‌تواند اثرگذار بوده و به حل معضلات اجتماعی بپردازد.

کد خبر 6081507

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • بهره‌مندی نیمی از مردم خمین از استخر؛ در صورت افتتاح!
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان