Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@03:26:37 GMT

سد آبسرده طی ۳ سال به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۴۳۶۳۴

سد آبسرده طی ۳ سال به بهره‌برداری می‌رسد

خرم آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: تکمیل سد آبسرده بروجرد۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‎خواهد که در صورت تامین اعتبار ۳ سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش قدس آنلاین، رضا میرزایی در این زمینه بیان داشت: عملیات اجرایی سد آبسرده بروجرد روز پنجشنبه با حضور استاندار لرستان و نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:امیدواریم سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یابد تا طی ۳ ساله بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پیش از این سد آبسرده با مشکلات مالی مواجه بود و عملیات آن بخوبی پیش نمی‌رفت اما در حال حاضر شرکت جهاد نصر حمزه از طریق برنده شدن در مناقصه و با مبلغ ۱۶۳ میلیارد تومان مسوول اجرای سد است.

وی ابراز داشت: شرکت جهاد نصر امکانات و تجهیزات مناسبی دارد و در صورتیکه با همه توان کار به پیش رود، پروژه سدآبسردهدر بازه زمانی ۳ ساله به اتمام می‎رسد.

میرزایی عنوان کرد: با افتتاح سد آبسرده حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب پایدار شهر بروجرد و روستاهای شمال و مسیر خط انتقال برای افق ۱۴۲۵ طراحی و تامین می‎شود، بر این اساس حدود ۲۶ میلیون مترمکعب آب از سدآبسرده، ۱۵ میلیون مترمکعب از سد شهید بروجردی و ۷ میلیون متر مکعب از رودخانه گلرود تامین می‎شود.

وی با اشاره به تاثیر برخی مشکلات در روند احداث و بهره‎برداری به هنگام سدآبسردهتاکید کرد: عدم پیش‎بینی اعتبارات مناسب در بودجه سنوات و عدم تخصیص به موقع و مشکلات ناشی از تعییر در اهداف احداث سد، برخی از مشکلات است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به بروجرد به عنوان دومین شهر بزرگ لرستان در سال ۸۱ آغاز شده است، اظهار کرد: ۲۲ حلقه چاه در فاصله سال‎های ۷۰ تا ۷۲ حفر شده و ۸ حلقه دیگر تجهیز و در مدار قرار گرفته است.

میرزایی با اشاره به اینکه ۴ حلقه چاه در بروجرد آماده و تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: دیگر چاه‎های حفر شده به دلایلی همچون کاهش شدید منابع آب زیرزمینی، آلودگی آب چاه‎ها و تخریب آنها از مدار خارج شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این پروژه آبرسانی نتوانست، آب مورد نیاز شهر بروجرد را تامین کند و این مشکل همچنان به قوت خود باقی است، بر این اساس شرکت آب منطقه‎ای لرستان گزینه احداث سد را در دستور کار خود قرار داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آب همواره یکی از چالش‎های تاریخی کشور ایران محسوب می‎شود و در شرایطی که کم آبی و خشکی از ویژگی‎های ذاتی کشور ما است، کمبود آب در آن موضوع جدیدی نیست.

میرزایی تصریح کرد: ساختار نامناسب نظام مصرف آب، توسعه شهرنشینی، مصرف بی‎رویه آب در حوزه کشاورزی و تاثیر سوء پدیده‎های اقلیمی موجب کاهش شدید منابع آبی در کشور ایران شده است.

وی اظهار کرد: در صورت تداوم این روند چشم‎انداز خوبی در حوزه آبی کشور متصور نیست و وضعیت منابع آبی کشور حادتر می‎شود، بنابراین از این پس اولویت توسعه منابع آب را باید به دو بخش صنعت و شرب اختصاص داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد آب تولیدی در حوزه کشاورزی مصرف می‎شود، عنوان کرد: این در حالی است که میانگین جهانی این آمار حدود ۷۰ درصد است.

میرزایی تاکید کرد: مهمترین اولویت‎های کاری شرکت آب منطقه‎ای لرستان در سال‎های آینده حول محور تکمیل طرح‎های نیمه تمام و شبکه‎های آبیاری و زهکشی متمرکز است، البته این شرکت در بخش اعتبارات عمرانی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و در اعتبارات جاری قریب به ۱۱ میلیارد تومان بدهی دارد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی در لرستان، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰.۲۵ است.

وی عنوان کرد: آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان، بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش‌بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

وی افزود: قرارداد فاز دوم طرح جهاد آبرسانی استان به‌زودی نهایی می‌شود.

کد خبر 6098069

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان