Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش و پرورش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با بیان اینکه مبلغ حق الزحمه امتحانات تامین شده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد که این پول را کجا هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی الهیار ترکمن با حضور در برنامه پرسشگر که در شبکه آموزش سیما، درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان افزود: مطالبات فرهنگیان از بهمن سال گذشته به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش بر اساس لیستی که به سازمان برنامه و بودجه داده بود، ما کار خود را آغاز کردیم یعنی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۱ میلیارد تومان مطالبات اعم از افراد حقیقی و حقوقی به ما ارائه کرده بود که نحوه پرداخت آن در دستور کار ما قرار گرفت.

الهیار بیان کرد: تقریبا ۱۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از کل مطالبات تامین و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، تمام ابلاغیات نیز موجود است.

وی ادامه داد: از این مبلغ ۶۵ درصد مطالبات افراد حقوقی و ۳۵ درصد مطالبات افراد حقیقی است که باید در قالب اجرای قوانین مختلف در اختیار فرهنگیان قرار می گرفت.

الهیار تصریح کرد: سال ۹۶ را به گونه ای آغاز کردیم که تقریبا خیلی از مطالبات را پرداخت کرده بودیم.

وی ادامه داد: دو مطالبه عمده ما باقی مانده بود که یکی بحث حق التدریس نیروهای شاغل وزارت آموزش و پرورش و دیگری نیز حق الزحمه امتحانات بود.

الهیار بیان کرد: در جلسه ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم با توجه به اینکه در فصل امتحانات بودیم، قرار شد تا مبلغ حق الزحمه امتحانات در خردادماه داده شود.

وی افزود: از سوی برنامه و بودجه ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز ۲۷ خردادماه به وزارت آموزش و پرورش ابلاغیه رسمی خورد و رونوشت آن در خزانه نیز موجود است.

الهیار با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه تامین منابع را دارد، گفت: ما وظیفه اینکه این منابع چگونه مصرف می شود را نداریم که این موضوع را باید وزارت آموزش و پرورش پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: ابلاغیه رسمی مبلغ حق الزحمه امتحانات وجود دارد، وظیفه آموزش و پرورش است که بگوید این پول را کجا هزینه کرده است.

الهیار درباره پرداخت حق التدریس ها نیز بیان کرد: سه ماه از حقوق حق التدریس شاغلان ۹۵ را پرداخت کرده ایم که مابقی آن باقی مانده است، اما در اولویت کاری قرار داده ایم. منابع تامین شود، این بدهی نیز پرداخت خواهد شد تا بیشتر شرمنده فرهنگیان نشویم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از ۲۱۷ درصد و سازمان اداری و استخدامی ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش ۲۰ درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های وابسته و تابعه آن ۱۶/۸ درصد افزایش هزینه داشته اند.

دیوان محاسبات کشور بر لزوم اقدام اصلاحی برای رفع تبعیض در این حوزه تاکید دارد.

کد خبر 6085135

دیگر خبرها

  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • هزینه مرحله مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ۳ میلیون تومان است؟
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی