Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با جام جم آنلاین در تشریح وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشور پرداخت و گفت: متاسفانه کارگروه تحقیق و تفحص مجلس هم در این این خصوص تاکنون جلسات منسجم و کارآمدی نداشته و رسیدگی به معضل ملی همچنان به قوت خود باقی است.

وی درباره اینکه آخرین جلسه ای که مجلس در مورد بررسی واردات کالاهای قاچاق به کشور داشته کی و حامل چه نتایجی بوده، افزود: هفته گذشته جلسه ای غیر علنی تشکیل شد و نمایندگان گزارش اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طرف رییس این نهاد را مورد استماع قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده تصریح کرد: بنده در این جلسه با انتقاد از عملکرد این ستاد اعلام کردم با توجه به روند نامطلوب جلوگیری از ورود اجناس غیر قانونی و قاچاق به کشور در سال گذشته نمره رییس ستاد از 20 عدد 6 خواهد بود.

دلیگانی بازدهی ستاد در مبارزه با روند رو به رشد سوداگری قاچاق در کشور را همچنان ضعیف ارزیابی کرد و گفت: امسال هم وضعیت تغییر نکرده و مدیریت این سازمان با ارفاق نمره 7 به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به اینکه میدان خطیری همچون مبارزه با فساد در حوزه کالا و ارز نیازمند یک حرکت انقلابی و عزم جهادی همراه با شجاعت است، خاطر نشان کرد: برخلاف اینکه مقام معظم رهبری مدتهاست روی واردات قاچاق به کشور حساسیت ویژه ای مبذول دارند و آن را آفتی مهلک برای تولید و اقتصاد کشور می دانند، متاسفانه هنوز جلوی ورود این اقلام آنطور که باید گرفته نمی شود و بخش عمدی از انواع متنوع کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می گردد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که چه آماری تاکنون در خصوص قاچاق کالا در کشور برآورد می شود گفت: طبق گزارش جلسه هفته قبل رییس ستاد میزان قاچاق کالا در سال 95 رقمی بالغ بر 25 میلیارد دلار بوده که امسال این رقم به 12.6 میلیارد دلار کاهش یافته است.

عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز در کشور افزود: در ادامه جلسه گزارشی از مسئولان وزارت اطلاعات از نحوه جلوگیری واردات اقلام غیر مجاز و قاچاق ارایه شد که متاسفانه اعداد و ارقام گزارش رییس ستاد را تاکید نمی کند.

وی یادآور شد: گزارش وزارت اطلاعات حاکی از وضعیت اسف بار ورود کالاهای قاچاق به کشور را دارد و این در حالی است که بچه های اطلاعات از حجم بالای موارد کشف شده خبر می دهند و اظهار می دارند چند برابر کیس های مکشوفه وارد کشور می شود. بنابراین اگر رقم 25میلیارد دلار سال گذشته را بپذیریم امسال به میزان 3 تا 4 میلیارد دلار از حجم واردات کاسته شده و ارقام و اطلاعات آقایان کاملا خوشبینانه است.

دلیگانی بر ضرورت تغییر رویکرد دولت نسبت به مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: دولت ملاحظه کاری و پیرامون اندیشی را کنار گذاشته و با روشهای نرم افزاری سیاست های کلان کشور در این عرصه را تقویت کند.

وی ادامه داد: به هر حال واردات کالای قاچاق نیازمند ارز است و در همان جلسه مذکور اذعان شد، به موازات اینکه بیشترین اجناس از مبادی ورودی وارد می شود به همان نسبت هم تمامی ارز آن از مبادی رسمی یعنی بانک مرکزی تامین می شود.

دلیگانی خاطر نشان کرد: اگر مبارزه با قاچاق کالا در کشور جدی بود امروز شاهد وضعیت رقت بار کارخانجات در استان اصفهان و دیگر استان و اخراج و تعدیل نیروی کارگران نبودیم.

وی با بیان اینکه قاچاق بشدت به تولید و اشتغال جوانان لطمه وارد کرده وضعیت ستاد مبارزه با مواد مخدر را هم نامطلوب ارزیابی کرد و گفت:در حوادث تروریستی اخیر رزمندگان سپاه در مرزها حضوری جدی و خیره کننده داشتند که گزارشها حکایت از گرانی و نایاب شدن مواد در این مدت دارد. لذا چنانچه ما عزم جدی برای مبارزه با فروش و ورود مواد مخدر داشته باشیم امروز باید این معضل خانه مان سوز به کل از کشور ریشه کن شود.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2909739011541540348 برچسب‌ها : رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز از 20 نمره 6 می گیرد، عملکرد ضعیف است / حسینعلی حاجی عضو کمیته تحقیق از ستاد مبارزه با قاچاق کالا رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز از 20 نمره 6 می گیرد، عملکرد لینک کوتاه : اخبار مرتبط معادل 25 درصد واردات قانونی به کشور قاچاق می شود/ قاچاق 1.5 میلیارد دلاری کالاهای ممنوعه یکشنبه 11 تیر 1396 13:22 دولت لیست واردات کالاهای ممنوعه را ارایه نمی دهد / انتقاد از واردات آب معدنی و تخمه آفتابگردان خارجی سه شنبه 13 تیر 1396 00:02 راه‌حل‌های اقتصادی مهار قاچاق سه شنبه 13 تیر 1396 04:00 شگرد جدید برای قاچاق کالا +عکس سه شنبه 13 تیر 1396 09:42 ستاد مبارزه با مواد مخدر، امامزاده بدون معجزه است! چهارشنبه 14 تیر 1396 11:44

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها تحویل بالگردهای جدید ۲۰۶ و ۲۱۴ به هوانیروز سپاه تصاویر تکان دهنده از آخرین لحظات عمر عروسی که به مراسم ازدواجش می رفت عکس خاطره انگیز از جاده چالوس حرکت شرم آور پدر شوهر با عروس + عکس عرضه تلفن همراه لاکچری پوتین-ترامپ + عکس فرماندهان جدید سپاه در تهران چه کسانی هستند؟+ عکس سلفی خاص مهتاب کرامتی در اصفهان + عکس نمایی از عمارت شاهانه یک فوتبالیست +تصاویر با نصب دوربین مخفی ، راز کثیف زن خیانتکارش را فاش کرد+ عکس تصاویر تکان‌دهنده از تکه تکه شدن بدن خلبان توسط تمساح + فیلم و عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از 20 نمره 6 می گیرد / بانک مرکزی، ارز کالای قاچاق را تامین می کند؟! ایسوس از زنفون 4 مکس با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی رونمایی کرد + عکس رباتی برای دور زدن محدودیت‌های اینستاگرام پلیس با کدام خودروهای شیشه دودی برخورد می کند؟ / روش های دودی کردن شیشه ماشین تصاویر تکان دهنده از آخرین لحظات عمر عروسی که به مراسم ازدواجش می رفت محاصره آخرین سنگرهای داعش در موصل + عکس این فوتبالیست ها بدترین الگو برای جوانان هستند! +تصاویر مونالیزای قرن حاضر را ببینید +عکس عکس خاطره انگیز از جاده چالوس آیا آپید جایگزین مک بوک می شود؟ آخرین مطالب همه سایت 10:29 ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از 20 نمره 6 می گیرد / بانک مرکزی، ارز کالای قاچاق را تامین می کند؟! 10:29 وقتی حمید گودرزی کودک بود + عکس 10:19 جزئیات قتل سه کودک توسط مادر سنگدل در خراسان شمالی 10:17 هنرمندانی که به کمپین نجات میانرودان پیوستند 10:16 11 سرطان در خطر افراد چاق 10:14 ایسوس از زنفون 4 مکس با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی رونمایی کرد + عکس 10:14 رباتی برای دور زدن محدودیت‌های اینستاگرام 10:14 همسر رئیس جمهور لهستان ترامپ را ضایع کرد! + فیلم 10:13 13 دلیل برای اینکه خودکشی نکنید! +عکس 10:12 7 ورزشی که بیش از دویدن کالری می‌سوزانند فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

همشهری آنلاین - محمد بلبلی: بازار لوازم خانگی ایران، حوزه‌ای گسترده و متنوع است که متأسفانه در کنار محصولات باکیفیت و اصلی، شاهد حضور کالاهای تقلبی و غیراصل نیز هستیم. با اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، به بررسی ابعاد مختلف این معضل پرداخته‌ایم.

چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

هیچ آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، زمانی می‌توان متوجه تقلبی‌بودن یک کالا شد که این کالا را به خانه می‌برید که در این صورت در ابتدای نصب یا طی زمان مصرف کالا دچار مشکل شده و خراب می‌شود. همچنین ممکن است به‌خاطر قیمت پایین کالای خریداری شده نسبت به اصل‌بودن آن دچار شک بشوید. وقتی آمار دقیقی درباره تعداد شکایات انجام‌شده بابت خرید کالای تقلبی وجود ندارد، نمی‌توان آماری درباره میزان کالای تقلبی موجود در بازار ارائه کرد.

خریدار چگونه متوجه قلابی نبودن جنس شود؟

خریدار می‌تواند به سامانه جامع گارانتی مراجعه و نام برند کالا را در این سامانه جست‌وجو کند. ابتدا سامانه، با جست‌وجوی نام برند کالا، درست یا غلط‌بودن این برند را برای مراجعه‌کننده مشخص می‌کند، در مرحله دیگر می‌توان نام شرکت گارانتی‌کننده را در سامانه جامع گارانتی جست‌وجو کرد و با این کار می‌توان از تقلبی یا اصلی‌بودن گارانتی مطلع شد. یا اینکه کلمه «معرفی کارت‌های تقلبی گارانتی» را در این سامانه جست‌وجو کند و از نام گارانتی‌های تقلبی آگاه شود. همچنین خریدار می‌تواند به سامانه شرکت تولیدکننده کالای مورد نظر خود برود و با واردکردن کد رهگیری یا کد شناسه کالا در سامانه شرکت تولیدکننده، از اصل‌بودن یا تقلبی‌بودن کالای مورد نظر خود مطلع شود.

بیشتر بخوانید:

جیبتان را در برابر تقلبی‌ ها حفظ کنید | نکات کلیدی برای خرید دلار، لپ‌ تاپ، موبایل، شیرآلات و پوشاک

راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟

لوازم تقلبی کجا به فروش می‌رسند؟

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در فضای مجازی به فروش می‌رسند، زیرا خریدار در فضای مجازی کالا را اصلا نمی‌بیند تا بتواند اصل یا تقلبی‌بودن آن را بررسی کند، خریدار پول را به‌حساب فروشنده واریز کرده و کالا به خانه او فرستاده می‌شود و در این میان فرصتی برای بررسی وجود ندارد. وقتی قبل از خرید کالا را می‌بینیم و بررسی می‌کنیم باز ممکن است دچار اشتباه بشویم، حالا کالای ندیده که دیگر جای خود دارد.

حتما باید از فروشگاه فاکتور خرید گرفته شود؟

بله؛ خریداران باید دقت داشته باشند که هنگام خرید هر نوع کالای داخلی یا خارجی، مدل لوازم خانگی و شماره تولید درج‌شده روی کالا را حتما در فاکتور خرید مشاهده کنند. برای مثال از فروشنده بخواهند در فاکتور بنویسد که لباسشویی برند فلان با شماره تولید مثلا ۳۲۴۵ با این قیمت به این مشتری فروخته شد، با این نوع صدور فاکتور دیگر حتی به درج نام شرکت گارانتی‌کننده احتیاج چندانی نیست.

کد خبر 847936 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لوازم خانگی قیمت - تنظیم بازار اقتصاد

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم