Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستگاه قضا نیز در این باره به این نتیجه رسیده که اتهامات عنوان شده در پرونده های مزبور، از مصایق جرم نبوده است.
وی افزود: بر این اساس شمار پرونده های انتخاباتی مسئولان دولتی در این استان بشدت کاهش یافت و قریب به اتفاق مسئولان دولتی خراسان شمالی از ارتکاب جرم های انتخاباتی تبرئه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایرانی اظهار کرد: عمده تخلفی که در این پرونده ها برای فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های دولتی این استان عنوان شده بود، بیان دستاوردها و تبیین عملکرد دولت بود که بزعم ما، این اقدام به هیچ عنوان تخلف و جرم نبوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: کارمندان دولت در خارج از ساعات اداری می توانستند نسبت به تبیین عملکرد دولت برای مردم مبادرت داشته باشند و یا در ساعت اداری می توانستند مرخصی گرفته و به فعالیت های انتخاباتی بپردازند.
ایرانی تاکید کرد: آنچه که با عنوان تخلف سبب تشکیل پرونده های انتخاباتی برای این مسئولان دولتی شده، تنها گزارش عملکرد و بیان دستاوردهای دولت بوده است که این افراد بر اساس وظیفه و رسالت، انجام داده اند.
وی گفت: با رایزنی های انجام شده، خوشبختانه دستگاه قضا همکاری خوبی در رسیدگی به این پرونده ها داشته و بر این اساس قریب به اتفاق مسئولان دولتی خراسان شمالی از اتهامات انتخاباتی تبرئه شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: با این رویکرد دستگاه قضا، شمار مسئولان که به عنوان متخلف انتخاباتی در دستگاه قضا پرونده داشتند به سه چهار مورد کاهش یافت.
وی افزود: در میان این افراد فرماندار و بخشدار نیز هست که البته این تخلف ها هیچ تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته و مهم نبوده است.

*اعتراض انتخاباتی نامزدها، تغییری در نتایج انتخابات ایجاد نمی کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر بجنورد هنوز به نتایج انتخابات معترض هستند گفت: پرونده انتخاباتی بسته شد و اعتراض نامزدها، تغییری در نتایج انتخابات ایجاد نمی کند.
ایرانی اظهار کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی بجنورد اعلام کرده اند که نسبت به نتایج انتخابات اعتراض دارند و بر این اساس به کمیسیون اصل 90 شکایت می کنند.
وی افزود: این نامزدها مدعی هستند در روند برگزاری انتخابات تخلف صورت گرفته است، البته اعتراض حق قانونی این افراد است اما از نظر ما نتیجه انتخابات قطعی و نهایی شده و اعتراض های خارج از موعد مقرر که قانونگذار مشخص کرده تغییری در نتیجه ایجاد نمی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس قانون، اعتراض های نامزدهای انتخاباتی در موعد مقرر در هیات نظارت بر انتخابات استان و نیز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بررسی شده ونتایج انتخابات شهر بجنورد در هر 2 هیات به تایید نهایی رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون اعتراض های انتخاباتی در قالب پرونده انتخاباتی در هیات نظارت پایان یافته و رسیدگی نمی شود بر فرض پس از این اگر اسناد و مدارکی ارائه شود براساس قانون هر شهروندی می تواند علیه اعضا در هیات حل اختلاف استان اقامه شکایت کند و آنجا مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت اعراض هرگونه تخلف می تواند به سلب عضویت اعضا یا حتی انحلال شورا منجر شود که این امر عمومی و مستمر هست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تاکیدکرد: شکایت نامزدهای معترض، چه به دستگاه قضا برده شود و چه به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برسد، دیگر در لیست پرونده انتخابات گنجانده نمی شود زیرا نتیجه انتخابات به تایید نهایی هیات نظارت رسیده و پرونده انتخابات بسته شده است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** تنظیم کننده: سیدحسین قدسی انتشاردهنده: علی اصغرافتاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس