Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سالهای گذشته به دلیل عدم زیرسازی مناسبمسیر، شاهد جمع شدن آسفالت در اثر ترمزهای ناگهانی اتوبوسها بودیم که منظر بسیار زشتی در مسیر بی آر تی به وجود آورده بود. وضعیت بسیار بد آسفالت درمسیر بی آرتی باعث توجه به لزوم بهسازی و استحکام بخشی این مسیر شد و طرح جدیدی برای عملیات بهسازی و ساماندهی محدوده های ایستگاه های بی آرتی ریخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح جدیدازبتن الیافی مسلح استفاده شده که به دلیل استفاده از الیاف مقاوم شده در داخل مخلوط بتنی، مقاومت کششی و فشاری آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

این نوع بتن از توانایی جذب انرژی بالایی برخوردار است و تحت اثر بارهای دینامیکی به راحتی از هم گسیخته نمی شود. بتن الیافی دارای ویژگی های مناسبی از جمله شکل‌پذیری خوب، مقاومت بالا و توانایی جذب انرژی و مقاومت بالا در برابر ترک خوردگی است که به صورت ضربتی توسط معاونت عمرانی منطقه دنبال می شود. مهندس علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگوی پیش رو جزییات طرح بتن ریزی غلطکی در مسیرهای بی آر تی را تشریح کرده است.

استفاده از بتن مقاوم در برابر ترمز و وزن سنگین اتوبوس ها

مهندس علیرضا جاوید معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران با اشاره به مشکلات استفاده از آسفالتهای معمولی در گذر بی آر تی ها در شهر تهران گفت: در ایستگاه های بی آر تی به دلیل وزن بالای اتوبوسها و ترمزهای شدیدی که انجام می شود معمولا با پدیده ای به نام پریدگی آسفالت مواجه هستیم؛ برای همین هم سازمان مشاور فنی مهندسی و سازمان حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با انجام مطالعاتی و با استفاده از تخصص و دانش مهندسین داخلی درصدد به کارگیری روشهای فنی و تخصصی بهتری در راستای بهبود وضعیت ایستگاه های بی آرتی از نظر زیرسازی و نوسازی برآمدند.

وی درخصوص استفاده از آسفالت بتنی افزود: نتیجه این مطالعات به روشهای مختلف جدیدی منجر شد و در قالب تفاهم نامه مشترکی که با معاونت حمل ونقل و ترافیک انجام شد مقرر شد از روشهای خاص در ایستگاه های مختلف استفاده شود تا مشکلات یاد شده در سطح معابر و خیابانهایی که مسیر تردد اتوبوسهای بی آر تی است رفع شود. یکی از این روشها استفاده از بتن الیافی است، در واقع با استفاده از افزودنی ها و الیافی که به بتن اضافه شده سعی می شود مقاومت بتن در برابر تغییر شکل های ناشی از ترمز و وزن سنگین اتوبوسهای بی آر تی افزایش یابد و در نتیجه به استحکام و مقاومت آسفالت های معابر یادشده منجر می شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران دراین باره گفت: یکی از روشها استفاده از بتن غلطکی یا بتن (RCC) است که کارخانه تولید کننده این محصول هم اکنون توسط معاونت فنی و عمرانی استقرار یافته و می توان از تولیدات آن در ایستگاه ها و مسیرهای بی آر تی استفاده نمود. مقررشده در سال 96 روشهای مختلفی که مورد بررسی فنی قرار گرفته به صورت پایلوت در ایستگاه های مختلف و مسیرهای بی آر تی استفاده شود تا به سایر نقاط معابر مورد نیاز تعمیم پیدا کند.

اجرای طرح به صورت پایلوت/ جایگزینی بهترین روش

جاوید ادامه داد: در واقع روش بتن ریزی غلطکی با توجه به هزینه بالای آن برای سایر معابر شهر به صرفه نیست بنابراین روشهای معمولی که استفاده می شود برای سایر نقاط شهر تهران جوابگو خواهد بود. با توجه به اینکه ایستگاه های بی آر تی به دلیل تعدد خطوط و حرکت اتوبوسها به رسیدگی های بیشتری نیازمند است برآن شدیم تا دراین ایستگاه ها از روشهای مدرن تری استفاده شود. اجرای این طرح درحال حاضر در مرحله پایلوت است و بعد از مقایسه طرحهای انجام شده بهترین روش جایگزین روشهای قبلی خواهد شد.

علیرضا جاوید معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان ویژگی های خدمات فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در دوره های مختلف با تلاش چشمگیر و شبانه روزی موفق به اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی خوبی در شهر تهران شده است. احداث بزرگراه ها و تقاطع‌های زیر همکف متعدد خود نمونه ای از این اقدامات است. در مدیریت شهری تهران باتوجه به رشد چشمگیر احداث بزرگراه ها و تقاطع های غیر همکف و پل ها و تونل های شهری و احداث شبکه جمع آوری آبهای شهری و مرمت و مقاوم سازی پل ها تلاش شده بیشترین طرحهای توسعه ای شهرداری به انجام برسد که خوشبختانه تا کنون بیش از 90درصد آیتم های مصوب اجرایی شده و طی دوازده سال مجموعه معاونت فنی عمرانی تلاش قابل توجهی برای تکمیل زیرساخت های عمرانی و خدماتی شهر داشته است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۲، پیشوا با شاخص ۱۱۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۲، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۶، قرچک با شاخص ۱۳۵، ورامین با شاخص ۱۱۰، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاکدشت با شاخص ۷۳، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۵۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۰، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک با شاخص ۵۸، سرخه‌حصار با شاخص ۹۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۸۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، لواسانات با شاخص ۶۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۴۶، دماوند با شاخص ۳۷، رباط‌کریم با شاخص ۴۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۳، علم و صنعت با شاخص ۴۱، قدس با شاخص ۴۱، ملارد با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748042

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق