Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ولی ملکی، نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی از بازدید ۱۲۰ هزار نفر از پل معلق در مشکین شهر در تعطیلات عید فطر امسال خبر داد و افزود: در هفته‌های گذشته نیز در کنار این پل زیپ لاین نیز افتتاح شده است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری مشکین شهر گفت: با توجه به آمار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مشکین شهر جزئی ۶ شهر هدف گردشگری ایران قرار گرفته است؛به این معنا که گردشگران زمانی که مقاصد خود را برای سفر تعیین می کنند یکی از این مقصد ها مشگین شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که اهل گردش و سفر بوده و می‌خواهند چند روز اوقات فراغت خود را در سفر به گذرانند مشگین شهر را برای سفر انتخاب می کنند.

ملکی خاطرنشان کرد: براساس آمار منتشر شده تنها در 2 روز تعطیلات عید فطر بیش از ۳۵۰ هزار مسافر وارد مشگین شهر شده و در این ایام بیش از ۱۲۰ هزار نفر از پل معلق این شهر که یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی کشور است،عبور کردند.

وی گفت: پل معلق مشگین شهر به گونه ای ساخته شده است که می تواند بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر می توانند در خود جای دهد و در تابستان که این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا 22 فعالیت می کند؛در تمام طول این مدت پل معلق مملو از گردشگران است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مزیت دیگر مجموعه گردشگری نور سبلان که پل معلق در آن واقع شده بهره برداری از زیپ لاین است که در روزهای گذشته افتتاح شده و کسانی که علاقمند به ورزش های مفرح و هیجانی هستند می توانند از آن استفاده کنند.

ملکی افزود: این زیپ لاین در طول پل معلق طراحی شده و گردشگران می‌توانند مسیر رفت عبور از پل را با زیپ لاین طی کرده و برای مسیر برگشت از روی پل اقدام کنند تا حضور در این مجتمع تفریحی برای آنها خالی از تنوع نباشد.

وی با اشاره به اینکه در مشگین شهر آثار باستانی متعددی وجود دارد،افزود: یکی از این مناطق منطقه ای به نام شهر یری است که در آن مجسمه های سنگی با قدمت بیش از 6 هزار سال وجود دارد و حدود ۲۵ سال پیش کشف شده است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این آثار باستانی ،قلعه قهقهه است که جزء قلعه های زمان صفویه به شمار می رود.

ملکی با بیان اینکه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشکین شهر چشمه های آب گرم طبیعی و معدنی است خاطرنشان کرد: طبیعت زیبای دامنه سبلان و نوای خنک باعث شده و می شود که مسافران زیادی در تابستان این شهر را جایگزین مقاصد دیگر سفر خود کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل وزیدن بادهای خنک از دامنه های سبلان در هفته ای که گذشت مسابقات بین المللی پاراگلایدر در مشکین شهر برگزار شد،افزود: ظرفیت های گردشگری بسیاری در مشکین شهر وجود دارد که با امکانات رفاهی و هتلینگ مناسب می تواند بهترین دلیل برای سفر گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا باشد.

انتهای پیام/ح

بازدید 120 هزار گردشگر از پل معلق مشگین شهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، توسعه گردشگری نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت هاست. گردشگری و شناسنامه استان قزوین آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی آن است که بیشتر گردشگران چه داخلی و خارجی در بازدید ازاین اثار و ظرفیت‌ها علاقه مندی خود را اعلام می‌کنند که نیازمند معرفی است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: گردشگری قزوین و داشته‌های آن که این استان برای توسعه گردشگری دارد می‌تواند یکی از بهترین چشم انداز‌های توسعه باشد و گردشگری با همه دستگاه‌ها در ارتباط است و سازمان گرشگری بعنوان هماهنگ کننده این دستگاه‌ها فعالیت می‌کند. قزوین پله اول گردشگری که داشتن جاذبه‌های گردشگری است داراست.
محمدی گفت: ارتباط گردشگری با دستگاه دیگر لازم می‌دارد که تفاهم نامه‌هایی با آنها امضا شود. در برنامه ششم توسعه این اقدام بسیار پیگیری شد و در برنامه هفتم هم پیش بینی شده است. در استان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار با گردشگری در ارتباط است. با راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی هم همینطور تفاهم نامه‌هایی امضا شده است. این تفاهم نامه‌ها منجر به تهیه بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خواهد شد.
وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ اتفاق ویژه برای استان ثبت جهانی سعدالسلطنه بود. امسال ۸۰۰ هزار گردشگر در ایام عید از استان بازدید کردند که باتوجه به تقارن با ماه رمضان ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم. البته کاهش اقامت را هم در پی داشت و نشان می‌دهد که در حوزه تبلیغات نیاز به فعالیت بیشتری داریم.
معاون گردشگری گفت: با کتاب راهنمای گردشگری طبیعی استان قدمی برداشته شد که ۲۴ مسیر گردشگری مشخص شد. طبیعت گردی نوعی گردشگری است که می‌تواند بسیار آسیب پذیر باشد. بعنوان مثال غار قلعه کرد بجز اینکه آثار طبیعی است آثار تاریخی هم می‌باشد و باید در پذیرش گردشگر دقت شود. اقامتگاه‌های بومگردی که هم اکنون به ۱۲ اقامتگاه رسیده است و ۳۸ موافقت اصولی با احداث آن صورت گرفته است.
محمدی اظهار کرد: تور‌های گردشگری می‌توانند در زمینه معرفی اماکن طبیعت گردی بسیار مفید باشند. تشکل‌های ورزشی و انجمن‌ها هم می‌توانند این تور‌ها را انجام دهند. تدوین استراتژی برای جذب گردشگر خارجی یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۳ است. ما باید بدانیم کجا باید تبلیغ کنیم و در کدام نمایشگاه باید شرکت کنیم؟ سه اپلیکیشن‌های شناساندن استان قزوین در دسترس است، اما خود این اپلیکیشن‌ها به درستی معرفی نشده اند. از سال گذشته همکاری با فعالان فضای مجازی را آغاز کردیم. ثبت جهانی الموت را امسال پیش رو داریم و حضور فعالان فضای مجازی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. نداشتن ثبت جهانی در استان قزوین قبلا آسیب بیشتری به صنعت گردشگری وارد می‌کرد.
وی تصریح کرد: ۱۴ محور در حوزه گردشگری مذهبی تعریف شده است. این روند در تناسب با گردشگری طبیعی هم می‌تواند باشد. ما نیازمند همکاری تاسیسات گردشگری و سایر نهاد‌ها و مجموعه مدیریتی استان هستیم.

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳