Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی نیا با تاکید بر این که ایران پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در شرایط عادی، تعاملات بین‌المللی را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: امضای قرارداد با شرکت‌های توتال و سی ان پی سی آی تایید کننده این است که ما در شرایط عادی هستیم و بازگشت تحریم‌ها غیر محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که، طبیعی است که پس از برجام و لغو تحریم‌ها، ایران بتواند از این نوع قراردادها امضا و اجرا کند، تصریح کرد: ایران باید در این شرایط با دیگر کشور برای جذب سرمایه رقابت کند؛ سرمایه خارجی محدود است و ایران امتیاز بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان را دارد.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، درباره احتمال بازگشت تحریم‌ها و تاثیر آن بر قرارداد ایران با کنسرسیوم توتال، سی ان پی سی آی هم توضیح داد: در برجام موضوع بازگشت تحریم‌ها مطرح و پیش بینی‌ها لازم در این زمینه انجام شده است، منتهی این پیش بینی به دلیل رسیدن به توافق بوده است نه به دلیل احتمال عملی شدن آن.

زمانی نیا با بیان این که هیچکدام از اعضای ۱+۵ و ایران این احتمال را نمی دهند که تحریم‌ها بازگردد، یادآور شد: دولت جدید آمریکا نیز بر مبنای نص برجام، تحریم‌های هسته‌ای ایران را در ۱۹ ماه مه امسال تعلیق یا به اصطلاح خودشان waive کرده است.

وی با اشاره به این که شرکت توتال پیش از امضای قرارداد با ایران بدون شک همه ریسک‌ها را بررسی کرده است، افزود: در قرارداد فاز ۱۱ پیش بینی شده که اگر هریک از طرفین این قرارداد، نتواند تعهدهای خود را عمل کند چه شرایطی پیش می‌آید.

زمانی نیا ادامه داد: توتال با امضای قرارداد نشان داد ریسک بازگشت تحریم‌ها ناچیز و نامحتمل است و به همین دلیل حاضر شد در ایران سرمایه گذاری کند.

معاون وزیر نفت، حضور پتروپارس در این پروژه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سهم ۱۹.۹ پتروپارس در این پروژه به معنی سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری این شرکت خواهد بود و این موضوع نقش مهمی در حضور و سرمایه گذاری شرکت توتال و سی ان پی سی‌ آی در این پروژه داشته است.

زمانی نیا این بحث را، «ما به اندازه کافی پول داریم و نیازی به سرمایه خارجی نداریم.» را گمراه کننده دانست و تاکید کرد: هیچ شرکت و کشور خارجی در جایی که سرمایه گذار داخلی در آن برای سرمایه گذاری احساس امنیت نکند، سرمایه گذاری نخواهد کرد. حضور پتروپارس و سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آن یعنی امنیت سرمایه گذاری.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، اجرای برجام و لغو تحریمها را سبب کاهش هزینه پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: بعنوان نمونه حفر یک چاه در فاز ۱۲ حدود ۴۰ میلیون دلار بود و در فاز ۱۱ این رقم به مراتب بسیار پایین تر خواهد بود به این معنا که با لغو تحریم‌ها، هزینه پروژه‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

شرکت ملی نفت ایران، روز دوشنبه هفته گذشته (۱۲ تیرماه) قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ساعت ۱۵ با کنسرسیوم توتال فرانسه، سی ان پی سی آی چین، پتروپارس ایران به ارزش پنج میلیارد دلار امضا کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است

رئیس جمهور گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.   به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) با بیان اینکه این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران است و فضای رقابتی ایجاد می‌کند و یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی به شمار می‌رود، تصریح کرد: امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه و جهان شود.   وی افزود: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید؛ طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران به نتیجه نرسیده و بعد از این هم هرگز به نتیجه نخواهد رسید.   رئیسی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی را داشته باشد و به جهان عرضه کند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و توسط شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد برگزار می‌شود.   این نمایشگاه قرار است در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تجارت خارجی و استفاده از توانمندی و ظرفیت بالای نمایشگاهی کشورمان، تحت عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ برگزار شود.   تاکنون حضور ۱۷۳ شرکت داخلی در این نمایشگاه قطعی شده و قرار است این شرکت‌ها از شنبه تا چهارشنبه به مدت چهار روز از ساعت ۸ تا ۱۵ فعال باشند.   این شرکت‌ها در ۷۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و فضای باز در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۸، ۲۵، ۳۱، ۳۵، ۳۸، A ۳۸، B ۳۸، ۴۰، ۴۱ و ۴۴ حضور خواهند داشت و محصولاتی در حوزه پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و گردشگری را در معرض نمایش قرار می‌دهند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

دیگر خبرها

  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان