Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@13:06:54 GMT

والیبال ایران در کمین ششمین مدال آسیایی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۴۷۰۳۵

والیبال ایران در کمین ششمین مدال آسیایی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، والیبال ایران در نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در تلاش برای کسب ششمین مدال خود در این رقابت‌هاست. ملی‌پوشان ایران که در سال 2003 نخستین مدال خود در این مسابقات را به رنگ برنز کسب کردند، در سال‌های 2011 و 2013 با کسب مدال طلا بر بام قاره کهن آسیا ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مدال نقره در سال‌های 2009 و 2013 از دیگر دستاوردهای والیبال ایران در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیاست و تیم ملی والیبال ایران در سال 2017 و در شهر «سورابایا» اندونزی با ترکیب جوان و زیر 23 سال به دنبال کسب ششمین مدال خود در این رقابت‌ها است.

**جام نوزدهم در یک نگاه

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2017، از دوم تا دهم مردادماه با حضور 16 تیم برتر آسیا در شهر «سورابایا» کشور اندونزی برگزار می‌شود. دور مقدماتی این رقابت‌ها روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دوم تا چهارم مردادماه با 24 مسابقه پیگیری خواهد شد و تیم ملى والیبال زیر 23 سال ایران با هدایت خوان سیچلو در مرحله مقدماتی با تیم‌هاى چین تایپه، پاکستان و عراق در گروه دوم رقابت می‌کند.

گروه بندى کامل مرحله مقدماتى نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانى مردان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: اندونزى – قطر – قزاقستان – عربستان

گروه B: ایران – چین تایپه – پاکستان – عراق

گروه C: ژاپن – کره جنوبى – ویتنام – سریلانکا

گروهD: استرلیا – چین – تایلند – هنگ کنگ

**ژاپنی‌ها در صدر مدال‌آوران

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از سال 1975 آغاز و تاکنون هجده دوره آن برگزار شده است. این رقابت‌ها در ابتدا هر چهار سال یک بار (1979، 1983 و 1987) برگزار می‌شد و از سال 1989 هر دو سال یکبار از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار می‌شود.

در هجده دوره گذشته این رقابت‌ها، شش کشور روی سکو رفته‌اند که تیم ملی والیبال ژاپن با هشت مقام قهرمانی، سه نایب قهرمانی و سه مدال برنز پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است. یعنی این کشور در 14 دوره این رقابت‌ها بر روی سکو رفته است.

از نظر تعداد دفعات رفتن بر روی سکو، تیم ملی والیبال کره جنوبی رکورددار است که در 16 دوره این رقابت‌ها بر روی سکو رفته است. افتخارات این تیم شامل چهار قهرمانی، چهار مدال نقره و هشت عنوان سومی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا است. چین دیگر کشور پر افتخار این رقابت‌ها است که با سه مدال طلا، شش نایب قهرمانی و پنج مدال برنز در جایگاه سوم پرافتخارترین تیم‌های این رقابت‌ها قرار دارد.

تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران با دو مدال طلا (2011 و ۲۰۱۳)، دو عنوان نایب قهرمانی (2009 و 2015) و یک مدال برنز در سال 2003 در رتبه چهارم این رده بندی قرار دارد و استرالیا نیز با یک مدال طلا، دو مقام نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در جایگاه پنجم این داده آماری قرار دارد.

قزاقستان با یک مدال برنز ششمین و آخرین کشور مدال‌آور رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیاست. این در حالی است که 38 کشور آسیا و اقیانوسیه سابقه حضور در این رقابت‌ها را دارند.

کشورهای استرالیا، چین، کره جنوبی و ژاپن در 18 دوره گذشته این رقابت‌ها حضور داشتند و چین تایپه، هند و ایران نیز با 16 حضور در رتبه‌های بعدی این داده آماری قرار دارند.

از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، نخستین دوره در سال 1975 با حضور هفت تیم به میزبانی استرالیا برگزار شد و رقابت‌های سال 2013 در امارات نیز با حضور 21 کشور پیگیری شد. بر اساس تصویب کنفدراسیون والیبال آسیا این رقابت‌ها از سال 2015 با حضور 16 تیم پیگیری می‌شود.

**سه میزبانی سهم ایران و کره جنوبی

هجده دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی 12 کشور این قاره کهن برگزار شده است که جمهوری اسلامی ایران، استرالیا و کره جنوبی با سه میزبانی در صدر این جدول قرار دارند. کشور تایلند نیز با دو میزبانی در رتبه‌های بعدی این داده آماری قرار دارد. کشورهای اندونزی، قطر، کویت، چین، فیلیپین، بحرین و امارات متحده عربی نیز هر کدام یک بار میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا بودند. اندونزی امسال برای دومین بار میزبان این رقابت‌ها می‌شود که با این حساب خود را به رکورد دو میزبانی تایلند می‌رساند.

**نگاهی به شانزده حضور ایران

تیم ملی والیبال ایران در سال 1979 برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی مردان آسیا شرکت کرد که همزمان با برگزاری دومین دوره این رقابت‌ها بود. ایران در نخستین حضور موفق به کسب رتبه ششم شد. ایران تنها در دو دوره این رقابت‌ها سال‌های 1975(دوره نخست) و 1983 (دوره سوم) حضور نداشت و تجربه 16 دوره این رقابت‌ها را در پرونده کاری خود دارد که تقریبا حضوری رو به رشد بوده است.

جایگاه دهمی در سال 1987، رتبه هشتمی و هفتمی در سال‌های 1989 و 1991، سه مقام ششمی (1979، 1997 و 2005)، چهار عنوان پنجمی ( 1993، 1999، 2001 و 2007) و یک عنوان چهارمی در سال 1995 دست‌آورد 11 دوره حضور ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا است.

تیم ملی والیبال ایران در سال 2003 مقام سومی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، در سال 2009 و 2015 عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها و در سال‌های 2011 و 2013 عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

هرچند جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت‌ها با تیم ملی زیر 23 والیبال شرکت می‌کند، اما باز هم به نوعی یکی از مدعیان رفتن بر روی سکو در این دوره از رقابت‌ها است. این تیم در رقابت‌های زیر 23 سال آسیا که اردیبهشت ماه به میزبانی اردبیل برگزار شد، عنوان قهرمان را به دست آورد و سهمیه جهانی دریافت کرد و در رقابت‌های اندونزی نیز با هدف کسب آمادگی بیشتر برای رقابت‌های قهرمانی جهان قاهره به میدان می‌رود. هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا سال 2015 به میزبانی تهران برگزار شد و تیم ملی ب ایران با هدایت پیمان اکبری به مقا نایب قهرمانی دست یافت.

ژاپن، ایران، چین، قطر، استرالیا، چین تایپه، کره جنوبی، تایلند، قزاقستان، پاکستان، هند، بحرین، سریلانکا، کویت، عمان و ترکمنستان 16 تیم شرکت کننده در دوره گذشته این رقابت‌ها هستند که به ترتیب در جایگاه‌های اول تا شانزدهم جام هجدهم قرار گرفتند.

**جدول تیم‌های اول تا چهارم 18 دوره قبلی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا به قرار زیر است:

1975: ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا

1979: چین، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا

1983: ژاپن، چین ، کره جنوبی و چین تایپه

1987: ژاپن، چین، کره جنوبی و کویت

1989: کره جنوبی، ژاپن، چین و پاکستان

1991: ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا

1993: کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن و چین

1995: ژاپن، چین، کره جنوبی و ایران

1997: چین، ژاپن، استرالیا و چین تایپه

1999: چین، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن

2001: کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و چین

2003: کره جنوبی، چین، ایران و استرالیا

2005: ژاپن، چین، کره جنوبی و هند

2007: استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین

2009: ژاپن، ایران، کره جنوبی و چین

2011: ایران، چین، کره جنوبی و استرالیا

2013: ایران، کره جنوبی، چین و ژاپن

2015: ژاپن، ایران، چین و قطر

2017: ؟؟؟

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران جوان و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ لهستان قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود. 

مراسم قرعه‌کشی این مسابقات امروز در امان پایتخت کشور اردن محل برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.

۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در ۳ گروه ۳ تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل مسابقات قهرمانی آسیا پسران جوان:

گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ

گروه B: کویت - ایران - چین

گروه C: اردن - هند - عمان

گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی - چین تایپه - قطر

ابتدا قرار بود رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار شود که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابت‌ها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان ایران با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

دیگر خبرها

  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین