Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@16:06:39 GMT

سایه بلک واتر این بار در امارات

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۴۸۸۵۶

سایه بلک واتر این بار در امارات

به گزارش ایسکانیوز، سال هاست که امارات متحده عربی در تلاش است تا ارتش خود را تقویت نماید. ارتشی که بسیاری از کارکنان آن هنوز فاقد پاسپورت اماراتی هستند. استفاده از یک ارتش خصوصی و قراردادی ، راهکاری است که سران این کشور برای حل مشکلات امنیتی خود در نظر گرفته اند.

ارتش امارات از سربازانی تشکیل شده است که از کشورهای سودان، آفریقای جنوبی و کلمبیا جذب شده اند و توسط متخصصان انگلیسی و فرانسوی آموزش داده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینحال ضعف در ارتش امارات باعث شده این کشور به دنبال بستن قرارداد با بلک واتر برود.

بلک واتر ارتشی خصوصی است که در سال 1997 تاسیس شد. این ارتش با عملیات های فاجعه بار خود در افغانستان و عراق شناخته می شود.

این مزدوران نظامی تاکنون عملیات های بسیاری در خاورمیانه انجام داده اند و در اوکراین نیز مداخلاتی داشته اند. تاکنون تعدادبسیاری از نیروهای این ارتش به علت نقض حقوق بشر در دادگاه های متعدد محاکمه و محکوم شناخته شده اند.

با این وجود پادشاه امارات به علت ضعف شدید ارتش خود با این ارتش، یک قرارداد امنیتی به امضا می رساند و مقر و دفتر این شرکت نیز در ابوظبی خواهد بود.

لیبی و سومالی، از جمله کشورهای دیگری هستند که بلک واتر در آن حضور دارد.

303

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد جعفری ظهر سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و تقارن این هفته با روز معلم، اظهار کرد: بی‌شک این روز بهانه‌ای ارزشمند برای قدردانی از معلمانی است که محصول تلاش‌شان دانش‌افزایی انسان‌ها است.

وی از شهید مطهری به عنوان یکی از معلمان با دانش روزگار یاد کرد و با بیان اینکه عقاید و افکار این شهید بزرگوار همواره روشنگر راه رهجویان بوده است، افزود: این عقاید و افکار باعث شده است تا شهید مطهری به یک الگوی بی‌بدیل در جامعه تبدیل شود.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در احادیث بسیاری به اهمیت علم و دانش اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در یکی از این احادیث به نقل از امام صادق (ع) آمده است که انسان با علم و دانش و کسب آگاهی است که به تقرب الهی دست یافته و در این مسیر گام برمی‌دارد.

جعفری با تاکید بر اینکه پیروان اهل‌بیت همواره حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه، برخورداری از مبانی دینی است، لذا افرادی هستند که علی‌رغم برخورداری از دانش، راه ضلالت و گمراهی را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 6093164

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)
  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان