Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین الملل: تهدید قطر توسط چهار کشور عربی و پیام وزیر خارجه قطر به این کشورها، نشان می دهد این فشارها، بابت این است که قطر در حال برهم زدن نظمی‌ست که آمریکا ساخته و این کشور به سمت نظمی مبتنی بر استقلال ملی می رود که ایران داعیه دار آن است.

به گزارش بولتن نیوز، نگاهی به پاسخ قطر به خواسته‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر نیز نشان می دهد که قطر در مجموع حاضر نیست زیر بار فشار آمریکا و کشورهای هم پیمان او برود و اصل اول برای قطر حفظ استقلال ملی و نرفتن زیر بار کشورهایی است که با دسیسه به دنبال دخالت در امور این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در سخنانی در اندیشکده چاتم هاوس لندن روز چهارشنبه گذشته گفت: عربستان سعودی و امارات عربی متحده محرکان اصلی در کارزار منزوی کردن قطر هستند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: «ما معتقدیم کل این کارزار صرفا با هدایت عربستان سعودی و امارات عربی متحده صورت می گیرد و اینها کشورهایی هستند که ما باید با آنها به گفتگو بپردازیم تا معلوم شود مشکلات واقعی چه هستند و نارضایتی واقعی آنها بابت چیست.»

وزیر امور خارجه قطر افزود: بایکوت قطر توسط عربستان سعودی و متحدانش هزینه های کشتیرانی را ده برابر افزایش داده است.

­شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: رژیم های عربی برای فرار از حجم گسترده اعتراض های مردمی در کشورهایشان تصمیم گرفتند با متهم کردن قطر از زیر بار مسئولیت فرار کنند.

او گفت: اقدامات کشورهای عربی علیه قطر عمدتا با هدایت عربستان سعودی و امارات صورت می گیرد. روابط ما با ایران سالم و سازنده است؛ ما یک میدان گازی مشترک با ایران داریم و باید در کنار این کشور مسالمت آمیز زندگی کنیم.

هم زمان با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در لندن، وزرای خارجه 4 کشور عربی ضد قطر با برگزاری نشستی در قاهره، پاسخ رسمی دوحه به درخواست هایشان را بررسی کردند. عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر تهدید کرده اند دوحه با تحریم های شدیدتری روبرو خواهد شد.

چهار کشور عربی از یک ماه پیش با طرح اتهام حمایت دوحه از تروریسم؛ با قطر قطع رابطه و به منظور عادی سازی روابط با قطر 13 شرط برای دوحه تعیین کرده اند.

کاهش روابط با ایران، بستن شبکه الجزیره و پایگاه هوایی ترکیه در قطر از اصلی ترین این شروط است.

پاسخ قطر به خواسته‌ها نامشروع آمریکا و چهار کشور عربی که محافل دیپلماتیک به صورت غیررسمی فاش کرده اند شامل ده بند است که به درستی توسط قطریها و بر اساس منافع ملی آن و به دور از دخالت خارجی اتخاذ شده است.

پاسخ دوحه به کشورهای عربی به قرار زیر است:

1_ طبق اطلاعات بدست آمده، قطر در پاسخ مکتوب خود که به امیر کویت تحویل داده برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران در صورت پایبندی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به این اقدام، اعلام آمادگی کرده است. در واقع، دوحه اخراج اتباع ایران و قطع روابط با این کشور از جمله روابط اقتصادی با آن را به اقدامات مشابه دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات مشروط کرده است.

2_ قطر همچنین برای بستن پایگاه نظامی ترکیه در خاک خود به شرط تعطیلی پایگاه‌های نظامی خارجی در دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام آمادگی کرده است.

3_ دوحه در پاسخ خود هر نوع ارتباط با گروه‌های تروریستی را بر اساس فهرست سازمان ملل، تکذیب و تاکید کرده است.

4_ قطر اتهام تامین مالی تروریسم را بدون ارائه مدرک رد و تاکید کرده است.

5_ قطر همچنین استرداد افرادی را که پناهندگان سیاسی یا مسلمانان سنی مظلوم مقیم قطر خوانده، رد کرده است.

6_ قطر در ادامه با تعطیلی رسانه‌های وابسته به خود (الجزیره) مخالفت کرده و خواستار اقدام متقابل توسط این کشورهای عربی شده است.

7_ دوحه همچنین در پاسخ خود تاکید می‌کند در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس دخالت نمی‌کند و امارات را به دخالت در امور داخلی کویت و قطر، عمان متهم کرده است.

8_ قطر تاکید می‌کند اعطای تابعیت به اتباع دیگر کشور‌ها، مسئله‌ای مربوط به حاکمیت ملی قطر است.

9_ علاوه بر این، طبق گزارش المیادین، قطر در نامه ارسالی خود به امیر کویت پرداخت غرامت به کشورهای تحریم کننده را رد کرده است.

شايان ذکر است، در تاريخ 5 ژوئن برخي کشورهاي عربي به اتهام تروریست اقدام قطع رابطه با قطر نمودند.


منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است

رسانه‌های عبری رژیم اسرائیل در گزارش‌های خود از عملکرد یحیی سنوار، رئیس حماس در غزه، نوشتند که او روز به روز به عنوان قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شناخته می‌شود و محبوبیت او در نزد افکار بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم اسرائیل در ارزیابی خود از جنگ نوار غزه و مقاومت گرو‌ه‌های فلسطین در این مدت، گزارش دادند: یحیی سنوار، رئیس حماس در نوار غزه در چشم کشورهای عربی و اسلامی به قهرمان تبدیل شده است.

به گفته این رسانه‌ها، یحیی السنوار، در بین افکار عمومی بین‌المللی روز به روز محبوبیت پیدا می‌کند و او، این افکار عمومی را به عنوان نمونه‌ای که در تحقیر تکبر غربی موفق شده، «درو می‌کند».

تصویر سنوار در مرکز تل‌آویو اشغالی

رژیم اسرائیل که این روزها از دودستگی روزافزون نظامی و سیاسی سران خود رنج می‌برد، برای التیام این دودستگی دست به پروپاگاندا زده و تصویر یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه را بر روی بنرها و بیلبوردهای بزرگ نصب کرده و نوشته است: چه کسی از این دودستگی استفاده می‌کند؟

رژیم اسرائیل یحیی سنوار را به عنوان طراح و مهندس عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر معرفی می‌کند و برای سر او جایزه تعیین کرده و تلاش کرده است در طول 207 روز جنگ علیه غزه، مخفیگاه او را در میان تونل‌های زیرزمینی مقاومت پیدا کند.

با این حال، سنوار هفته گذشته ارتش رژیم اسرائیل را به چالش کشید و بیرون از تونل‌ها و بر روی زمین و میدان جنگ، با مبارزان و فرماندهان میدانی دیدار کرد که مقامات نظامی صهیونیست این دیدار را تأیید کردند.

تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • اوزونیدیس: نتایج چهار بازی اخیر شایسته ما نیست
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد