Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود ویتامین A سالانه جان هزاران کودک را می‌گیرد و در این راستا محققان توانستند با پرورش نوعی موز منبع سرشاری از این ویتامین را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان نوعی موز موسوم به «موز طلایی»(Golden banana) پرورش دادند که سرشار از ویتامین A ‌است.

براساس گزارش ساینس‌دیلی، موزها میزان قابل‌توجهی مواد مغذی از جمله انواع ویتامین A‌ دارند به همین علت محققان تلاش کردند تا نوعی موز پرورش دهند که میزان ویتامین A در آن بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا،محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا، ژن‌های نوعی موز کوچک را که در گینه نو رشد می‌کند و به‌طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است به موز «کاوندیش»(Cavendish) پیوند زدند.

محققان طی چند سال نمونه جدیدی موسوم به «موز طلایی»(Golden banana) را پرورش دادند که رنگ آن نزدیک به نارنجی بوده و سرشار از ویتامین A است.

در حال حاضر این موز فقط در ایالت کوئینزلند استرالیا پرورش داده شده است اما ژن‌های آن به اوگاندا ارسال شده تا به انواع گونه‌های محلی پیوند شود.

محققان ابراز امیدواری کردند تا سال 2021 میلادی کشاورزان اوگاندایی بتوانند گونه‌های جدید موز حاوی ویتامین A‌ را پرورش دهند.

سالانه بین 650 تا 700 هزار کودک در سراسر جهان به دلیل کمبود انواع ویتامین A جان خود را از دست می‌دهند و 300 هزار کودک نابینا می‌شوند.

انتهای پیام/

R1372/P1014143/S2,24,1313/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است

دریافت 25 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6098751

دیگر خبرها

  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • مصائب کودکان سرراهی
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)