Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی ،نظارت وهماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز از تمهیدات ویژه ای برای پیشگیری از قاچاق میوه خبر داد. علیرضا گلستانی زاده به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سمنان گفت : در صورت وجود تقاضا برای برخی میوه ها در خارج از فصل تولید ، در صددیم با اتخاذ تصمیماتی نظیر مبادله کالا به کالا ، از ورود میوه قاچاق به کشور جلوگیری و بهآن شکل رسمی بدهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در این زمینه می توان به برنامه ریزی برای مبادله سیب ایرانی با نارنگی پاکستانی اشاره کرد که رایزنی با تجار پاکستانی آغاز شده است .وی همچنین از کاهش 50درصدی قاچاق کالا در سال 95 نسبت به سال 92خبرداد و افزود : درحالیکه ارزش کالای قاچاق درسال 92 ، بیش از 25 میلیارد دلار بود ، این میزان در سال 95 به 12 و شش میلیارد دلار کاهش یافته و در این میان سهم قاچاق سوخت هفت میلیارد دلار است .گلستانی زاده گفت: بیشترین میزان کالای قاچاق به کشور گروه پوشاک ،کیف ،کفش و پتو اختصاص دارد و با اقدامات انجام شده در یک سال اخیر یک میلیارد دلار از حجم قاچاق نساجی وکیف وکفش به کشور کاسته شده و تولید کنندگان داخلی از افزایش 40 درصدی فروش کالای ایرانی خبر داده اند .گلستانی زاده در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان هم شرکت کرد .در این جلسه مصوب شد اعضا دیدگاه های خود درباره قوانین ناقص مبارزه باقاچاق کالا را در مدت 10 روز و گزارش عملکرد ماهیانه را به دبیرخانه ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان ارسال کنند .همچنین بر اساس مصوبه این ستاد ، خرید هر گونه کالای خارجی که دارای مشابه داخلی ست در ادارات استان ممنوع شد .
دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افزود: در بازرسی از این شناور‌ها انواع کالای قاچاق از جمله کولرگازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گرد و صد‌ها قلم کالای دیگر کشف شد.

وی از دستگیری ۵ نفر نفر در این ارتباط و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۱۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از همکاری مردم استان با مرزبانان، گفت: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آن‌هاست و در راستای مبارزه باقاچاق و حمایت از تولیدات داخلی باقاطعیت با قاچاقچیان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان