Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردیس - سرپرست فرمانداری فردیس بر لزوم راه‌اندازی سه کمپ اجباری نگهداری معتادان متجاهر در این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احدی ظهر شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر فردیس که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به لزوم ایجاد سه کمپ ماده ۱۶ در شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: به‌طور تقریبی هر کمپ ظرفیت ۵۰ نفر دارد و با ایجاد سه کمپ در فردیس امکان نگهداری ۱۵۰ معتاد متجاهر فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری فردیس در ادامه بابیان اینکه هزینه این کمپ‌ها را شهرداری‌ها متحمل شوند، گفت: هزینه دو کمپ از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و یک کمپ نیز از سوی شهرداری مشکین‌دشت و دهیاری فرخ‌آباد تأمین می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح کمپ‌ها در فردیس، عنوان کرد: با مدیریت صحیح کمپ‌ها امکان غربالگری معتادان وجود دارد و می‌توان با همکاری خانواده فردی که تمایل به ترک دارد، وی را به کمپ ماده ۱۵ انتقال داد.

احدی بابیان اینکه نگهداری از معتادان متجاهر مشکلات فراوانی از قبیل فرار، خریدوفروش مواد مخدر و غیره دارد، به لزوم ایجاد یک بازداشتگاه در کنار کمپ ماده ۱۶ مشکین‌دشت تأکید کرد و از شهرداری این شهر خواست تا تکمیل پروژه بازداشتگاه موقت در کنار کمپ ماده ۱۶ را بر عهده بگیرد.

وی با اعلام اینکه آموزش نقش بسیاری در پیشگیری از اعتیاد دارد، بیان کرد: می‌توان با افزایش فعالیت انجمن‌های پیشگیری از اعتیاد، معتادان را به سمت کمپ‌های ترک اعتیاد اختیاری پیش ببریم چراکه تأثیری که آموزش در موارد مختلف فرهنگی دارد بیش از هر چیزی است.

سرپرست فرمانداری فردیس بابیان اینکه گشت‌ها و بازرسی‌های مکرر از سوی ارگان‌های مربوطه در باشگاه‌ها، عطاری‌ها و غیره می‌تواند یکی از راهکارهای مناسب در پیشگیری از اعتیاد باشد از ادارات ذی‌ربط خواست تا نمایندگان خود را برای بازرسی میدانی از این مکان‌ها در سطح شهرستان فردیس اعزام کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: این تسهیلات به مددجویانی پرداخت می‌شود که با کمک اداره کل فنی و حرفه‌ای، حرفه ایی آموخته اند.

عین علی کیا گفت: به این افراد تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله داده می‌شود.

کیا افزود: ۳۳ مرکز برای ترک اعتیاد بخش خصوصی در گلستان فعال است که از این تعداد ۹ مرکز در گرگان قرار دارد.

کیا گفت: معتادان نیازمند نیمی از هزینه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را به صورت یارانه درمان در قالب یاری برگ دریافت می‌کنند.

او افزود: دو مرکز درمان و بازتوانی معتادان نیز در استان فعال است که یکی از آنها در توسکستان گرگان برای مردان و یک مرکز در گنبدکاووس برای زنان است که خدمات درمانی و اقامتی در آن رایگان ارایه می‌شود.

وی افزود: مدت زمان درمان برای معتادان بین یک تا ۳ ماه است.

کیا گفت: سم زدایی تحت نظر پزشک مرکز انجام می‌شود و در مراحل بازتوانی تیم روانشناسی ومددیاری، فرد را کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر