Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی هیل، ترامپ و پوتین رئیس جمهوری های روسیه و آمریکا برای نخستین بار روز جمعه دیدار کردند. این دیدار بیش از یک ساعت بیش از آنچه برنامه ریزی شده بود طول کشید.
به دنبال این نشست، مقامات روسیه و آمریکا روادید مختلفی را از این دیدار ارائه دادند.
طبق گزارش هیل، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه پس از این دیدار مدعی شد که ترامپ اظهارات پوتین را درباره این که دخالتی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا نداشته است، قبول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اظهارات در تضاد با گزارش «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات این نشست است.
تیلرسون گفت، ترامپ مذاکرات را با مخالفت با پوتین بر سر حملات سایبری روسیه در جریان تبلیغات انتخاباتی آمریکا اغاز کرد.
این دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد که ترامپ با وجود انکار مکرر پوتین همچنان وی را در این زمینه تحت فشار قرار داد.
این نماینده دمکرات روز جمعه گفت: اگر درست باشد که رئیس جمهوری اظهارات پوتین را پذیرفته است، ما باید از آن اگاه شویم. اما تا جایی که می دانم، سکوت رئیس جمهوری همه آنچه را که لازم است بدانیم، توضیح می دهد و روایت روسیه تنها روایتی است که اکنون مطرح است.
وی همچنین گفت: هنوز برای انکار آنچه که وزیر امور خارجه گفته است فرصت وجود دارد و توپ اکنون در زمین رئیس جمهوری است.
به گزارش ایرنا، موضوع مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا به نفع رئیس جمهوری کنونی این کشور همچنان به عنوان یکی از مسائل مناقشه آمیز در آمریکا مطرح است.
رئیسان جمهوری دو کشور به رغم تلاش های خبرنگاران از پاسخگویی به سوالات آنها پس از نشست خودداری کردند اما ترامپ صبح امروز شنبه گفت که روز گذشته دیدار فوق العاده ای را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه داشته است.
پوتین پس از این دیدار گفت که با ترامپ درباره مسائل اوکراین ، سوریه ، مبارزه با تروریسم و همچنین امنیت سایبری گفت وگو کرده است.
دیدار روز جمعه اولین دیدار رو در روی رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا بود و با توجه به مطالب مطرح شده در ماههای گذشته در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ، این دیدار مورد توجه خاص رسانه ها قرار گرفت. همچنین برخی رسانه ها به نقل از مقام های آمریکایی از توافق آمریکا و روسیه در مورد آتش بس در سوریه خبر داده اند.
اجلاس دو روزه گروه 20 که با حضور کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا از روز جمعه آغاز بکار کرد، امروز با صدور بیانیه نهایی در شهر هامبورگ آلمان به کار خود پایان می دهد.
اروپام**9158**1590
مترجم: بهجت عباسی- انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام