Web Analytics Made Easy - Statcounter

شایع ترین علت چشمان پف کرده، خواب کافی و تغذیه مناسب نداشتن است که باعث ایجاد پف در زیر چشم ها می شود و این امر زیبایی صورت را مختل می کند. در این مقاله از دکتر سلام راه های درمان چشم های پف کرده را آماده کرده ایم. پیشنهاد ما این است که این بخش را از دست ندهید.

چشمان پف کرده می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که شایع‌ترین آن نداشتن خواب کافی و تغذیه مناسب است و اگر برنامه خواب خود را تنظیم کرده و در تغذیه روزانه خود اصلاحاتی به عمل آورید پف چشما شما از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این‌ها تنها دلایل بروز پف زیر چشم نیستند و گاهی ممکن است با خواب کافی و تغذیه مناسب نیز همچنان دچار این مشکل باشید. از آن‌جایی که چشمان پف کرده می‌تواند زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار داده و بسیار آزاردهنده باشد باید راهی برای درمان آن پیدا شود. در این مقاله چند روش ساده برای درمان پف زیر چشم معرفی می‌شود که به جز یک مورد که درمان تخصصی زیبایی است بقیه را در منزل به سادگی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

کارشناسان معتقدند دو عامل اشعه ماوراءبنفش خورشید و وجود نمک اضافی در بدن باعث پیدایش پف زیر چشم می‌شوند، حال اگر این نمک اضافی از بدن دفع شود و از پوست در مقابل نور خورشید محافظت گردد می‌توان پف زیر چشم را از بین برد. با در نظر گرفتن این عوامل می‌توان گفت که کدام درمان‌های خانگی برای چشمان پف کرده موثر و مفید خواهند بود.

از ژل چشم استفاده کنید

استفاده از کرم‌های دور چشم در شب باعث می‌شود تولید آب در بافت زیر چشم افزایش یابد و در صبح روز بعد شاهد پف در چشمان خود باشید. در حالی که اگر به جای کرم‌های سنگین دور چشم از ژل مخصوص چشم استفاده کنید در عین این که پوست زیر چشم نرم و مرطوب باقی خواهد ماند چنین عارضه‌ای هم را مشاهده نخواهید کرد. یک توصیه جالب این است که ژل چشم خود را در یخچال نگهداری کنید تا اثر خنک کنندگی آن به برطرف شدن پف و تیرگی زیر چشم کمک کند.

درمان پزشکی برای چشمان پف کرده

درمان‌هایی که قبل از این گفته شد اثر دائمی ندارند و باید آن‌ها را همیشه ادامه دهید تا از چشمان پف کرده در امان باشید اما گار به دنبال یک روش موثرتر برای رفع پف زیرچشم هستید توصیه می‌کنیم به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا یکی از انواع روش‌های درمان زیبایی را برای مشکل شما تجویز کند. روش‌های درمانی متنوعی وجود دارند که در کاهش دائمی پف زیر چشم موثر هستند و به خصوص برای افرادی که به طور ژنتیکی دچار این عارضه هستند توصیه می‌شوند. یکی از این روش‌ها استفاده از اشعه لیزر است که باید در کلینیک انجام شود. روش دیگر تزریق بوتاکس در ناحیه زیر چشم است که با کشیدن پوست به کاهش پف و برآمدگی کمک زیادی می‌کند.

آب زیاد بنوشید

داشتن چشمان پف کرده ممکن است این تصور را به وجود آورد که در بدن آب اضافی جمع شده است و اگر مصرف آب را کم کنید این مشکل برطرف خواهد شد. اما مساله چیز دیگری است، وقتی نمک اضافی در بدن انباشته شده باشد بدن برای رقیق کردن این نمک آب اضافی در بافت‌ها ذخیره می‌کند و نتیجه آن، ایجاد آب میان بافتی در قسمت‌های مختلف بدن از جمله زیر چشم خواهد بود که چون بافت نرم‌تری دارد مقدار بیشتری آب جذب می‌کند. حال اگر مصرف آب را افزایش دهید این کار به دفع راحت‌تر مواد زائد و کار بهتر کلیه‌ها کمک خواهد کرد و در نتیجه به تدریج آب میان بافتی زیر چشم‌ها از بین خواهد رفت.

کمپرس یخ به کار ببرید

خنک کردن ناحیه زیر چشم باعث می‌شود رگ‌های خونی هرچه سریع‌تر مواد زائد را از زیر بافت چشم دفع کنند و علاوه بر آن با تنگ‌تر شدن عروق در این ناحیه تیرگی زیر چشم نیز کاهش یافته و التهاب از بین می‌رود. استفاده از ژل چشم که در یخچال نگه داشته شده است روش موثری است اما به زمان زیادی نیاز دارد. اگر عجله دارید توصیه می‌کنیم دو عدد چای کیسه‌ای را در آب سرد خیس کنید و زیر چشمان خود بگذارید تا آن را خنک کند. همچنین می‌توانید از ماسک‌های خنک کننده پوست مانند ماسک خیار یا آلوئه ورا در قسمت زیر چشم استفاده کنید.

ضدآفتاب بزنید

گفتیم که یکی از علل ایجاد پف زیر چشم تابش اشعه ماورءبنفش خورشید روی پوست است که با ایجاد التهاب در ناحیه به ورم و احتباس آب در زیر پوست منجر می‌شود و مسلما این تنها عارضه‌ای نیست که نور خورشید باعث آن می‌شود. حال برای جلوگیری از این اتفاق باید از پوست خود در مقابل اشعه آفتاب محافظت کنید و برای این کار باید هرروز از ضدآفتاب استفاده کنید. هرچند ضدآفتاب برای پیشگیری از این عارضه توصیه می‌شود اما اثر درمانی هم دارد. هرچند این درمان سریع نیست اما با استفاده منظم از آن به مرور زمان خواهید دید که که پف چشم‌ها کمتر شده است.

منبع: مجله قرمز

ارسال شده در 17 تیر 1396 توسط کاربر دکترسلام با موضوع عمومی

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر

منافقین تروریست پس از حمله به منزل شهید نوری تاجر و ترور وی منزل مسکونی این شهید را پیش چشمان مادرش به آتش کشیدند. - اخبار رسانه ها -

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛ ترور یک نوجوان پیش چشمان مادرش و آتش زدن خانه

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، شهید سعید نوری تاجر در سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

در روزهای انقلاب این شهید در صحنه‌های مبارزه با رژیم شاه با حضور در راهپیمایی‌ها، حمل پلاکاردها و توزیع اعلامیه‌ها مشارکتی فعال شد.

شهید نوری تاجر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر فعالیت در سنگر مدرسه و زمینه های هنری و فرهنگی و تبلیغاتی به جهاد سازندگی پیوست و به اتفاق جمعی دیگر از جهادگران عازم روستاهای محروم کردستان شد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه جمعی از جهادگران به منظور سمپاشی و ضد عفونی کردن محیط جبهه عازم مناطق عملیاتی شد.

این شهید گرچه از لحاظ جسمی در وضعیتی مناسب به سر می‌برد ، اما آنچنان در اشتیاق انجام وظیفه فعال بود که عاقبت در اثر گرمای سوزان بیابان های دشت ذهاب و قصرشیرین با تنی رنجور و تب شدید به وسیله همرزمانش به تهران بازگردانیده شد.

وی پس از بهبودی و گذراندن دوره نقاهت به آرزوی شهادت به جبهه بازگشت.

شهید نوری تاجر گرچه به عنوان شاگرد ممتاز در امتحانات گزینش دانشکده تربیت معلم قبول شده بود اما جبهه را به دانشکده ترجیح داد و به عنوان عضوی از بسیج گاهی به پاسداری از حوالی بیت امام خمینی (ره) مشغول می‌شد.

روز شهادت

حوالی اذان مغرب در روز بیست و دوم تیر 1361، نزدیک افطار دو نفر از تروریست‌های منافق به منزل آن‌ها می‌روند، سعید در کنار مادرش بر سر سفره افطار در انتظار نوای اذان نشسته بود، زنگ به صدا در آمد و سعید از جا بلند شد و درب را باز کرد و در همان لحظه اول با مشاهده تروریست‌ها به ماهیت آن‌ها و نقشه شومی که در سر داشتند، پی برد و درب را به روی آن‌ها بست.

در این لحظه یکی از تروریست‌ها از فرصت استفاده کرده و پایش را جلوی درب گذاشت و چند تیر به سوی سعید شلیک کرد، سعید با تمام قوا درب را نگه داشت اما به دلیل جراحات وارده و درد و خونریزی با پیکری خون آلود بر زمین افتاد، سپس تروریست‌ها به درون خانه هجوم آورند و پس از بازرسی منزل، خانه را به آتش کشیدند.

مادر سعید سراسیمه پیکر پاک فرزند مجروح را در آغوش کشید و سر وی را بر بالین خود گذاشت، منافقین در همین حال گلوله‌ای به گلوی این شهید شلیک کردند و در حالی که خانه در شعله‌های آتش می سوخت، از صحنه فرار کردند.

روایت روزنامه اطلاعات از این جنایت

دو موتور سوار زنگ می‌زنند و سعید نوری پاسدار بسیجی 19 ساله‌ای که دیری نیست از جبهه آمده است علیرغم همه دقت‌های امنیتی که همواره بدان معتقد بود و مراعات می‌کرد اینبار با اندکی غفلت در را کمی باز می‌کند.

منافقین لوله اسلحه را از شکاف در به داخل آورده و سعید را به رگبار می‌بندند. سعید روزه دار بود و با خون خود افطار کرد. آن سو‌تر مادر مقاوم او بود که همراه کودک یک ساله اش تازه بر سر سفره افطار نشسته بود و منتظر سعید بود و دیگر هیچ کس در خانه نبود. در نیمه باز، صدای شلیک نیز همچنان بلند، شیشه‌ها شکسته، بچه یک ساله با شدت تمام فریاد زنان و پیکر خونین و رشید سعید فرو افتاده بر خاک و چه غریب و چه قهرمان و چه مظلوم. طنین اذان هنوز در فضاست و هوا رو به تاریکی است و سفره افطار همچنان گسترده و منافق تروریست اتاق‌ها و کمد‌ها را می‌چرخد که بقیه کجایند؟ غریبانه‌تر از این چگونه ممکن است؟ خانه را به آتش می‌کشند و در آخرین لحظات مغز سعید را با تیر خلاص می‌کوبند و می‌گریزند و این فاجعه پیش چشمان مادری رخ می‌دهد که پیکر پر خون فرزندش را در آغوش کشیده است و آن‌ها با قساوت یک جلاد خود فروخته مسخ شده حتی همین صحنه را نیز می‌بینند و بازهم از سعید نمی‌گذرند و تیری دیگر به او شلیک می‌کنند.

منبع:‌ میزان

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • خون در چشمان بلینگام: انتقام با پیراهن پادشاه!
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی