Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امیر حسین دوایی مرکزی روز شنبه در مراسم افتتاح نخستین کارگاه بین المللی آموزشی اینترنت اشیا در محل هتل اسپیناس تهران افزود: امنیت شامل امنیت کاربران، داده ها، زیرساخت های حیاتی کشور وحریم خصوصی است که استانداردها در این زمینه در کل دنیا تعیین می شود و می توان در بخش های عمومی از تجربه بین المللی و در بخش های داخلی استانداردسازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر ارتباطات، خواستار آمادگی بخش های مختلف درباره مواجهه با چالش ها و مسائل مربوط به اینترنت اشیا شد و گفت: ناگزیر به ورود به این بخش مهم هستیم، بنابراین باید هر چه سریعتر به توسعه منابع انسانی پرداخت و این مهم چیزی است که ما از این کارگاه بین المللی انتظار داریم که به دست آید.
معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزاری این کارگاه در ایران را بسیار ارزشمند توصیف کرد که می تواند تصویری جامع ازاینترنت اشیا و کاربردهای آن در مباحث مربوط به مقررات، سیاستگذاری ها و حریم خصوصی ارایه دهد.
دوایی مرکزی، با تاکید بر پیشرفت های قابل توجه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران ادامه داد:اکنون، در زمینه تولید برنامه های نرم افزاری تلفن همراه(اپلیکیشن های) کاربردی در ایران شاهد رشد قابل توجهی هستیم که زمینه ساز ایجاد اشتغال در این بخش به ویژه مباحث جدید همچون اینترنت اشیا شده است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه ای درارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور انجام داده است افزود: پروژه های بزرگ مخابراتی در ایران در حال انجام است و شرکت های ایرانی از تعامل با همتایان بین المللی خود استقبال می کنند.
معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت اقتصاد دیجیتال در عصر حاضر افزود: یکی از جنبه های انقلاب آی.سی.تی اینترنت اشیاء است که به عنوان یکی از پایه های اصلی این انقلاب به شمار می رود و بخش های مختلف اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد.
دوایی مرکزی با بیان اینکه که کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء می تواند تصویری ازIOT و کاربردهای آن را در مباحث مربوط به مقررات، سیاستگذاری و حقوق بشر ارایه دهد، اظهار داشت: وزارت ارتباطات در منطقه آزاد تجاری فرودگاه پیام، برنامه ای جهت ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات -ICT -دارد که می تواند امکان حضور شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه اینترنت اشیا را در این مکان فراهم آورد.
وی با تاکید بر این که وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد یک فضای پایدار سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات -ICT - است، ابراز امیدواری کرد با ایجاد این کریدور امکان سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شده فضای تعاملی و آموزشی برای شرکت های داخلی ایجاد گردد تا به تبادل تجربه و دانش بپردازند.
دوایی مرکزی همچنین خواستار فعال شدن همه بازیگران در سطح ملی در این خصوص شد و گفت: وزارت ارتباطات به عنوان بازیگر اصلی این بخش برنامه خود را اعلام کرده است.
کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، با حضور مدرسان بین المللی از اتحادیه جهانی مخابرات و قریب به 80 نفر شرکت کننده از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و سازمان ها و شرکت های داخلی از 17 تیرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام **2078** خبرنگار:محمد مهدی بهرامی **انتشار:مرضیه فاتحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحدهای مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژه فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژه فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیروها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6097340 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!