Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - از سر گيري ملاقات مردمي نمايندگان، طراحي حمله تروريستي تهران در ديرالزور، ادامه جلسات شوراي 51 نفره پايتخت و تشکيل دبيرخانه، بررسي انحرافات شرکت ملي نفت از بودجه در دستور کار مجلس، روايت «حاجي‌بابايي» از جدايي فراکسيون‌هاي ولايي و مستقلين از يکديگر، اثبات ربوده شدن ديپلمات‌هاي ايراني را در سازمان ملل، ادعاي بي‌اساس يک مقام سعودي عليه ايران، محاکمه دو متهم پرونده فساد نفتي، تصميم گيري در مورد صيادان هندي لنج عربستاني بر اساس رفتار متقابل، تضعيف سپاه از روي سهو و غفلت، باور پذير نيست و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز شنبه، هفدهم تير ماه 1396 است.



‌اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور صبح امروز در مراسمي که به مناسبت روز ملي صنعت و معدن در سالن اجلاس سران برگزار شد با بيان اينکه فساد حاصل زد و بند بخش خصوصي و دولتي است، اظهار کرد: بخش خصوصي واقعي به دنبال فساد نمي‌رود. وي همچنين به انعقاد قراردادهاي مختلف خريد هواپيما با شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي اشاره کرد و افزود: اگر عده‌اي در موضوع خريد هواپيما نقد هم مي‌کنند، بي‌انصافي مي‌کنند.
الهام امين‌زاده، دستيار ويژه رئيس جمهور در امور حقوق شهروندي در پيامي که در همايش حقوق شهروندي استان مرکزي قرائت شد با تاکيد بر اينکه نهادينه شدن حقوق شهروندي صرفا در توان بخشهاي رسمي و دولتي نيست آن را ضرورتي برشمرد که حضور بخش‌هاي مردمي و غيردولتي سراسر کشور را مي‌طلبد.
مدير کل امور مرزي وزارت کشور با بيان اينکه در مورد صيادان هندي لنج عربستاني بر اساس رفتار متقابل عمل خواهيم کرد توضيح داد:صيادان بازداشت شده بر روي لنج عربستاني، هندي بودند که با آن‌ها طبق مقررات جمهوري اسلامي ايران رفتار مي‌شود.مجيد آقابابايي افزود: چهار صياد هندي که بر روي يک شناور عربستاني مشغول فعاليت بودند پس از ورود به آب هاي سرزميني ايران دستگير شدند. اين افراد تحويل مقامات قضايي داده مي‌شوند.
عدم مغايرت 72 مصوبه دولت يازدهم با قوانين از سوي هيات بررسي و تطبيق مصوبات دولت با قوانين در مجلس شوراي اسلامي تاييد شد.تاييد عدم مغايرت اين مصوبات دولت با قوانين، با ارسال نامه اي از سوي علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به حجت الاسلام والمسلمين دکتر روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران اعلام شد.

سردار غيب پرور در يادواره احمد متوسليان و يارانش در شيراز با بيان اينکه از جمله مؤلفه‌هاي اصلي قدرت ملي در جمهوري اسلامي ايران ولايت فقيه، ايستادگي مردم و قواي مسلح مي باشند، افزود : ولايت فقيه به عنوان رکن اساسي انقلاب و نظام اسلامي است و عدم اطاعت از فرامين ايشان منجر به تضعيف قدرت ملي کشور خواهد شد. رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه باور کردني نيست تضعيف سپاه از روي سهو و غفلت باشد،تاکيد کرد: نمي توان باور کرد افرادي که سپاه را تضعيف مي‌کنند از روي سهو و غفلت است و تضعيف جريان مقاومت که نماد آن بسيج و سپاه مي باشد گناهي نابخشودني است.
قربانعلي قائمي، دبير حزب اعتماد ملي استان تهران در تشريح ويژگي‌ها و شاخصه‌هاي وزراي دولت دوازدهم، اظهار کرد: برنامه محوري،‌ پاکدستي،‌ همگامي با انتظارات اکثريت مردم و پاسخگو بودن به مطالبات آنان،‌ هماهنگي با سياست‌هاي و برنامه هاي رئيس جمهور بخشي از ويژگي‌ها و شاخصه هاي مورد نياز براي دولت دوازدهم است. وي با بيان اينکه وزراي دولت دوازدهم هماهنگ با رئيس جمهور و پاسخگوي مطالبات مردم باشند گفت: وزراي دولت دوازدهم بايد با برنامه‌هاي رئيس جمهور هماهنگ بوده و پاسخگوي مطالبات اکثريت مردم باشند.

ملاقات مردمي نمايندگان از سر گرفته شد. سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت که ملاقات مردمي نمايندگان از امروز (شنبه) از سر گرفته شده است. بهروز نعمتي با اشاره به انتشار خبري مبني بر متوقف شدن ملاقات مردمي نمايندگان اظهار کرد: شايد نظر چند نماينده اين باشد، اما تا اين لحظه چنين تصميمي در هيئت رئيسه مجلس گرفته نشده است.
نجفي، نايب رئيس مجمع نمايندگان تهران از ادامه جلسات شوراي 51 نفره پايتخت و تشکيل دبيرخانه خبر داد. وي از برنامه ريزي براي تشکيل دبيرخانه مشترکي براي شوراي 51 نفره پايتخت خبر داد و گفت که جلسات شوراي 51 نفره ادامه خواهد داشت و در آن مسائلي همچون انتخاب شهردار تهران مورد مشورت قرار مي‌گيرد. خدابخشي، رئيس کميته ديوان محاسبات کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي نيز از بررسي انحرافات شرکت ملي نفت از بودجه در دستور کار مجلس خبر داد.
همچنين علي وقف‌چي با اشاره به آمادگي مجلس براي حل و فصل مسائل اقتصادي و موسسات مالي با همکاري دولت گفت: آماده‌ايم تا در صورت همکاري دولت با ارائه طرح‌هاي کاربردي اقتصادي و بانکي مشکلات اين بخش را حل کنيم.نماينده مردم زنجان در مجلس با اشاره به جلسه اخير نمايندگان مجلس با رئيس دفتر رييس جمهور، وزير اقتصاد، رئيس کل بانک مرکزي و معاون پارلماني رييس جمهور گفت: در آن جلسه مطرح کرديم که آماده هستيم با ارائه طرح‌هاي کاربردي مسائل اقتصادي، اشتغال، بانک‌ها و موسسات مالي را در صورت همکاري دولت با برنامه‌ريزي‌هاي علمي و استفاده از نظرات علماي اقتصاد در کوتاه‌ترين زمان حل و فصل کنيم.

رئيس فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي جدايي دو فراکسيون ولايي و مستقلين را در راستاي شفاف‌سازي و استحکام اين فراکسيون عنوان کرد. حميدرضا حاجي‌بابايي با اشاره به جداشدن دو فراکسيون نمايندگان ولايي و مستقلين از يکديگر اين اقدام را در راستاي تقويت، شفاف‌سازي و واقع گرايي دانست و اظهار داشت: واقعيات موجود مجلس چهره يک سال گذشته آن نبود. به هر حال در مجلس هر کس تفکري دارد و اين قابل احترام است. افراد بايد تفکر خود را ارائه و از آن دفاع کنند. قرار نيست کسي به جاي ديگري دفاع کند. ما در فراکسيون نمايندگان ولايي تعدادي هستيم که ديدگاه مشخصي داريم. در برخي موارد با فراکسيون اميد هم‌نظر هستيم و در برخي موارد ديدگاه مشترکي نداريم و رقابت مي‌کنيم. خوشبختانه روابط عاقلانه و قابل احترامي هم بين دو فراکسيون برقرار است و بر آن مبنا حرکت مي‌کنيم.
سخنگوي هيأت رئيسه مجلس با تأکيد بر اينکه «بيانات رهبري در جمع مسئولان قضايي فصل نويني را در کارکرد ‌آينده قوه قضائييه ايجاد کرده است» گفت که بر اساس بيانات رهبر معظم انقلاب قوه قضائيه بايد با کساني که برخلاف قانون عمل مي‌کنند برخورد کند. وي افزود:تأکيد رهبري بر رعايت آزادي‌هاي مشروع فصل نويني براي قوه قضائيه ايجاد کرد.

سفارت جمهوري اسلامي ايران در بيروت مراسم سي و پنجمين سالگرد ربوده شدن چهار ديپلمات ايراني را با حضور خانواده‌هاي ربوده شدگان برگزار کرد. در اين مراسم محمد فتحعلي، سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با بيان اينکه مدارک ربوده شدن ديپلمات‌هاي ايراني را در سازمان ملل به اثبات رسانديم گفت: جمهوري اسلامي ايران مسووليت ربوده شدن ديپلمات‌هاي ايراني را به عهده رژيم صهيونيستي مي‌گذارد و ما به کمک دولت لبنان توانستيم در سازمان ملل مدارکي را به ثبت برسانيم که جنايت ربوده شدن ديپلمات‌هاي ايراني در "حاجز برباره" در سال 1982 را اثبات مي‌کند.
غلامعلي خوشرو، نماينده ايران در سازمان ملل با اشاره به اينکه حمله تروريستي تهران در ديرالزور طراحي شد گفت: رويدادي که در تهران اتفاق افتاد خارج از ايران و در ديرالزور (سوريه) طراحي شده بود اما به هر حال، رويداد تهران اقدام تروريستي کورکورانه‌اي بود که خيلي اهميت نداشت و بلافاصله هم تلافي شد. خوشرو در ادامه با بيان اينکه شرايط آمريکا براي اجراي برجام با توافق تضاد دارد افزود: چنين رويکردي بسيار زيان‌آور است. ايران با حسن نيت وارد اين گفت‌وگوها شد و پذيرفت بر اساس حسن نيت گام بردارد و در اين زمينه همکاري کند. گفت‌وگو با آمريکا تنها به موضوع هسته‌اي محدود بود و متاسفانه اين تجربه نشان داد که آمريکا بر اساس تعهداتي که داده رفتار نمي‌کند. هم اکنون هم شرايطي را که براي اجراي توافق هسته‌اي مطرح مي‌کنند با خود توافق در تضاد است.

جلسه فوق العاده شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي( OPCW) در خصوص سوريه براي بررسي گزارش هيات حقيقت‌ياب اين سازمان پيرامون کاربرد سلاح‌هاي شيميائي در منطقه خان شيخون و ام حوش برگزار شد.هيات نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در لاهه در اين جلسه با بيان اينکه گزارش هيات حقيقت ياب در ارتباط با حادثه خان شيخون سوريه داراي ابهام است تاکيد کرد: اين ابهامات در زمينه منابع، نحوه دريافت اطلاعات، نمونه برداري و عدم انجام بازرسي از محل حادثه است و اميدواريم ابهامات اين گزارش با همکاري دولت سوريه برطرف شود.
همچنين سفير کشورمان در لندن با اشاره به اظهارات مداخله‌جويانه يک مقام پيشين آمريکايي نسبت به مسائل داخلي ايران گفت: ايران قوي‌تر از هميشه است. به تازگي يادداشتي خصمانه و مداخله‌جويانه‌ از ري تکيه، يک مقام سابق وزارت امور خارجه آمريکا و عضو انديشکده شوراي روابط خارجي در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد که در آن مدعي شده بود اکنون دولت آمريکا بايد با حمايت از مخالفان داخلي ايران به تغيير نظام در اين کشور کمک کند.
ماجد غماص، نماينده دفتر مجلس اعلاي اسلامي عراق با تاکيد بر اينکه تفکر تکفيري از عراق و کل منطقه بايد زدوده شود، گفت: گرچه فعاليت اين گروه تروريستي در عراق پس از داعش بر روي زمين تمام خواهد شد ولي مساله مهم در ارتباط با حضور انديشه و تفکرات غلط و انحرافي جريان تروريستي داعش در اين منطقه است. داعش برداشت کاملا انحرافي و غلط از اسلام ارائه کرده است و ضروري است که در قالب يک عمل مشترک و با همکاري اقشار مختلف عراقي،‌ تفکر تکفيري از عراق و کل منطقه زدوده شود.
سفير عربستان در مصر مدعي شد که ايران حامي تروريسم در جهان است.احمد قطان، سفير عربستان در قاهره در گفت‌وگوي تلفني با برنامه غرفه‌الاخبار مدعي شد: تمام دنيا مي داند که ايران اولين کشور حامي تروريسم و افراط گرايي در جهان است. وي افزود: از تمام کشورهاي عربي و غربي مي خواهم که در يک صف بايستند و با کشورهاي حامي تروريسم مقابله کنند.

خجلسه رسيدگي به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتي در شعبه 28 دادگاه انقلاب به رياست قاضي مقيسه برگزار و ادامه ادامه رسيدگي به اين پرونده به فردا موکول شد. شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌ رياست قاضي صلواتي، بابک زنجاني متهم اصلي پرونده موسوم به فساد نفتي، مهدي شمس متهم رديف دوم و حميد فلاح هروي متهم رديف سوم را مفسد في‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که اين حکم در ارتباط با بابک زنجاني در ديوان عالي کشور تأييد و در ارتباط با دو متهم ديگر نقض شد. پرونده حميد فلاح هروي و مهدي شمس براي رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض - شعبه 28 دادگاه انقلاب به رياست قاضي مقيسه - ارجاع شده است.

انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی از روند طرح های در دست اجرای حوزه انتخابیه خود دیدن کردند.

عباس کودرزی؛ نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح توسعه بیمارستان کوثر این شهرستان گفت: این طرح به زودی به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی به اتفاق ویز بهداشت از طرح های بهداشتی و درمانی این شهرستان دیدن کرد و خواستاز تسریع در تکمیل این طرح ها شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟