Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مرادخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به ایتالیا افزود: اجرای مشترک ارکستر راونای ایتالیا و ارکستر سمفونیک تهران، شامگاه پنجشنبه ١٥ تیر در تهران برگزار شد و امشب ١٧تیر نیز در شهر راونا برگزار خواهد شد و کاری که در تهران برگزار شد، به لحاظ کیفی، فوق العاده زیبا و خوب بود.
اجرای مشترک ارکستر ایران و ایتالیا عصر امروز به صورت زنده از شبکه تلویزیونی دولتی و سراسری ایتالیا (Rai) پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنگام پخش زنده این رویداد هنری، تصاویری از زیبایی ها و شکوه اماکن تاریخی و طبیعی ایران نیز از این شبکه نشان داده خواهد شد.
مرادخانی تصریح کرد: اصولا رسالت دیپلماسی فرهنگی این است که ما آنگونه که شایسته اش هستیم معرفی شویم، ملت ایران نگاه ها و باورهایی دارد که در هر جای دنیا مطرح شود در جریان های مختلف اجتماعی آنجا تاثیر می گذارد.
وی افزود: وزارت ارشاد در همین راستا کارهای مختلفی انجام داده و برنامه های خوبی دارد چراکه معتقدیم رفت و آمدهای فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار است، همانگونه که «ریکاردو موتی» موسیقی‌دان برجسته ایتالیایی گفته بود من هر جای دنیا بروم ایران را به این شایستگی که دیدم معرفی می کنم، ایران کشوری فوق‌العاده است.
مرادخانی اهمیت حوزه فرهنگ را یادآور شد و گفت: مخاطب این حوزه مردم هستند، وقتی شما توده جامعه و مردم را مخاطب قرار می دهید فضایی ایجاد می کنید که یک معرفت کلی وعمومی بسیار مثبتی را در آینده شاهد خواهید بود.
معاون امور هنری وزیر ارشاد ادامه داد: اگر در فضاهای مختلف اجتماعی خودمان هم توجه کرده باشید، مردم ایران نسبت به برخی کشورها نظر بهتری دارند و دلیلش این است که در حوزه های مختلف مردمی، آن کشورها بیشتر حضور داشتند، کار کردند و این ارتباطات، مدام برقرار شده است.
وی اضافه کرد: به نظر می آید ما در این زمینه ها کم کار کردیم و باید آن را تقویت کنیم، فضایی که اکنون ایجاد شد بسیار تاثیر گذار است و از این پس در کشور ایتالیا شاهد فضای مثبت تری خواهیم بود.
مرادخانی بیان داشت: با مطرح کردن داشته های فرهنگی و هنری خود در کشورهای مختلف، چهره درست و شایسته ایران به عنوان یک کشور فرهنگی صاحب تمدن، بزرگ و تاریخی که ارزشهای خود را باور دارد و با آن زندگی می کند، معرفی می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در زمینه تعاملات فرهنگی و هنری باید کاری کنیم که دشمنان قسم خورده ما که دائم تهمت های ناروا می زنند و قصد دارند ایران را از زوایای کاملا نادرست معرفی کنند، موفق نشوند و یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق این هدف مهم، ابزار هنر و حضور هنرمندان ما در کشورهای مختلف است تا بتوانیم آنطور که لازم است ایران را معرفی کنیم.
با مشارکت و پیگیری‌ های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در جریان برگزاری بیستمین دوره جشنواره راونا با شعار «راه‌های دوستی»، ارکستر شهر راونا متشکل از 160 نوازنده ایتالیایی به رهبری «ریکاردو موتی» موسیقیدان شهیر ایتالیایی، روز 15 تیرماه 96 کنسرتی را در محل تالار وحدت تهران برگزار کرد.
در ادامه این برنامه هنری مشترک، ارکستر سمفونیک تهران با حضور 106 نوازنده، امشب 17 تیرماه در شهر راونا در شمال ایتالیا، کنسرت مشترک دیگری به رهبری «ریکاردو موتی» به اجرا در می آورد.
فراهنگ**٩٠١٢**1055** خبرنگار: زهرا امیری**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی، امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت‌_ با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: این نمایشگاه بین‌المللی از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت برپاست و فارس تنها استانی در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حمایت از توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، ادامه داد: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند پنج دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، اضافه کرد: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به‌سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

کد خبر 748428

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران