Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون اول رييس جمهوري با بيان اين که مردم کردستان حق بزرگي به گردن ايران دارند، گفت: مسايل قومي ، سياسي و مذهبي نبايد مانعي بر سر حل مشکلات کشور و رفع نيازهاي مردم باشد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، اسحاق جهانگيري در مجمع نمايندگان استان کردستان با اشاره به اين که استان هاي مرزي کشور با وجود محدوديت هاي جدي، داراي ظرفيت هاي بسياري براي توسعه هستند، گفت: برنامه دولت توسعه متوازن، هماهنگ و جامع کشور است و بايد با برنامه ريزي و تلاش،‌ مشکلات مردم در مناطق مرزي نظير کردستان را برطرف کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگيري با اشاره به سوابق تاريخي و نقش آفريني کردستان در صيانت از مرزهاي کشور و حضور معنادار در عرصه هاي مختلف نظير انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: مردم استان کردستان حق بزرگي به گردن ايران دارند و با وجود همه مشکلات حضوري گسترده،‌ آگاهانه و معنادار در پاي صندوق هاي راي داشتند که اين موضوع عظمت مردم کردستان را نشان مي دهد.
وي ضمن قدرداني از مشارکت همه جانبه و اعتماد بالاي استان کردستان به روحاني براي ادامه مسير گفت: اميدوار هستيم مسايل اين استان نظير ايجاد راه هاي روستايي و توسعه صنعتي و کشاورزي در چارچوب اجراي سند توسعه کردستان هرچه سريعتر مرتفع شود.
معاون اول رييس جمهوري با تاکيد بر اين که زيبنده جمهوري اسلامي نيست که پس از گذشت نزديک به 40 سال از عمر انقلاب هنوز محروميت در بخش هايي از کشور وجود داشته باشد،‌ گفت: به عنوان معاون اول رييس جمهوري پيگير رفع موانع توسعه استان بر اساس سند توسعه کردستان خواهم بود تا مردم شريف اين استان شاهد اتفاقات خوبي در آينده باشند.
جهانگيري با بيان اين که تمام قول هايي که در سفر رييس جمهوري به استان داده شده است محقق خواهد شد،‌ گفت: مسايل قومي، سياسي و مذهبي نبايد مانعي بر سر حل مشکلات کشور و نيازهاي مردم باشد.
وي با يادآوري محدوديت هاي مالي دولت براي توسعه عمراني، خواستار تشريک مساعي استاندار و نمايندگان کردستان براي فراهم کردن زمينه هاي حضور بخش خصوصي به منظور توسعه صنعتي به ويژه ايجاد صنايع تبديلي به منظور اشتغالزايي و ايجاد ارزش افزوده بيشتر براي کشاورزان شد.
معاون اول رييس جمهوري ايجاد زيرساخت هايي نظير تکميل راه آهن تهران- همدان - سنندج را وظيفه دولت دانست و گفت: با خريد هواپيماهاي جديد تعداد پروازها به مرکز استان افزايش خواهد يافت.
جهانگيري با بيان اين که داشتن مرز مشترک با کشور همسايه مي تواند به کانون خوبي براي توسعه استان تبديل شود،‌ تصريح کرد: دولت اميدوار است تا تصويب منطقه آزاد بانه و مريوان در مجلس شوراي اسلامي بخشي از مسايل مرزي در کردستان حل و فصل شود.
وي سپس به موضوع کولبري در استان اشاره کرد و با ابراز تاسف از رواج اين شغل طاقت فرسا به دليل مشکلات معيشتي،‌ اظهار داشت: ديدن تصاوير مردم منطقه که براي امرار معاش از طريق کولبري بارهاي سنگين و حجيمي را بردوش حمل مي کنند دردآور است و بايد براي کمک به آنها چاره اي انديشيده شود.
جهانگيري با تاکيد بر اين که استاندار و نمايندگان مجلس بايد براي ساماندهي و حل و فصل اين موضوع طرح هايي نظير ايجاد بازارچه هاي مرزي ارايه کنند، گفت:‌ دولت براي حل اين مساله از ايده ها و طرح هاي جايگزين و حتي کمک مادي به منظور برطرف کردن نيازهاي اين قشر از جامعه حمايت مي کند تا کولبري به عنوان يک شغل از حيات اجتماعي کردستان رخت بربندد.
پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور استاندار کردستان در سخناني ضرورت تلاش و کار مضاعف براي توسعه استان و لزوم تخصيص منابع براي اجرايي شدن مصوبات دولت در ايجاد و تکميل زيرساخت ها را يادآور شد و گفت: استان کردستان ظرفيت هاي خوبي در حوزه گردشگري و بوم گردي دارد و در زمينه ساخت اماکن اقامتي و هتل هاي 5 ستاره گام هاي خوبي برداشته است.
وي با اشاره به اقدامات دولت در زمينه سدسازي، توسعه صنايع تکميلي را نياز کشاورزان منطقه دانست و گفت: ايجاد راه هاي مواصلاتي و جاده هاي روستايي مي تواند نقش به سزايي در پيوند استان با مناطق همجوار داشته باشد.
همچنين هريک از نمايندگان استان کردستان به طور جداگانه ديدگاه ها، ‌دغدغه ها و پيشنهادهاي خود درباره سند توسعه کردستان، آسيب هاي اجتماعي، بيکاري، ‌ساماندهي وضعيت کولبران، ضرورت تقويت پايه هاي وفاق ملي، استفاده از نخبگان همه اقوام و مذاهب در مديريت کلان کشور براي توسعه، ايجاد و تجهيز جاده هاي مواصلاتي و روستايي، راه اندازي فضاهاي آموزشي و بهداشتي و تقويت شهرهاي مرزي و تصحيح تعرفه هاي گمرکي بيان کردند.
سيام**1751
تنظيم: خسرو محمدي*ناشر:اميرکاردان راد



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فرمانده فراجا گفت: از دشمن سؤال می‌کنیم که در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و انگلستان چه خبر است؟! از دانشجویان دختری که به آن‌ها ستم‌ها می‌شود و از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟!

احمدرضا رادان، فرمانده فراجا عصر امروز در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که در خیمه گلستان شهدا برگزار شده بود، در حمایت از طرح عفاف و حجاب با بیان اینکه افتخار پلیس اجرای حکمی قانونی و شرعی در حوزه عفاف و حجاب است، اظهار کرد: قصه پرغصه حجاب دشمن ما را در همه عرصه‌های تاریخ آزار داده است مربوط به امروز و دیروز نیست.

وی با بیان اینکه نقشه شوم برای عفاف و حجاب از زمان ایجاد جرأت تعرض به خانه دختر رسول خدا کشیده شد، تصریح کرد: این دشمنی از آن روز تا امروز ادامه دارد و کم‌توجهی است که احساس کنیم که هجمه به عفاف و حجاب از دیروز و امروز بوده است، البته شدت پیدا کرده است.

رادان با بیان اینکه دشمن تمام‌قد در برابر دین ما قرار گرفته تا بتواند همه کید و حیله‌های خود را به منصه ظهور برساند، عنوان کرد: این نکته به این معنی نیست که یک دختر از روی نافهمی یا کید دشمن حجابی از سر بردارد؛ اساس دو جبهه در برابر هم قرار گرفتند، اسلام در یک طرف و کفر در طرف دیگر قرار گرفته‌اند.

فرمانده فراجا با اشاره به فتنه‌های گذشته و امروز تصریح کرد: دشمن فهمیده است که اصل مترقی دین و عفاف و حجاب، اصلی است که نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند؛ بلکه باحجاب و عفاف نه به‌عنوان یک روسری بلکه به‌عنوان یک اصل مخالفت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه عنصر کلیدی دشمن برای درنوردیدن همه سنگرهای ما اصل مترقی عفاف و حجاب است، گفت: رضاشاه را کسی جز اروپایی‌ها سر خط کردند که چادر از سر زنان ما بردارد؟ آن روز سرباز بی جیره و مواجب اروپایی‌ها رضاشاه و عیاشی او بودند.

اولین قدم دشمن تحریف واقعیت است

رادان ادامه داد: اولین قدم دشمن برای اینکه نقشه خود را عملی کنند، تحریف واقعیت بود، تحریف واقعیت می‌تواند آن چنان در ذهن‌ها متجلی بشود که حتی خود فرد گمان کند اشکالی است؛ این تحریف واقعیت با تغییر برخی زشتی‌ها شروع می‌شود و حتی برخی مسوولان ما هم دچار این تحریف می‌شوند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه برنامه دشمن برای استحاله فرهنگی و دینی جامعه ما است، خاطرنشان کرد: دشمن ابتدا شک و تردید و تحریف واقعیت را ایجاد کرد و اندک‌اندک و زمان‌دار پیش می‌آید و وارد بدنه جامعه اسلامی ما می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی که حیا از زنان ما گرفته شود، غیرت از مردان گرفته می‌شود، عنوان کرد: بال غیرت و حیا وقتی آسیب دید، استحاله فرهنگی شکل می‌گیرد، امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم انقلاب است که با جوششی وصف‌ناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند.

رادان با بیان اینکه مردم اصفهان شناسنامه‌ای مشخص دارند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر انقلاب، شهر کار، خدمت و تربیت نیروی انسانی است، تصریح کرد: شهید علی زاهدی و شهیدانی که در این گلستان شهدا خفته‌اند، تربیت‌یافته این شهر بودند. علی‌الخصوص شهید زاهدی با شهادتش عظمت رژیم صهیونیستی را به زیر کشید.

فرمانده فراجا با بیان اینکه آفرینش ۹ دی توسط مردم انقلابی، متدین و پیرو خط ولایت‌فقیه، آتش فتنه سال ۱۳۸۸ را خاموش کرد، مردان و زنان غیور ایرانی را سنگر دارانی نامید که مدافع دین و حرمت‌های آن هستند و فریب‌خوردگان جوامع غربی را به آغوش جامعه بازمی‌گردانند.

اگر این مردم نبودند سنگرها گرفته می‌شد

وی ادامه داد: اگر این مردم نبودند سنگرها گرفته می‌شد؛ مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است. حتی اگر قضاوت شود، مستحضر به رئیس قوه قضائیه‌ای هستید که تمام‌قد پای‌کار طرح نور آمدند.

رادان افزود: بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند که از جمله آن‌ها آقایان بانکی، نقدعلی و حاجی‌دلیگانی هستند.

فرمانده فراجا تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۲ در مأموریت‌های مختلف بالغ بر ۹۳ شهید و در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۶ شهید در راه حراست از مردم داشتیم.

وی گفت: عهد می‌بندیم که مدافع خون شهدا باشیم و مسیر طرح نور را برای پاسداشت از دختران و مادران سرزمینمان ادامه دهیم، بر این عهد و پیمان استوار خواهیم ماند؛ دشمن بسیار تلاش کرد که شبهه‌های فراوان ایجاد کند و آزادی‌ها را تحریف کرد.

رادان تصریح کرد: از دشمن سؤال می‌کنیم که در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و انگلستان چه خبر است؛ از دانشجویان دختری که به آن‌ها ستم‌ها می‌شود و از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می دادند چه خبر؟! آن‌ها آزادی را برای خودشان تعریف می‌کنند.

فرمانده فراجا تأکید کرد: ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم و پاسدار خون شهدا خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند