Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی گفت:دولت شرایط را برای بازاریابی در اختیار تولید کنندگان قرار دهد و از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی حمایت کند تا به نتیجه ایده آل اقتصاد مقاومتی برسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناداود میرزایی دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی به خبرنگار نارخبر، گفت: مشکلات جامعه کارگری قابل توصیف نیست بخش عمده این مشکلات بخاطر عدم توجه به عرصه تولید و کار است، هرچند ما از دولت تدبیر و امید انتظار داشتیم در طول چهار سال این مشکلات حل شود و هرچند بخشی از مشکلات آنها حل شده است اما امیدواریم دولتمردان و مدیران دولت تدبیر به دغدغه های رهبر معظم انقلاب که بحث اشتغال و تولید است توجه جدی کنند و تمامی مشکلات کار و تولید با جدیت پیگیری و حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی بیان کرد: برای حل مشکلات جامعه کارگری ابتدا باید مشکل ساختاری اقتصاد کشور که نشأت گرفته از تولید است حل شود زیرا تا زمانی که تولید جایگاه اصلی خود را پیدا نکند، مشکل اشتغال و جامعه کارگری حل نمی شود و قطعا زمانی که کارخانجات رونق بگیرند،رونق اقتصاد به چرخه تولید بر می گردد و مشکلات جامعه کارگری حل می شود.

اجازه ورود به کالاهای مشابه خارجی داده نشود/ به نتیجه ایده آل اقتصاد مقاومتی نرسیده ایم

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر شهرستانهای ساوه و زرندیه اظهار کرد: بحث تکیه به ظرفیت های داخلی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و جامعه کارگری نیز تابع رهنمودهای ولایت فقیه است زیرا وقتی معظم له موضوعی را مطرح می کنند همه جوانب آن را بررسی نموده است بنابراین ما باید نگاهمان را نسبت به بیرون برای تولید و اشتغال قطع کنیم.

وی افزود: لازمه فعال شدن ظرفیتهای داخلی حمایت از تولید کننده و اطمینان دادن به آنها و توجه به این مهم است که خیلی از کالاهای داخلی ما با کالای خارجی برابری می کند و حتی بر آن برتری دارد ما نباید اجازه ورود به کالاهایی که مشابه آن وحتی با کیفیت بهتر در داخل تولید می شود را بدهیم.

میرزایی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که قیمت تمام شده کالاهای داخلی بالا است و باید شرایطی ایجاد کنیم که محصولات داخلی رقابت پذیر باشند و مردم با ترغیب و تشویق از تولید داخلی استفاده کنند؛ اینکه رهبری معظم دوسال است اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند به این دلیل است که احساس می کنند به نتیجه ایده آل نرسیده ایم و امیدواریم این مسئله هرچه سریعتر مرتفع شود.

وی ادامه داد: باید موانع از مسیر سرمایه گذار و تولید کننده برداشته شود و سرمایه گذار به سمتی برود که وقتی هزینه مواد اولیه با ریال تهیه می شود بتواند کالای خود را به دلار صادر کند زیرا اگر قرار باشد واحد تولیدی مواد اولیه خود را با دلار تهیه وکالای تولید شده را به ریال بفروشد این کارخانه دوام نخواهد آورد و ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می شود. دولت شرایط را برای بازاریابی در اختیار تولید کنندگان قرار دهد.

مسائل حقوقی و درآمدی کارگران حل شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی تاکید کرد: دولت باید فرصت را در اختیار تولید کنندگان قرار دهد که بتوانند بازاریابی کنند و شرایط را برای بازاریابی فراهم کنند زیرا نگاه ما این است که کارگران ستون های اقتصاد مقاومتی هستند و لذا باید به مسائل و دغدغه های آنان توجه ویژه شود ولی متاسفانه مسائل حقوقی و درآمدی کارگران سبب شده که خانواده آنان از لحاظ آموزش، بهداشت و معیشت با مشکل مواجه شوند.

اجرای نادرست اصل ۴۴ ،ضربه سنگین برپیکر صنعت و جامعه کارگری

وی افزود: قرار بر این بود که دولت های گذشته بر اساس اصل ۴۴ کارخانجات و صنایع بزرگ را خصوصی سازی کنند و دولت نیز خود را کوچکتر کند و به بخش خصوصی واگذار کند که توانایی و تخصص مدیریت صنعت را دارند و این بخش خصوصی توانمند و به دنبال ارتقاء و توسعه صنعت باشد.

این فعال کارگری تصریح کرد: متأسفانه این واحدها در اختیار کسانی قرار گرفت که هدفی جز سوءاستفاده، تصرف املاک و برخوردارشدن از وام های کلان را نداشتند و بلافاصله شروع به تعدیل نیرو وحذف اشتغال مولد کردند و نه تنها شغل جدیدی را ایجاد نکردند بلکه نیروهای خود را به نصف و کمتر کاهش دادند و خیلی از مشاغل را از بین بردند و ضربه سنگینی به اقتصاد جامعه کارگری وارد کردند و معضل بیکاری را در جامعه گسترش دادند.

وی ادامه داد: خانه کارگر تشکیلات مرکزی به این نتیجه رسیدند که تغییراتی در تشکیلات کارگری شهرستان ساوه ایجاد کنند و این نشان داد که شرایط موجود قانع کننده نیست و نگاهشان به تشکیلات بیش از این است و انتظارشان این است که با تغییر وتحول، خدمات بیشتری ارائه و مشکلات جامعه کارگری را بیشتر رصد و حل کنند.

خانه کارگر استان مرکزی در بحث آموزش و عضوگیری در کشور اول شد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی توضیح داد: در استان مرکزی دوخانه کارگر یکی درساوه و یکی در استان مرکزی داریم. خانه کارگر استان مرکزی در بحث آموزش و عضوگیری دررتبه اول کشور قرار دارد.

وی افزود : علت موفقیت وکسب رتبه برتر تشکیلات خانه کارگر این بود که از فضای آموزشی موجود ۱۰۰درصد و حتی بیشتر استفاده کردیم و همچنین هدفهایی که شورای مرکزی برای آموزش برنامه ریزی کرده بود نیز به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گرفت.

میرزایی گفت: متاسفانه با توجه به جایگاه ساوه، رتبه ضعیف موجود در شأن این شهرستان نیست و تلاش بر این است اراک را در همان جایگاه حفظ کنیم ولی ساوه را به سمت وسوی بالاتر ارتقا دهیم که در حال حاضر ۵۰هزار نفر عضو کارت دار، در خانه کارگر ساوه و حدود ۳۰ هزار نفر عضو کارت دار در اراک داریم.

وی افزود: خانه کارگر اراک حدود ۱۰سال با چالش و حاشیه مواجه بود که عملیات آن متوقف و نیمه تعطیل بود و از اواسط سال۹۵ این مجموعه به سمت پویایی رفت که نمونه آن رتبه ممتاز خانه کارگر استان در سطح کشور در عضو گیری و آموزش بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید