Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزبان شدن عربستان سعودی در نشست بعدی جی ۲۰، پیشروی ارتش سوریه در مناطق شرقی پایتخت، بمباران نواری مرزی عراق و سوریه در سنجار از سوی هواپیماهای ناشناس، سهمیه بندی عجیب و شگفت انگیز اعدام در لبنان و ادامه درگیری ها در بنغازی لیبی از جمله مهم ترین تحولات و خبرهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان باید به هشدار سفیر قطری در مورد طرح ریزی نقش هایی برای درگیری با ایران در منطقه نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک، سفیر قطر در اسپانیا با هشدار به عواقب محاصره قطر، مدعی شد که برخی به دنبال ایجاد درگیری مستقیم با ایران در منطقه‌اند.

سفیر قطر در اسپانیا مدعی شد نقشه‌هایی برای ایجاد درگیری مستقیم با ایران در منطقه وجود دارد.
محمد بن جهام الکواری طی سخنرانی خود در مرکز پادشاهی تحقیقات بین‌المللی و راهبری مادرید اسپانیا گفت: ما به دلیل قطع روابط دیپلماتیک با قطر و محاصره آن، شاهد بحرانی هستیم که سابقه نداشته است.

وی گفت تداوم این روند عواقب وخیمی برای منطقه و جهان خواهد داشت و منجر به «نظامی شدن منطقه» خواهد شد.

کواری در مورد نحوه تعامل کشورهای تحریم کننده قطر نیز اظهار داشت، کشورهای تحریم کننده طوری رفتار می‌کنند که گویا «قطر لقمه آسانی و دولت اشغالگری است که باید به خواسته‌های آن‌ها» تن دهد.

سفیر قطر در اسپانیا تأکید کرد، آنچه امروز در ارتباط با این کشور اتفاق می‌افتد، ممکن است در آینده برای یکی از کشورهای خلیج فارس تکرار شود.

وی بحران اخیر در منطقه خلیج فارس را برهه‌ای خطیر دانست؛ چرا که برخی به تمایل دارند این بحران را به سمت نظامی شدن سوق دهند.

کواری در مورد اتهام‌ها علیه کشورش نیز تصریح کرد که اتهام قطر به حمایت از تروریسم صحت ندارد و برخی از تروریسم بهانه‌ای برای حمله به دیگران استفاده می‌کنند.

وی در مورد حضور اعضای اخوان المسلمین در قطر نیر گفت که این افراد دارای امتیازهای ویژه‌ای نیستند و قطر از آن‌ها حمایت نمی‌کند و عربستان با اخوان المسلمین در ارتباط است.

سفیر قطر در اسپانیا د مورد روابط کشورش با ایران نیز گفت که روابط دوحه و قطر «برجسته و راهبردی» نیست.

کواری همچنین مدعی شد که نقشه‌ای برای ایجاد درگیری مستقیم با ایران در منطقه وجود دارد.

وی دلیل دشمنی عربستان با قطر را مواضع این کشور در حمایت از بهار عربی دانست و گفت که شبکه الجزیره، مایه مباهات و افتخار قطر است.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با متهم کردن قطر به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌اند. همسایگان عرب قطر، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی قطر بسته‌اند.

این تنش‌های بی‌سابقه بعد از آن بروز کرد که خبرگزاری رسمی قطر در اظهاراتی منتسب به امیر قطر ایران را «قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه» خواند. قطری‌ها اعلام کردند که خبرگزاری این کشور هک شده بود.عربستان میزبان نشست بعدی جی ۲۰ منابع خبری گزارش دادند که عربستان میزبان نشست بعدی گروه ۲۰ در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که عربستان میزبان نشست بعدی گروه ۲۰ در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که کشورش در چند روز گذشته نشست جی ۲۰ را میزبانی می کرد این خبر را اعلام کرد. پیشروی ارتش سوریه در مناطق شرقی پایتختبه گزارش روز شنبه پایگاه خبری سوریا الیوم، ارتش سوریه در جدیدترین عملیات خود در شرق پایتخت، منطقه ای به طول هزار و 200 متر و عرض 750 متر را پاکسازی کرد.
مهمترین نقاط آزاد شده در این محور، تقاطع های غیر همسطح پل زملکا است که تک تیراندازهای فیلق الرحمن و جبهه النصره را از تقاطع های پل الکباس که محل اتصال میان محله های الکباس، کشکول، باب شرقی و الربلطانی است که محل عبور روزانه صدها شهروند است که سال ها از تیراندازی تروریست ها رنج بردند.
پاکسازی این مناطق، امنیت نیروهای خط مقدم در محور پل زملکا و محور جداکننده عین ترما از جوبر را تامین و پیشروی بیشتر ارتش به سوی چوب بری های جوبر که ارتش سوریه تاکنون 85 درصد آن ها را از مناطق اطراف جدا کرده را آسان می کند.
همزمان با پیشروی ارتش در این محور، درگیری میان تروریست ها نیز در غوطه شرقی درگیری شدید گروه های تروریستی جبهه النصره و جیش الاسلام در غوطه شرقی از سرگرفته شد
جبهه النصره روز جمعه با پشتیبانی گروه تروریستی فیلق الرحمن بر مواضع تروریست های جیش الاسلام درمزارع الاشعری در بخش جنوبی غوطه شرقی مسلط شد.
گروه تروریستی جیش الاسلام نهم خردادماه پس از درگیری های چند روزه، بر مزارع الاشعری مسلط شده بود.بمباران نواری مرزی عراق و سوریه در سنجار از سوی هواپیماهای ناشناس

به گزارش السومریه، یک منبع امنیتی عراقی از بمباران منطقه ای از توابع سنجار در نوار مرزی عراق و سوریه از سوی هواپیماهای ناشناس خبر داد.

این منبع بیان کرد: جنگنده های ناشناس منطقه دوکری واقع در نوار مرزی عراق و سوریه از توابع سنجار را بمباران کردند.

به گفته این منبع، این بمباران یک ساعت طول کشید و هویت جنگنده های ناشناس و علت هدف قرار دادن این منطقه مشخص نیست.

این منبع افزود: میزان خسارات وارده به منطقه هنوز مشخص نشده است.

در ماه آوریل گذشته جنگنده های ترکیه مواضع پ ک ک را در کوه سنجار هدف قرار داده بودند.

سهمیه بندی عجیب و شگفت انگیز اعدام در لبنانتقسیم قدرت بین طوائف مختلف در لبنان سال هاست که در حال اجراست. اما این تقسیم بندی فقط در این حد باقی نمانده و حتی در تعداد اعدام ها از میان طوائف مختلف این کشور دیده می شود. چیزی که بسیاری آن را در تضاد با مفهوم عدالت می دانند.


قانون اعدام و جوانب مختلف آن طی روزها و هفته های اخیر به یکی از موضوعات بحث برانگیز در محافل رسانه ای لبنان تبدیل شده است. یکی از انتقادها این است که در اعدام های سال های اخیر بیش از آنکه عدالت مدنظر بوده، دغدغه اصلی رعایت توازن بین تعداد اعدام شدگان طوائف مختلف بوده است.
با وجود اینکه ماده 549 قانون مجازات در لبنان بر اجرای حکم اعدام در حق مرتکبان قتل عمد و اقدامات تروریستی تصریح دارد اما بسیاری از احکام صادر شده به دلایل مختلف به مرحله اجرا نمی رسند.
بر اساس گزارش های مختلف 60 نفر از کسانی که مرتکب قتل عمد شده اند با وجود صدور حکم دادگاه مبنی بر اعدام آنها اما این احکام احتمالا هرگز به اجرا نمی رسد.اجرانشدن حکم اعدام در لبنان دلایل مختلفی دارد که شاید در هیچ کشور دیگری نتوان نظیری برای آن سراغ گرفت و حتی ممکن است برخی از این دلایل کاملا مسخره به نظر برسد. یکی از این دلایل، لزوم برقراری توازن طائفه ای در اعدام هاست که در دهه 1990 و بعد از اجرای اولین حکم اعدام بعد از توافق طائف مطرح شد.
سهمیه بندی اعدام به گونه ای است که اگر در یک سال 10 مسیحی اعدام شوند باید همزمان 10 مسلمان هم اعدام شوند. گرچه هدف از این رویکرد حفظ حساسیت های طوائف و جلوگیری از تنش بوده اما از نظر بسیاری این موضوع عدالت را زیر سوال برده است.
یکی دیگر از دلایل اجرانشدن حکم اعدام، لزوم موافقت رئیس جمهوری و نخست وزیر و امضای حکم اعدام از سوی این دو شخص است. در مواردی که یکی از این دو شخصا اعتقادی به مجازات اعدام نداشته باشد زیر بار امضای حکم نمی رود. «سلیم الحص» نخست وزیر سابق لبنان یکی از مهمترین مخالفان حکم اعدام بود.
دستگاه قضایی لبنان نیز مانند دیگر نهادهای این کشور از مشکل بی اعتمادی مردم رنج می برد و در بسیاری از موارد، افکار عمومی در لبنان با دیده تردید به احکام صادر شده در دستگاه قضایی نگاه می کند.
سیستم قضایی لبنان برای حل مشکل بی اعتمادی مردم همواره تاکید کرده که حکم اعدام بعد از یک سری اقدامات طولانی و پیچیده صادر شده و احتمال ظالمانه بودن حکم قریب به محال است. ادامه درگیری ها در بنغازی لیبیمقامات نظامی و پزشکی در لیبی از کشته شدن دستکم 12 نیروی نظامی و زخمی شدن 35 تن دیگر بدنبال شعله ور شدن آتش درگیری ها در شهر بنغازی خبردادند. این در حالی است که ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی خبر پیروزی بر گروههای مسلح در این شهر را اعلام کرده بود.
به گزارش خبرگزاری "رویترز"، میلاد الزوری سخنگوی نیروهای ویژه لیبی گفت: این نیروها موفق به آزادی ده زندانی شدند که طی یورش نیروهای دشمن به منطقه الصابری بازداشت شده بودند.
از سویی، یکی از مقامات در ارتش ملی لیبی از کشته شدن دستکم پنج نفر از مخالفان ارتش و دستگیری 11 تن دیگر از جمله شش لیبیایی، چهار مصری و یک تونسی خبرداد.
نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، پس از گذشت حدود سه سال درگیری برای تسلط بر شهر الصابری، به پاکسازی آخرین مواضع و مخفیگاههای عناصر مسلح در این شهر - آخرین منطقه تحت اشغال گروههای مسلح - ادامه می دهند.
حفتر چهارشنبه گذشته در نطقی تلویزیونی، پایان عملیات و پاکسازی شهر بنغازی را از گروههای مسلح اعلام کرد.
این در حالی است که براساس گزارش رویترز، هنوز درگیری ها در تعدادی از خیابان های الصابری ادامه دارد و نیروهای ارتش ملی لیبی به منظور کاهش تلفات قربانیان، استفاده از آتش توپخانه ای سنگین را متوقف کرده اند. برچسب ها: تحولات خاورمیانه ، سوریه ، عراق ، قطر ، داعش ، ایران ، لیبی ، آمریکا ، روسیه

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)