Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی دوستان نادان با دشمنان دانا در جهت تضعیف اقتدار کشور همنوا شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازموج رسا;آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با مرور کوتاه نسبت به موضوعات جلسات گذشته با عنوان سبک زندگی قرآنی و شاخصه‌ها و عوامل موثر در آن اظهار کرد: نکاتی در زندگی مومن وجود دارد که سبب متمایز شدن زندگی او با غیرمومنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انجام برخی کارها و پرهیز از انجام برخی دیگر در زندگی مؤمن نمود پیدا می‌کند، افزود: مؤمن به خداوند متعال اعتقاد داشته و به قیامت باور دارد و در چارچوب شریعت حرکت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نفوذناپذیری را از جمله شاخصه‌های مهم مؤمن عنوان و خاطرنشان کرد: مومن از آن چیزی که به آن معتقد است، برنمی‌گردد و عزت‌مداری یکی از چارچوبها و شاخصهای زندگی مومن است.

وی با بیان اینکه مومن رفتارهایش را بر پایه روحیه عزتمداری تنظیم می‌کند و تن به ذلت نمی‌دهد، ابراز کرد: قرآن کریم در این باره آیات فراوانی دارد، یکی از آیات در سوره مبارکه منافقون است.

آیت‌الله دولابی با اشاره به آیه ۸ سوره منافقون «یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنَا إِلَى الْمَدِینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ ۚ وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَٰکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ» و تلاش منافقین و خیال باطل آنها گفت: سرمنشا عزت خداوند متعال است.

وی اضافه کرد: در آیه دیگری در سوره فاطر خداوند متعال می‌فرماید «مَنْ کانَ یُریدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً...» یعنی اگر کسی به دنبال عزت است آن را از خداوند طلب کند چرا که عزت تنها در نزد خداوند است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علاوه بر آیات، روایات فراوانی نیز در مورد عزت مومن وجود دارد، اظهار کرد: در روایات آمده است که خداوند متعال امور مومن را به او واگذار کرده است مگر اینکه مومن بخواهد خود را ذلیل کند.

وی با تاکید بر اینکه مومنان حق ذلیل کردن خودشان را ندارند، گفت: معنای کلمه عزت در زبان عربی با کلمه عزیز در زبان فارسی فرق دارد و کلمه عزیز در زبان عربی یعنی وجودی که پیروز و شکست ناپذیر است.

آیت‌الله دولابی با اشاره به اینکه مومن شکست‌ناپذیر است، افزود: عزت صفت خداوند متعال است که در آیات متعدد قرآن کریم خودش را عزیز دانسته و تعبیر «ان الله عزیز حکیم» بارها تکرار شده است.

وی بیان کرد: کسی نمی‌تواند مومن را به زانو دربیاورد و تسلیم خواسته خود کند اما سوال این است که مومن چگونه به درجه عزت و شکست ناپذیری نایل می‌شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه رمز شکست ناپذیری وصل شدن به خداوند متعال است، گفت: اگر خداوند متعال تکیه گاه کسی قرار بگیرد او نیز شکست ناپذیر خواهد شد.

وی با اشاره به این آیه «...وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ» سوره انفال خاطرنشان کر: هر کس بر خداوند توکل کند بداند که خدا شکست ناپذیر است و اگر خداوند حامی کسی باشد او نیز شکست ناپذیر می‌شود.

آیت‌الله حاج ابوالقاسم با بیان اینکه تمرکز اهل دنیا به هر چیزی غیر از خداوند است، عنوان کرد: برخی عزت را در غیر خدا می‌طلبند که خداوند در سوره مبارکه مریم می‌فرماید «وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لِیَکُونُوا لَهُمْ عِزًّا».

وی اضافه کرد: طبق فرموده قرآن کریم هیچکس غیر از خدا نمی تواند به انسان عزت ببخشد، بلکه آن کسانی که افراد به توهم دستیابی به عزت بر آنها تکیه می‌کنند نه تنها عزت نخواهند داد بلکه به وقتش دشمنی نیز می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حق طلبی یکی از نتایج سایه افکندن عزت بر زندگی مومن است، ابراز کرد: هر کسی از مطالبه حقش صرفه نظر کند ذلیل می‌شود چرا که مومن به دنبال حقش می‌رود و اجازه نمی‌دهد حقی از او پایمال شود.

وی با اشاره به عزت در ساحت زندگی فردی اظهار داشت: ممکن است کسی که مومن نباشد به واسطه فشار اقتصادی دست به سوی هر کس و ناکسی دراز کند اما مومن هیچ گاه اجازه شکستن حرمتش را نمی‌دهد و طبق روایتی حرمت مومن از کعبه بیشتر است.

آیت‌الله دولابی با اشاره به آیه ۲۷۲ سوره بقره بیان کرد: طبق این آیه خداوند می‌فرماید که به فقرایی کمک کنید که از اینکه دست نیاز به سوی مردم دراز بکنند، خجالت می‌کشند و جاهلان گمان می‌کنند که آنها بی نیاز و غنی هستند.

وی با بیان اینکه برخی در همین جامعه ما صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، اظهار کرد: عده‌ای کار خیر را در فرسنگ‌ها دورتر جستجو می‌کند اما خبر ندارند که در همسایگی خود می‌توانند باارزش‌ترین کار خیر را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های اجتماعی نیز جامعه ایمانی عزت‌مندانه به پیش می‌رود، گفت: جامعه ایمانی به خاطر اینکه به خداوند متعال تکیه می‌کند، کسی توان از پای درآوردن این جامعه را ندارد.

آیت‌الله حاج ابوالقاسم تصریح کرد: مردم عزیز و مومن ما ۳۸ سال است در برابر سخت‌ترین تهدیدها و فشارها ایستادگی کردند که این نشانه عزتمندی مردم ایران است و دشمنان به انواع و اقسام حیله‌ها متوسل شدند تا بتوانند مردم ایران را به زانو دربیاورند و آنها را از مسیر آرمانی که امام راحل طبق مسیر انبیاء ترسیم کرده منصرف کنند.

وی با اظهار اینکه عزت در چند شاخه قابل تبیین است، اضافه کرد: جامعه ایمانی به لحاظ فرهنگی شکست ناپذیر و عزت‌مند بوده و اجازه نمی‌دهد دیگران برای او نسخه فرهنگی بنویسند و اگر جامعه‌ای اجازه داد دیگران برای او دیکته کنند، این جامعه عزت خود را از دست داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همانطور که خداوند به مومن اجازه نمی‌دهد که عزت خود را مورد بی‌توجهی قرار دهد به جامعه ایمانی نیز اجازه زیر بار ذلت رفتن نمی‌دهد، مقام معظم رهبری که نسبت به موضوع سند ۲۰۳۰ تا این اندازه حساسیت به خرج دادند، مهمترین نکته اش همین عزت‌مندی بود.

آیت‌الله دولابی تصریح کرد: معلمان شریف کشور ما معلمان مومن و متدینی هستند، که خود آنها نیز به جریانی که اینگونه اسناد را امضا می‌کنند معترض بوده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جامعه ایمانی به لحاظ سیاسی نیز عزیز و شکست ناپذیر است، ادامه داد: جامعه ایمانی اجازه نمی‌دهد دشمن به او امر و نهی کند. امام راحل به کشور و مردم ما عزت بخشید و کاری کرد تا حاکمان خودفروخته فراری شوند و کشور از چنین استقلالی برخودار باشد که در کمتر کشوری می‌توان آن را مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه مومن اجازه نمی‌دهد تا دشمن با سوء استفاده از نیازهای اقتصادی به او فشار بیاورد، ابراز کرد: جامعه‌ای ایمانی سختی‌ها را تحمل می‌کند اما در معاملات اقتصادی تن به ذلت نمی‌دهد.

وی با اشاره به نظر کارشناسان در مورد قراردادهای نفتی خاطرنشان کرد: این نقطه ضعفی برای کشور است که نزدیک به ۲۵ سال بهره‌برداری از منابع کشور در اختیار کسانی قرار بگیرد که به دشمنان ما پناه می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در همان زمانی که قرادادی در ایران منعقد می‌شود منافقین در پناه کشور فرانسه تجمعی برقرار و علیه جمهوری اسلامی سخنرانی‌ می‌کنند.

وی با اشاره به نمونه‌های عزت‌مداری از لحاظ نظامی بیان کرد: مومن اجازه نمی‌دهد تا دشمن در عرصه نظامی او را به زانو دربیاورد، مومن و جامعه ایمانی از نظر نظامی باید خود را قوی کنند چرا که این دستور قرآن است.

آیت‌الله دولابی با اشاره به قدرت دفاعی کشور تصریح کرد: ما خدا را شاکریم با کمک خداوند متعال و راهبری مقام معظم رهبری امروز به این اقتدار رسیده ایم، در این اتفاقات اخیر و حملات موشکی رزمندگان غیور و دلیرمردان سپاه پاسداران به مرکزیت تروریست منطقه‌ای یعنی داعش، ما این اقتدار و عزت را مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از دوستان نادان در همنوایی با دشمنان دانا در جهت تضعیف نیروی مقدس سپاه پاسداران حرکت می‌کنند، اگر نگوییم اینها خائن هستند به طور یقین نادانند که اصلی‌ترین عامل اقتدار کشور را این چنین تضعیف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عزت در عرصه علمی و با ابراز اینکه جامعه ایمانی باید در این عرصه نیز شکست ناپذیر باشد، گفت: جوانان ما در بسیاری از عرصه‌های علمی خوش درخشیده‌اند و در سطح جهان جزو برترین‌ها بودند اما متاسفانه طبق گزارشات رسیده در برخی از دانشگاه‌ها اگر مطلع شوند که دانشمندی در عرصه‌های هسته‌ای مطالعه می‌کند، او را مورد بازخواست قرار می‌دهند مثل اینکه مطالعه و تحقیق ما در عرصه‌های علمی نیز باید با هماهنگی دشمنان انجام شود که نشان دهنده ذلت پذیری است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید در تمامی عرصه‌ها عزیز و شکست‌ناپذیر باشد، افزود: خداوند هرگز اجازه نمی‌دهد که کفار بر جامعه اسلامی و ایمانی تسلط پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است