Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد دریادل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشکیل کنسرسیوم در تجمیع محصولات یک رده تولیدی، کاهش هزینه های تولید، ایجاد انسجام بین تولیدکنندگان، انتقال دانش و تجربیات بین آنان و استفاده از ظرفیت های همدیگر بسیار موثر است.
وی اظهار کرد: تشکیل کنسرسیوم به نوعی شبکه سازی برای یک رده تولیدی محسوب می شود که به ارتقای کمی و کیفی محصولات و ارائه محصول قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی کمک می کند و این اتفاق برای اولین بار در دولت یازدهم رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با شکل گیری کنسرسیوم برای خوشه های صنعتی، بسته های حمایتی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور برای این بخش نیز تعریف شد که تولیدکنندگان در این رده ها از مزایای آن بهره مند می شوند.
دریادل افزود: شکل گیری خوشه های صنعتی در دولت دهم طراحی شد اما توسعه آن در دولت یازدهم کلید خورد که در این مدت توسعه پنج خوشه صنعتی زعفران، مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو و کفش خاتمه یافته است.
وی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته 20 خوشه صنعتی در خراسان رضوی شناسایی شد، 16 امکان سنجی برای خوشه های صنعتی انجام و خوشه فرش تشکیل شد.
وی هزینه ایجاد و توسعه خوشه صنعتی را بسیار و نیازمند حمایت مالی دانست و گفت: هر خوشه دست کم نیازمند 10 میلیارد ریال منابع مالی است که در دولت یازدهم برای نخستین بار یک ردیف بودجه ملی خاص برای خوشه های صنعتی هر استان در نظر گرفته شد.
دریادل، راه اندازی مرکز آموزش خوشه فرش و آموزش به یکهزار و 500 نفر، راه اندازی مرکز چوب خشک کنی برای خوشه مبلمان، پیگیری توسعه صنعت سفال گناباد از طریق مدل شبکه سازی، طراحی مدل شبکه سازی برای سوغات مشهد و طراحی برنامه توسعه برای ابریشم بایگ تربت حیدریه را از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه توسعه و حمایت از خوشه های صنعتی در دولت یازدهم برشمرد.
هم اکنون 45 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 10 ناحیه خصوصی صنعتی، 6 هزار واحد صنعتی و 20 برند شناخته شده ملی و جهانی در خراسان رضوی وجود دارد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد