Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نخستین اجلاس ویدئوکنفرانس معاونان و مسئولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی از افزایش 43 درصدی بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها خبر داد و از مسئولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست، این بودجه را به طور کامل مطالبه کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در اولین اجلاس ویدئو کنفرانس مشترک معاونان و مسئولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور،که با برقراری ارتباط زنده تصویری میان ستاد وزارت بهداشت و مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد،طی سخنانی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی و دانشجویی از دو سال گذشته از یکدیگر تفکیک و در ادامه نیز بودجه تربیت بدنی جدا شد، گفت: بودجه فرهنگی و دانشجویی در حدی افزایش یافت که مورد توافق وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود و بر این اساس مجموع بودجه ویژه فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی ۴۵ دانشگاه به ازای هر دانشجو به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومن افزایش یافت و در حدود ۱۵ دانشگاه دیگر نیز این رقم کمتر از مقدار یاد شده بود که با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد در صورت درخواست روسای این دانشگاه ها، این رقم از سایر قسمت های آموزش کسر و به بودجه فرهنگی و دانشجویی اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با واقعی شدن بودجه سرفصل آموزش، بودجه فرهنگی نیز رشد کرد

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از بودجه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی که با کسری بودجه مواجه بودند دفاع کردیم، گفت: بر این اساس از سازمان برنامه و بودجه خواستیم با واقعی کردن و اصلاح بودجه سرفصل آموزش دانشگاه‌ها به واقعی شدن بودجه فرهنگی کمک بیشتری کند که خوشبختانه بودجه سرفصل آموزش دانشگاه های علوم پزشکی سال گذشته به طور میانگین ۶۹ درصد افزایش یافت که بخشی از این افزایش متعلق به حوزه فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی است و در این حوزه نیز حدود ۴۳ درصد افزایش داشتیم.

برای بازسازی خوابگاه ها ۲۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص می یابد

معاون فرهنگی وزیر بهداشت عنوان کرد: با اتمام برنامه پنجم توسعه که محدودیت‌هایی بر سر راه توسعه و تجهیز فضاهای خوابگاهی داشت، در سال جاری بودجه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه ها به صورت اعتبار متمرکز در وزارت بهداشت خواهیم داشت که در صورت تحقق می توانیم پس از رتبه بندی خوابگاه ها مبالغی برای بازسازی خوابگاه ها به دانشگاه ها اختصاص دهیم.

معاونان فرهنگی و دانشجویی، بودجه فرهنگی را به طور کامل مطالبه کنند

فراهانی با بیان اینکه معاونان فرهنگی و دانشجویی موظف به پیگیری و اختصاص مبالغی هستند که در سرانه دیده شده است، گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی باید این مبالغ را از روسای دانشگاه های خود مطالبه کنند و مسئولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هایی که سرانه آنها کمتر از یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است نیز می توانند با هماهنگی روسای دانشگاه مربوطه و پیشنهاداتی که به سازمان برنامه و بودجه ارائه می کنند، به رشد یک میلیون و هشتصد هزارتومان نیز برسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اتفاقی که در حوزه منابع مالی برای طرح تحول نظام سلامت رخ داده است، برای حوزه فرهنگی و دانشجویی نیز افتاده است، عنوان کرد: بودجه فرهنگی و دانشجویی در ۴ سال گذشته صد در صد رشد داشته و میانگین سرانه دانشجویی بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و این رشد صد در صدی یکی از موفقیت های حوزه فرهنگی و دانشجویی است.

ارزیابی منابع انسانی دانشگاه های علوم پزشکی از برنامه‌های آتی وزارت بهداشت است

به گزارش مفدا، فراهانی ارزیابی منابع انسانی دانشگاه ها را از برنامه های آتی وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: با ارزیابی منابع انسانی دانشگاه ها افق متناسب با اهداف اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی را ترسیم و ساختاری ایده آل طراحی خواهیم کرد؛ افزایش بهره وری منابع انسانی در حوزه فرهنگی و دانشجویی و ساختار و منابع انسانی نیز موضوع مهم دیگری است که مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به سوال برخی از معاونان فرهنگی و دانشجویی در خصوص عدم ابلاغ آیین نامه شورای اطلاع رسانی معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: نامه ای که در سال گذشته با امضای بنده به دانشگاه ها ارسال شده، به منزله مستندات شاهد انجام و راه اندازی این شوراهاست و معاونان بر اساس نامه ای که در تاریخ بیستم دیماه ۹۵برای آنان فرستاده شده است، عمل کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به حوزه اطلاع رسانی گفت: باید بدانیم که عدم توجه به مقوله روابط عمومی و اطلاع رسانی فعالیت های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی می‌تواند حوزه سلامت را با آسیب های جدی روبرو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طبق اعلام بانک مرکزی، دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند سهمیه ارزی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

برای دریافت این سهمیه ارزی دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم باید به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) و دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت بهداشت نیز باید به سامانه موحد (سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت) مراجعه کنند و مراحل تشکیل پرونده خود را انجام دهند.

در نهایت پس از تایید شدن مدارک دانشجوی متقاضی، کد مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای دانشجوی متقاضی پیامک می‌شود و برای دریافت ارز دانشجویی باید به یکی از شعب منتخب بانک ملی که اسامی آن در سایت این بانک موجود است، مراجعه کند.

گفتنی است؛ این ارز فقط به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که تحصیل آنها به صورت حضوری و تمام وقت است و شامل دوره‌های غیر حضوری و پاره وقت نمی‌شود.

همچنین برای دریافت ارز دانشجویی باید دانشگاه محل تحصیل دانشجو مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان متقاضی سهمیه ارز دانشجویی برای مشاهده اسامی دانشگاه‌های مورد تایید نیز باید با توجه به رشته تحصیلی خود به سامانه‌های سجاد (وزارت علوم) و موحد (وزارت بهداشت) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229430 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی