Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:09:40 GMT

تلفات جاده‌ای لرستان 35 درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۵۸۲۹۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای 35 درصد طی سال‌گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، علی زندی‌فر در جمع مردم دورود، اظهار کرد: رویکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در اصلاح نقاط پرتصادف به کاهش 35 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در سال 95 انجامید.

وی ضمن تشریح جریان ادغام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بیان وظایف اداره جدید، افزود: مهم‌ترین وظیفه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شناسایی، اصلاح و حذف نقاط پرتصادف است که خوشبختانه در این زمینه با تلاش مجموعه همکاران، شاهد کاهش 35 درصدی تلفات در ابتدای سال ۹۶ بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای از اولویت‌هاست.

زندی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین افتخارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در یک‌سال گذشته، کسب مقام اول کشور در بهره‌برداری از این سامانه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 42 دستگاه دوربین سرعت‌سنج در سطح جاده‌های استان لرستان فعال است که 17دستگاه آن در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت را به‌عنوان راهکار مناسبی برای کاهش تخلفات رانندگی برشمرد و بیان کرد: این دوربین‌ها علاوه‌ بر کنترل سرعت، از قابلیت محاسبه سرعت متوسط نیز برخوردار هستند.

زندی‌فر، کمترین و بیشترین ترافیک شبانه‌روز درمحورهای استان را 300 و 700 هزار وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: میزان تردد وسایل نقلیه با استفاده از 52دستگاه ترددشمار موجود در محورهای مواصلاتی استان ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح تقاطع غیرهمسطح چالانچولان از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در شهرستان دورود به شمار می‌رود، گفت: هم اکنون تقاطع غیرهمسطح چالانچولان به عنوان یک نقطه پرتصادف مطرح است که بنا داریم با اعتبار 50 میلیارد ریال در سال جاری آن را اصلاح و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، بهسازی روکش آسفالت محورهای اصلی را از اولویت‌ها دانست و افزود: روکش کمربندی دورود نیز یکی از برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در سال 96 محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات موثری اجرا شده است که یکی از آن ها خط کشی محور ها است اظهار داشت: در این راستا، در یکسال گذشته ، خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ  امانی این اداره کل انجام شده  که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی گردیده است .

وی  تهیه و نصب ۷۰۰متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تامین ایمنی عبور و مرور جاده ای اعلام کرد  و گفت ؛ تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در  استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان می باشد. 

کرد یادآور شد:تهیه ،نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان  طی این بازه ی زمانی اجرا شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  در پایان خاطر نشان کرد:کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه  مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت  رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد