بدحجابی در قاب چادر! / لزوم نگرش قانونی به دقیق تر و شرعی تر شدن مسئله حجاب برخی زنان محجبه نما
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۵۸۶۱۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، موضوع حجاب زنان در این سال ها برای جمهوری اسلامی تبدیل به یک مسئله اساسی و بحرانی شده است و راهکارها و عملیات های مختلف فرهنگی و رسانه ای هم فارغ از چیستی، محتوا و روش اجرا و تاثیرش، کار ساز نبوده است و کم کم شاهد برهنگی و بی پوششی در قسمت های مختلف بدن زنان در جامعه، عدم پوشیدن روسری در ماشین و خیابان ها، پوشش نامناسب دختربچه ها و دختران نوجوان، اختلاط دختران و پسران و.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ابتدا بحثی کوتاه در رابطه با مفهوم حجاب؛ در اینجا قبل از هر بحثی لازم است حول مفهوم حجاب و بی حجابی نکاتی بیان شود. حجاب دارای دو بعد است: سلبی و ایجابی. سلبی به این معنی که از خودآرایی و جلب توجه مانع گردد و ایجابی به این معنا که جسم زن را بپوشاند. طبق آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) و فتوای مقام معظم رهبری، تنها فردی با حجاب است که طبق شرع اسلام فقط و فقط گردی صورت و دست ها تا مچ مشخص باشد، آن هم بدون هیچ تبرج و جلب توجهی در غیر اینصوت حتی خانم با حجابِ چادر که صورت، ابروها، دستانش و حتی نوع چادر و پوشش آن و یا یکی از این ها جلب توجه کند و در نگاه عامه مردم آرایش و نوعی خودآرایی محسوب شود، بی حجاب است و مرتکب حرام و گناه شده است.
به بیان دیگر حجاب و بیحجابی در یک طیف گسترده و در ابعاد مختلف تعریف میشود و صفر و یک نمیباشد. طبق فتوای مقام معظم رهبری «پوشش زن در مقابل نامحرم باید به گونهای باشد که: یک- به جز گردی صورت و مچ دست به پایین(بدون آرایش و زیورآلات) آشکار نباشد. دو- برجستگیها و زیباییهای بدن زن، با وجود پوشیدن آن، آشکار نباشد. سه- رنگ و خصوصیات آن به گونهای نباشد که جلب توجه کند و موجب تحریک اطرافیان شود.» «اگر پوشیدن کفش سیاه براق، موجب جلب توجه نامحرم یا انگشتنما شدن او شود، حرام است.»«اگر تاتوی ابرو عرفاً زینت محسوب شود باید پوشانده شود.» «هرگونه زیور، حتی حلقه ازدواج یا آرایش معمولی ابرو باید پوشانده شود.» «زدن عطر یا کرمهای ضد آفتاب، به خودی خود، جایز است؛ مگر آنکه موجب جلب توجه نامحرم شود، لذا باید از کنار مردان عبور نکنند.»[1] « مصداق آرایش را باید عرف تعیین کند؛ یعنی عموم مردم -افرادی که در محل زندگی شخص هستند- اگر کاری را آرایش بدانند و خانم آن آرایش را داشته باشد باید از نگاه نامحرم بپوشاند.»در ضمن«اگر خانمی آرایش داشته باشد، باید آرایشش را از نگاه نامحرم بپوشاند. اگر او آرایش کند به قصد اینکه نامحرم ببیند، این کار حرام است؛ اگر عمداً در نگاه نامحرم چهرهی آرایششدهاش را نپوشاند آن نیز حرام است؛ مواردی هم که در بحث پوشش خانمها استثنا شده (گردی صورت و دست¬ها تا مچ) در صورتی است که آرایش و زینتی نداشته باشند.»
آیات قرآن انواع دیگری از حجاب زنان را که بیشتر در ارتباطات انسانی و رفتار خارجی انسان نمود دارد، در سه محور تبیین میکند: 1.حجاب در نگاه که مردان و زنان را در مواجهه با نا محرم به آن توصیه کرده است(سوره نور، آیه 31)؛ 2.حجاب در گفتار که زنان را از با ناز و ادا و نرم صحبت کردن با نامحرم باز می دارد(سوره احزاب، آیه 32 )؛ 3. حجاب در رفتار که به زنان دستور داده طوری راه نروند که سبب جلب توجه نامحرمان شود(سوره نور، آیه 31)
در طول حدود 40 سال بعد از انقلاب اسلامی و تغییر در ماهیت و مبانی قانون گذاری و سیاست گذاری و اجرا در کشور، حاصل و پیامد این قوانین و سیاست ها و فعالیت ها در موضوع حجاب قابل دفاع نیست و به بیانی دیگر که به نظر نگارنده نزدیک است، حاصل این قوانین و سیاست ها و فعالیت های فرهنگی وضع کنونی است که در جای خود نیاز به بحث و بررسی دارد. اما نکته ای که در نگاه اول و با نگاهی دقیق و عمیق به این کارها و عملیات های فرهنگی و رسانه ای در موضوع حجاب زنان به دست می آید، نکته ای جالب در مخاطب این فعالیت ها است و آن اینکه مخاطب همه ی این فعالیت ها فقط زنان و خانم های بی حجاب هستند و هیچ برنامه ای برای محکم تر شدن، دقیق تر شدن، و شرعی تر شدن خانم های با حجاب چادر دیده نمیشود؛ گویا زنان چادری ما اصلا نیازمند برنامه ریزی و سیاست گذاری نبوده اند و هیچ مشکلی در موضوع حجاب نداشته اند اما مسئله ی اصلی با توجه به مطالب ابتدای یادداشت، خود را دقیقا در همین بخش نشان میدهد، به این معنی که ما ابتدا باید از حجاب زنان چادری در همه ی ابعاد و انواع آن شروع میکردیم که اگر به آن پرداخته بودیم دیگر کسی جرئت کشف جاب در خیابان را نداشت.
لذا با پدیده ای تحت عنوان چادری های بی حجاب در یک طیف گسترده مواجه هستیم، هم در نوع پوشش و هم در نوع نگاه، گفتار و رفتار. به عنوان نمونه میتوان به نوع آرایش چهره و پوشش مجریان و خبرنگاران چادری صدا و سیما و اساتید و معلمان چادری و تعامل کارمندان چادری ادارت و سازمان های دولتی با آقایان، خانم های چادری حاضر در جامعه که مولفه های اصلی حجاب را رعایت نمیکنند و... اشاره کرد. به علاوه گاهي مشاهده ميشود كه بسياري از زنان محجبه چادری در پوشش خود از رنگهاي شاد و زيبا و تحريك برانگيز استفاده ميكنند كه به اندامشان زيبايي خاصي ميبخشد و در عين پوشيده بودن بدن زن، زيبايياش آشكار است، گويي كه اصلاً لباس نپوشيده است. این موضوع پیامدهای سوئی بر جامعه و افراد غیر چادری در نوع پوشش و حجاب شان داشته است و یکی از نقص های سیاست گذاری فرهنگی کشور به شمار میرود وتا به حال کسی نیز به آن توجه نکرده است و آن را به عنوان مسئله به شمار نیاورده است. لازم به ذکر است که غفلت از موارد مذکور و مسئله ی حجاب زنان در کشور و هجمه ی رسانه های بیگانه و حمایت جاسوسان خناس و فاحشه های لندن نشین متاسفانه ضربات فرهنگی جبران ناپذیری را به کشور و جامعه وارد ساخته است و با راه اندازی کمپین هایی در فضای مجازی مانند چهارشنبه ی سفید از این نقیصه ی فرهنگی ما سوء استفاده می کنند، در صورتیکه اگر ما از زنان چادری شروع کرده بودیم و حجاب آنان را تقویت می کردیم وضعیت به گونه ای دیگر و قطعا بهتر بود. اما علت و راهکارهای این مسئله چیست؟
بنظر میرسد که مواردی که در ادامه بیان میشود، جزء اصلی ترین علل این موضوع به شمار میروند: 1.عدم فهم دقیق و عمیق از مفهوم حجاب و محدود کردن مفهوم آن؛ یکی از مسائل اصلی در موضوع حجاب، ضعف در مبانی سیاست گذاری فرهنگی این موضوع است. نکته ی اصلی در اینجاست که مسئولین فرهنگی حجاب را نمیفهمند چون اگر می فهمیدند از گزینشی عمل کردن در مخاطبان خودداری میکردند. 2. محدود کردن مسئله حجاب به زنان بی حجاب و نداشتن جرأت و یا غفلت، جهت سیاست گذاری برای زنان چادری. 3. امر به معروف و نهی از منکر نکردن زنان چادری توسط افراد مذهبی. 4. عدم آگاهی بسیاری از زنان چادری از وجود نقص در حجاب شان و نداستن احکام و آداب کامل حجاب. 5.خود برتر بینی زنان چادری. 6. عدم آگاهی و اطلاع کامل مردان از مولفه های کامل حجاب. 7.اجبار به استفاده از چادر در نهادهای دولتی. 8. عدم رفتارسازی حجاب از سنین کودکی و نقص در نظام تربیت و آموزش رسمی کشور. 9.تقلیل مفهوم حجاب به پوشش و غفلت از سایر ابعاد آن.
به نظر نگارنده یادداشت، در موضوع حجاب زنان میبایست با تغییر راهبردها، برنامه ها و سیاست گذاری ها مخاطب زنان چادری به این برنامه ها و فعالیت ها اضافه شود، زیرا مطابق آیه قرآن کار اصلاحی را باید از خودمان شروع کنیم و سپس به دیگران بپردازیم./طنین یاس
منبع: بسیج نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمیدانند؟
تولیت حرم مطهر شاهچراغ با بیان اینکه گاهی از ترک فعل بسیاری دستگاهها درباره حجاب و عفاف باید فریاد کشید، گفت: چرا مدیران سازمانها و ادارات دولتی خود را در مسأله حجاب و عفاف مسئول نمیدانند؟ - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در شصت و هفتمین جلسه از سلسله مباحث جهاد تبیین با موضوع چرایی اهمیت و اولویت پاسداشت حرمت حجاب و عفاف اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر مسأله حجاب بانوان طی چند سخنرانی اخیر، از جمله در دیدار مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان و خطبههای نماز عید سعید فطر و از سویی آغاز طرح نور توسط نیروی انتظامی، برخی سؤالات و شبهات در فضاهای مختلف و از جمله در گروههای مجازی، در این خصوص مطرح شده است.
وی ادامه داد: لازم است روشنگری کافی انجام گیرد و پشتیبانی لازم از تلاش نیروی انتظامی توسط دستگاهها و نیروهای مؤمن و دلسوز صورت پذیرد و نیز جمع فرهیختگان بتوانند در این خصوص بحث و اظهار نظر داشته باشند و مانع تخریبها و شبههپراکنیها و رهزنیهای فکری و اعتقادی باشند؛ لذا به موضوع چرایی اهمیت و اولویت پاسداشت حرمت حجاب و عفاف میپردازیم.
کلانتری در ادامه به بیان برخی از پرسشهای مطرح در جامعه پیرامون چرایی اهمیت توجه به موضوع حجاب در جامعه پرداخت و گفت: سؤالات اصلی در این باب، بدین قرار است: چرا رهبر حکیم انقلاب اسلامی و به تبع ایشان بسیاری از دلسوزان، اندیشمندان و جهادگران عرصه فرهنگی کشور، این همه بر مسأله حجاب و پوشش اسلامی بانوان تأکید میورزند؟ مگر این واجب الهی و به تعبیری این امر فرهنگی، بر سایر واجبات الهی و امور فرهنگی برتری دارد که باید اینگونه مورد توجه قرار گیرد؟ آیا اقتصاد، سفره مردم، معیشت، امنیت، اشتغال، مسکن و مواردی از این دست، از اهمیت بیشتری برخوردار نیستند؟ این سؤالات در فضای جامعه، به اَشکال مختلف مطرح میشود.
وی بیان کرد: گاهی بهگونهای است که هنگام تذکر حجاب، گفته میشود که بروید و مسئله گرانی را حل کنید و یا گفته میشود اگر میتوانید، جلو اختلاس را بگیرید. رایج شده است که وقتی بر اساس حکم صریح قرآن، امر به معروف و نهی از منکر صورت میگیرد، بلافاصله آن فرد واکنش نشان داده و آنچه را که در ذهن خود برای توجیه عملش پرورانده، منعکس میکند. متأسفانه این نوع سؤالات فقط در فضای عوام نیست و در فضای دانشگاهی، روشنفکری و سیاسی نیز مطرح میشود تا بحث حجاب و عفاف را از ذهن خارج کنند.
کلانتری، در ادامه به بیان 6 نکته در پاسخ به چرایی اهمیت و اولویت پاسداشت حرمت حجاب و عفاف پرداخت و گفت: تأکید بر مسئله حجاب و پوشش بانوان، هرگز به معنای بیتوجهی و اولویت نداشتن سایر مسائل و موضوعات حیاتی کشور نیست. به همین سبب در تحلیل دقیق رهنمودهای رهبر انقلاب این نکته به روشنی به دست میآید که ایشان در مقاطع مختلف نه فقط بر همه آنچه دغدغه عموم مردم بوده تأکید کردهاند، بلکه مسئولان امر را، بر ترک فعلها و یا کمکاری، بیتوجهی و یا کمتوجهی به امور مهمی از قبیل اقتصاد، معیشت، اشتغال جوانان، مسکن و ازدواج مؤاخذه کردهاند. بهگونهای که در چند سال اخیر، نامگذاری سالها و شعار سال، بحث اقتصاد است. همچنین ایشان تأکید دارند، اگر مسائل اقتصادی حل شود، راه برای بقیه امور، هموارتر میشود.
وی با بیان اینکه پایهگذار اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب بودهاند، گفت: پس از طرح موضوع اقتصاد مقاومتی، این بحث نه تنها در کشور ما، بلکه در سایر کشورها نیز مطرح شد. حضرت آقا این بحث را بیست و پنج سال پیش آغاز کردند، مانند دیدهبانی که بر روی قله ایستاده است و بیست سال بعد را میبیند، میفرماید اقتصاد باید مقاومتی باشد؛ که اگر به فرض، در آینده، دولتی بر سر کار آمد که چشم امید به غرب داشت و کارخانجات تعطیل شدند و رونق اقتصادی از بین رفت، بر روی این مسئله تمرکز وجود داشته باشد.
تولیت حرم توضیح داد: شخصی که میگوید، شماها بروید سفره مردم را درست کنید، همین عبارت «سفره مردم»، کلام رهبری است. اولین کسیکه روی مسئله اختلاس، دست گذاشته است، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی بوده است.
کلانتری خاطرنشان کرد: تاکید بر موضوع حجاب و عفاف به هیچوجه به معنای بیتوجهی به سایر امور نبوده و نیست. آنچه باید مورد دقت قرار گیرد آن است که در ساختار مدیریتی کشور به تناسب همه نیازها و موضوعات حیاتی جامعه، دستگاهها، نهادها و سازمانهای تخصصی فراوانی با بودجه معین و نیروی انسانی مشخص، تعبیه شده است. به موازات همان دستگاهها و سازمانهای رسمی، هزاران کانون، گروه، نهاد و قرارگاههای مردمی و جهادی نیز پدید آمده است که بار سنگینی از حل مسائل گوناگون کشور را بر عهده گرفته و حقیقتا خوش درخشیدهاند.
وی تصریح کرد: اگر اقتصاد و معیشت مردم در اولویت اصلی کشور قرار میگیرد این بدان معنا نیست که دستگاهها، سازمانها و نهادهای مربوط به حوزه فرهنگ دست روی دست بگذارند تا ببینند مسئله اقتصاد و معیشت، ختم به خیر میشود یا نه؟ همچنین، اگر موضوع عفاف و حجاب مورد تأکید قرار میگیرد این بدان معنا نیست که سایر موضوعات و مسائل حیاتی کشور باید مورد بیتوجهی قرار گیرد تا ابتدا موضوع حجاب و عفاف حل شود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی بیان کرد: تعدد دستگاههای تخصصی و مسئول در کشور نیز میتواند اولویت هر دستگاه را نسبت به سایر دستگاهها متمایز سازد. البته وقتی موضوعی از سوی رهبر انقلاب به عنوان اولویت اصلی کشور مطرح میشود همه دستگاهها موظف میشوند بخشی از نگاه و توان و ظرفیت خود را به آن موضوع اصلی معطوف دارند، ضمن آنکه در حوزه تخصصیِ خود نیز، به طور جدی فعال باشند.
کلانتری در ادامه، با تأکید بر اهمیت نقش صدا و سیما در روشنگری جامعه گفت: جهاد تبیین جزو اولویتهای اصلی کشور است. صدا و سیما اولین دستگاهی است که در این زمینه باید ایفای نقش کند لذا در مسئله جهاد تبیین نیز، اولین دستگاهی که بایستی تمامقد در میدان وارد شود، صدا و سیما است و پس از آن، دانشگاهها، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و ... هستند.
رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی، در ادامه به توضیح نکته دوم در پاسخ به چرایی اهمیت و اولویت پاسداشت حرمت حجاب و عفاف پرداخت و گفت: بدون شک برخی از واجبات الهی و امور فرهنگی نسبت به سایر واجبات الهی و یا امور فرهنگیِ دیگر از جایگاه، اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردارند.
تولیت حرم مطهر خاطرنشان کرد: بسیاری از گناهان و بیعفتیهایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خیابانها وجود داشت، با حاکمیتِ ولایت فقیه، رو به زوال رفت. امروز دشمن در تلاش است که با صرف هزینه بسیار، جامعه را به همان مسیر قبل برگرداند.
کلانتری، به توضیح نکته سوم پرداخت و گفت: پاسداشت حرمت حیا، عفاف و پوشش اسلامی همواره بخش برجستهای از فرهنگ ملی ما بوده است. این بخش از فرهنگ اسلامی، در باور و سنت ما، از چنان جایگاه و اهمیتی برخوردار بودهاست که ایرانیان برای حفظ و حراست از آن، در برههای از تاریخ، از تحمل سختیهای بسیار و حتی تقدیم جان نیز دریغ نکردهاند. حتی پیش از اسلام، زنان دارای حجاب کامل بودهاند.
وی در ادامه به ماجرای کشف حجاب طاهره قرةالعین، در بهائیت اشاره کرد و گفت: ماجرای این کشف حجاب در فرقه بهائیت که یک فرقه جعلی سیاسی است، اینگونه است که پوشش این شخصیت قبل از کشف حجاب، با برقع بوده است. وی در یک محفل خصوصی بهائی با حضور سران بهائیت، اقدام به کشف حجاب کرد. اقدام او باعث شد که بسیاری از عالمان بهائیت از این فرقه رجوع کنند. اولین شقاق در بهائیت از همینجا شکل گرفت.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در هجمۀ فرهنگی غرب علیه فرهنگ اسلامی، یکی از نقاطی که بهشدت مورد تهاجم دشمن قرار دارد، حریم حیا، عفاف و حجاب است، گفت: همۀ ما میدانیم که شکسته شدنِ این حریم، بیشک به شکسته شدن و تخریبِ بخشهای دیگری از فرهنگ اسلامی نیز خواهد انجامید.
کلانتری بیان کرد: سنت ازدواج، بنیاد خانواده، دقت در روابط، پاکی نسلها، نقش بیبدیل مادری و به تبع آن نقش پدری، سبک زندگی اسلامی و التزام به بسیاری از حدود و مرزهای الهی، همگی، ریشه در پاسداشت حریم حیا، عفاف و پوشش دارند و اگر آن حریم شکسته شود، این سنتهای گرانسنگ نیز به شدت آسیب خواهند دید. پوشش و حجاب، همچون پرچمی است که جلو بسیاری از گناهان فردی و اجتماعی را میگیرد. اگر این حجاب کنار رود، بلایی که در اروپا دامنگیر آنها شده، در اینجا نیز اتفاق خواهد افتاد. هویت پدر بسیاری از دانشآموزان مدارس در اروپا، نامشخص است.
وی، در ادامه به توضیح نکته چهارم در پاسخ به چرایی اهمیت و اولویت پاسداشت حرمت حجاب و عفاف پرداخت و گفت: رعایت حجاب، پرهیز از تبرّج و خودنمایی زنان در مقابل مردان و همچنین رعایت حیا و عفاف برای عموم مؤمنان، پارهای از واجبات الهیاند که به صراحت در آیات قرآن کریم و روایات مورد تأکید قرار گرفتهاند.
کلانتری خاطرنشان کرد: جای تردید نیست که در جنگ نرم و هجمۀ فرهنگی غرب علیه فرهنگ اسلامی، یکی از نمادهای عزتآفرینی که بهشدت مورد تهاجم دشمن قرار گرفته، حریم حیا، عفاف و حجاب زنان و دختران پرافتخار ایرانی است. هجمه به این نماد و پرچم عزتآفرین از آن روست که با شکستن این حریم بسیاری از ارزشها و مرزهای دیگر نیز شکسته خواهند شد.
تولیت آستان مقدس، پیرامون پنجمین نکته در پاسخ به چرایی اهمیت و اولویت پاسداشت حرمت حجاب و عفاف گفت: تلاش برای شکستن و از بین بردن این حریم و خاکریز اصلی با آغاز عصر پهلوی در ایران با برنامهریزی حساب شده شروع و پس از انقلاب از حجم و شدت بیشتر و با ابزارهای متنوعتری استمرار یافته است، اما با اغتشاشات طراحی شده سرویسهای اطلاعاتی و عملیاتیِ اردوگاه استکبار در پاییز 1401، این هجمه نرم به یک جنگ ترکیبی و تمام عیار و رویارویی مستقیم و آشکار تبدیل شد، و به تعبیر مقام معظم رهبری این جنگ نرم به کشور تحمیل شد.
وی ادامه داد: محور عملیاتی و شعار اصلی عناصر اصلی و صحنهگردانان و بازیچههای فریب خورده آنان، با تکیه بر امپراطوری زر و زور و تزویر و ائتلاف جهانی رسانهای استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بینالملل در اغتشاشات پاییز 1401، همه و همه حکایت از این حقیقت دارند که تمرکز و نقطه اصلیِ جنگ نرم دشمنان این مرز و بوم در این مقطع زمانی، عفاف و حجاب زنان و دختران ایرانی، به عنوان یک نماد عزتآفرین، سمبل افتخار و خاکریز اول دفاع از ارزشهای اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی است.
کلانتری عنوان کرد: شکستن حریم حجاب و عفاف برای دشمنان این مرز و بوم از چنان اهمیتی برخوردار است که دشمنان قسم خورده ایران، منافقان مزدور، داعشیان وحشی، حزب خونخوار کومله، رژیم صهیونیستی، اربابان آمریکایی و همه کشورهای اروپایی، همه و همه در یک جبهه متحد و با آرایش طراحی شده هجومی در اغتشاشات پاییز 1401 در قالب یک جنگ ترکیبی حضور یافتند.
تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: جنگ ترکیبی و فتنه 1401 در حقیقت یک جنگ احزاب بود و در نهایت فتنه 1401 و آن جنگ ترکیبی سهمگین، به لطف پروردگار و تدبیر دقیق نظام مقدس جمهوری اسلامی، با شکست و آبروریزی بیسابقهای برای دشمنان ایران روبرو شد. با وجود این، دشمنان تلاش کردهاند که نمایی از همان هدف پلید را در فضای عمومی جامعه حفظ کنند تا بدینوسیله اربابان و فریبخوردگان را برای هجمهای دیگر در میدان نگه دارند.
وی در ادامه با اشاره به توضیح نکته ششم گفت: اکنون سؤال این است که آیا هیچ انسان آگاه و دلسوزی میتواند در اهمیت و اولویت مبارزه و مقابله با این جنگ صلیبی استکبار، علیه یکی از بنیادیترین زیرساختهای فرهنگی و ارزشی میهن اسلامی تردیدی روا دارد؟ بیگمان مقابله با این جنگ ترکیبیِ تمام عیار باید یک مقابله تمام عیار ترکیبی باشد.
کلانتری ادامه داد: در این مقابله ترکیبی، هم دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی مسئولیت دارند، هم دستگاههای فرهنگی، هم نیروی انتظامی، هم قوه قضائیه، هم مجلس و هم دولت. چرا برخی از دستگاههای فرهنگی در این میدان مهم کار خود را به درستی انجام نمیدهند؟ سازمان تبلیغات اسلامی چرا هیچ تبلیغ آشکاری در این خصوص انجام نمیدهد؟ چرا مجلس در تصویب یک قانون تأثیرگذار و جامع در پاسداشت حرمت حجاب و عفاف اینقدر تعلل کرده است؟ چرا وزارت میراث فرهنگی در باب رعایت حجاب و عفاف اینقدر بیمبالات است؟ چرا مدیران سازمانها و ادارات دولتی خود را در مسأله حجاب و عفاف مسئول نمیدانند؟ گاهی از ترک فعل بسیاری از این دستگاهها، باید فریاد کشید.
وی با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» از ثمرات همان دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که این موشکها باید ساخته شود. در جنگ نرمی که به این صورت انجام میگیرد، برخی دستگاهها به خواب رفتهاند. ممکن است برخی از آنها زمانی بیدار شوند که دشمن پا بر گردن آنها نهاده باشد. دستگاههایی که ترک فعل دارند، هم امروز و هم در قیامت مؤاخذه خواهند شد.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، ضمن تشکر از نیروی انتظامی بابت اجرای طرح نور، گفت: حقیقتا کاری که امروز نیروی انتظامی در مقابله با پدیده کشف حجاب و حیازدایی از جامعه اسلامی آغاز کرده است یک جهاد الهی و لبیک به هشدار رهبر فرزانه انقلاب است که لازم است با دقت و جدیّت تمام دنبال شود.
کلانتری گفت: امروز خانوادههای داغدار شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهلبیت (ع) و همه دلسوزان اسلام و میهن اسلامی منتظر اقدامات همه جانبه در مقابله با حرمتشکنیهایی هستند که در تلاش است جامعه دینی و انقلابی را به دوران پهلوی و حاکمیت فرهنگ منحط غربی بازگردانند. طرح نور در حقیقت مقابله با تحجر و واپسگرایی است که باید مورد حمایت همه نیروهای مؤمن و متعهد قرار گیرد. حضرت آقا فرمودند، هدف اصلی این فتنه این است که ما را به فضای فضاحتبار طاغوت برگردانند؛ همچون جاهلیت اولی که پس از بعثت پیامبر (ص) برخی تلاش میکردند مردم را به عصر پیش از پیامبر (ص) برگردانند.
انتهای پیام/424/.