Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، احمد فاضلیان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: در دیدارهای حضوری که مردم دارند کمترین گلایه از نحوه دادرسی در شوراهای حل اختلاف وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد آرای صادره مورد اعتراض واقع نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز شورای حل اختلاف پس از فراز و فرودهایی که داشته به دلیل دستاوردهای زیاد در بدنه دستگاه قضایی جا افتاده است و دادگستری کل استان به شورای حل اختلاف به عنوان بخشی از دستگاه قضایی نگاه برابری دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تغییراتی که در صلاحیت شوراهای حل اختلاف در قانون جدید ایجاد شده اضافه کرد: قانون جدید صلاحیت صدور رای را به شوراهای حل اختلاف داده است بنابراین تغییرات جدید و نیز حساسیت وظایف آن ایجاب می‌کند برای نظارت بر نحوه عملکرد و نیز برطرف کردن ایرادات احتمالی، بازرسی‌های مستمر و موثر از شعب شوراهای حل اختلاف توسط مرکز در دستور کار قرار گیرد.


سیستمی شدن ۹۰ درصدی پرونده‌های ورودی

این مقام قضایی در استان البرز سیستمی کردن امورات در دستگاه قضایی استان را یکی از اولویت‌های مهم این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا با توجه به اینکه شورای حل اختلاف بخشی از بدنه دستگاه قضایی است موضوع بکارگیری سیستم CMS یا مدیریت پرونده‌های قضایی در استان پیگیری و اجرایی شده تا جایی که اکنون بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان در این سامانه ثبت می‌شوند.

وی با تمجید از کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در شعب مختلف شورای حل اختلاف استان، توضیح داد: خوشبختانه کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در دیدارهای حضوری که مردم دارند کمترین گلایه از نحوه دادرسی در شوراهای حل اختلاف وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد آرای صادره مورد اعتراض واقع نمی‌شوند.

فاضلیان برطرف کردن مشکلات زیرساختی شورای حل اختلاف استان را یکی از اولویت‌های استان در کنار توسعه زیرساختی دادگستری عنوان کرد و گفت: در این راستا از سال ۹۴ توسعه فضای اداری شورا‌ها نیز در دستور کار بوده است که می‌توان به تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان شورای حل اختلاف مرکز استان و پروژه شورای حل اختلاف فردیس با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع که با پیشرفت حدود ۴۰ درصدی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه شورای حل اختلاف گرمدره با مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع با همکاری شهرداری و شورای شهر گرمدره و پروژه شورای حل اختلاف هشتگرد با مساحت حدود ۸۰۰ متر مربع با پیشرفت ۵۰ درصدی که حداکثر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید در دستور کار بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز توجه به آموزش کارکنان شورای حل اختلاف به تناسب وظایف محوله، افزایش ساعات کاری از ۴ به ۶ ساعت، افزایش تعداد شعب و افزایش پاداش‌ها را از جمله راهکارهای افزایش بهره‌وری بیشتر در این مجموعه عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. 

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.  

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 124 جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت 820 مورد لوایح و 78 طرح مورد بررسی قرار گرفته است.  

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر مراکز شهرها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، 26 و 27 اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین