Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در پردیس، درباره سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد و تجارت اظهار کرد: هرگونه قراردادی که دولت با کشورهای خارجی منعقد می‌کند، باید به تأیید برسد.

وی ادامه داد: متأسفانه این موضوعات از سوی دولت رعایت نمی‌شود؛ نظارت مجلس بر عقد قراردادهای بین‌المللی دولت معیوب است و دولت هم خود را ملزم به رعایت آن نمی‌داند و هر کس کار خودش را می‌کند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه دولت عادت کرده است که خیلی از این قراردادها را بدون نظر مجلس امضا کند، افزود: ازجمله این قراردادها باید به کرسنت اشاره کرد که برخی‌ها در این جریان رشوه دریافت کرده‌اند.

دولت قدرت مبارزه با رشوه و فساد مالی را ندارد

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه جریان قرارداد گازی با ترکیه و شکایت از ایران و به‌اصطلاح فروش گاز رایگان به ترکیه از جمله قراردادهای بدون بررسی دقیق بوده است، تصریح کرد: دولت قدرت مبارزه با رشوه و فساد مالی را ندارد و از سوی دیگر، قوه قضاییه باید عاملان و سبب‌سازان کرسنت را محاکمه کند.

ثروتی با بیان اینکه بدترین نوع سازگاری چشم‌پوشی از تخلفات برای خوب بودن با یکدیگر است، اضافه کرد: متأسفانه در این جریان، نظام جمهوری اسلامی و مردم فدا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در بستن قرارداد با شرکت‌های صنعتی بزرگ در جهان منافع ملی را در نظر بگیرد، تصریح کرد: مانعی برای ارتباط با کشورهای جهان جز رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه دولتمردان ما در جریان برجام منت آمریکا را می‌کشند و آن‌ها ناز می‌کنند، اضافه کرد: دولت، ایران را در برجام سنگ روی یخ و روحیه انقلابی‌گری را به ضعف و سستی تبدیل کرد.

ثروتی با بیان اینکه دولت کعبه آمال و آرزوهای خود را آمریکا قرار داده است، تصریح کرد: برخی هنوز از این خواب بیدار نشده‌اند؛ سفر وزیر امور خارجه به کشورهای خارجی برای پیگیری اجرای برجام توسط طرف مقابل است.

دولت در برجام ضمانت قوی از طرف مقابل نگرفت

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه دولت از طرف مقابل در برجام ضمانت قوی نگرفت، اضافه کرد: رفتارهای ظریف را که می‌بینم زجر می‌کشم؛ انسان احساس ذلت می‌کند؛ امروز باید از عزت ملت ایران دفاع کرد.

ثروتی با اشاره به اینکه دولت در حمایت از ظرفیت‌های داخل تنها شعار دانش‌بنیانی را سر می‌دهد، اظهار کرد: متأسفانه مخترعان حمایت نمی‌شوند؛ مدیران به حرف‌های امام راحل عمل نمی‌کنند؛ امام فرمودند آمریکا خط قرمز ماست ولی الآن برخی دنبال ارتباط با آمریکا هستند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد

خانواده‌های اسرای صهیونیستی در غزه از از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند فرصت را برای امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه از دست ندهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از دولت رژیم صهیونیستی خواستند فرصت را برای امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه از دست ندهد.

این خانواده‌ها در بیانیه‌ای عنوان کردند که مبادله اسرا، تنها راه بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه است.

آن‌ها دست به دامن یحیی سنوار رهبر حماس در غزه شده و از او خواستند توافق مبادله اسرا را بپذیرد و از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز درخواست کردند با این توافق موافقت کند.

افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا

خانواده‌های اسرای صهیونیست تاکید کردند که اکنون زمان عمل است و امیدواریم دولت تصمیماتی اخلاقی اتخاذ کند.

آن‌ها تصریح کردند که در دوره دولت کنونی شکستی بی‌سابقه حاصل شد و اکنون دولت باید به وظیفه خود در بازگرداندن اسرا عمل کند.

آن‌ها همچنین از تلاش‌های آمریکا و قطر به خاطر آزادی شماری از اسرا در دور نخست مبادله اسرا تشکر کردند و از دولت‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا، قطر و مصر خواستند برای آزادی دیگر اسرا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟