Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:37:27 GMT

ژست آغاز پیوند های مبارک در قاب ارقام نامبارک

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۵۹۴۰۸

ژست آغاز پیوند های مبارک در قاب ارقام نامبارک

این روزها فیلم و کلیپ عروسی جایگاه ویژه ای در بین زوجین پیدا کرده است و هزینه های بالا ی آتلیه ها کمر زوجین را خم می کند، افسوس که چشم و هم چشمی و طرز تفکرات این روند را عادی جلوه می دهد و در جامعه به یک عرف تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ساجده، در سال های گذشته مراسمات عروسی در حیاط های خانه و با شور و نشاط خاصی برگزار می شد، در انتها عکس های یادگاری عروس و فامیل به عنوان خاطره بر آلبوم ها نقش می بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها خبری از عکس های خانوادگی و دسته جمعی خبری نیست، بسیاری از عروس و دامادها معتقدند آنچه که از عروسی باقی می ماند، عکس و فیلم است که خاطره می شود، پس برای آن باید بهترین ها را انتخاب کرد. از همین طرز تفکر بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران با ارائه شیوه های به اصطلاح جدید، عروس و داماد را به پرداخت هزینه های میلیونی عکس و فیلم عروسی ترغیب می کنند.

وارد یک آتلیه عکاسی که می شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، عکس های روی در و دیوار آتلیه است. در این مکان ها معمولا بهترین کارهای خود را قرار می دهند تا توجه مشتری را جلب کنند. شما را دعوت می کنند که پشت یک کامپیوتر بنشینید ونمونه های آنها را ببینید.

متفاوت بودن قیمت آتلیه های شهر

به همین بهانه و پرداختن به این موضوع به تعدادی از آتلیه های شهر سر زدیم تا از قیمت ها مطلع شویم، جالب تر از همه اختلاف قیمت در آتلیه ها بود.

مسئول یکی از آتلیه ها گفت: تمامی عکس برای چاپ به تهران ارسال می شود و از چاپ مشهد استفاده نمی شود و قیمت هایش برای ژونال ها یا آلبوم ها مخصوص عروس و داماد از 700 هزار تومان شروع می شود ، باغ برا ی فیلمبرداری با استخر 200 هزار تومان بدون استخر 100 هزار تومان ، فیلمبردار با دو دوربین 1100 تومان با یک دوربین 1 میلیون تومان.

صاحب آتلیه ی دیگر ی گفت: آلبوم عروس و داماد از 600 هزارتومان شروع می شود و بستگی به نظر مشتری که از چه ویژگی های استفاده شود به همان نسبت قیمت ها تغییر می کند، برای باغ هم باید هماهنگ کنیم ولی حداقل قیمت ورودی باغ ها از 100 هزار تومان است.

یک مسئول دیگر از آتلیه های شهر که عکاسی ویژه آن با اقا است گفت: اگر ازهرلحاظی بخواهید عالی باشد، 10 میلیون تومان هم خرج کنید کم است، پیشنهاد ویژه ای هم که داشت یک هفته حضور در تهران در فضایی که داشتند و 15 میلیون تومان هزینه اش می شد برای ساختن کلیپ 15 دقیقه ای آن را نسبت به بقیه آتلیه ها متمایز می کرد.

آتلیه دار دیگری گفت: قیمت ها از 500 هزار تومان شروع می شود و بسته به سایز آلبومی که انتخاب می کنند متغییر است.

جایی دیگری گفت: فیلمبرداری با یک دوربین 850 تومان با دو دوربین می شود 1500 تومان و ژورنال هایش از 750 هزار تومان شروع می شود و باغ هم اگر خواسته باشند 250 تا 300 هزار تومان اضاف می شود.

وقتی به باران گفتم گفت من اگ دوست خودم بیاد اینجا ژورنالی که500تومنیه پیشنهاد میدم...البوم40 در40 میشد500../البوم 30در40 میشه600/ بعد40در60 میش800/عکس تک 15 تومنa5قطع/دودوربین یک تومن یک دوربین 850/

جالب ترین بخش زمانی است که قیمت ها با هم متفاوت هستند، عروس ها و داماد می خواهند بهترین لحظات زندگیشان را در بهترین قاب ثبت کنند ولی کاش کمی حواسشان به این باشد هزینه ها برای ساخت کلیپ آن هم ده دقیقه به اندازه 10 میلیون تومان کار درستی است یا نه؟؟؟

عکس وفیلم عروسی این روزها جایگاه ویژه ای برای افراد پیدا کرده است و مشتاق نشان دادن جوانان از جو جدید باعث تحریک کردن آتلیه داران به سمت کارهای متنوع برای بالابردن هزینه ها کرده است.

در ادامه با تعدادی از زوج های جوانی که در پی یافتن آتلیه ای مناسب بودند و تعدادی هم مراسم عروسیشان را پشت سر گذاشته بودند صحبت کردیم:

حذف مهمان های عروسی برای برگزاری مراسم رویایی...

یک زوج جوان که هزینه اصلا برایشان مهم نبود گفتند: فیلم عروسی هر قدر برای آن هزینه شود، ارزش دارد، چون کیفیت درآن بسیار مطرح است. عکس درباغ و ویلا هم زیبایی های خاص خود را دارد والان در جامعه ما به یک عرف تبدیل شده است.

زوجی که چند سالی از عروسیشان می گذشت گفتند: چند سال پیش عروسی پرخرجی گرفتم که الان به این نتیجه رسیدم که اگر آلبوم عروسی ام برگه هایش روغنی نبود و اگر قطع کوچکتری انتخاب می کردم هم اتفاق خاصی نمی افتاد، ولی متاسفانه آن موقع تحت تاثیرفضا ودوستان و شور وذوق جوانی بودم و منطقی برخود نکردم.

دختر خانم جوانی گفت: من حاضرم تعداد مهمان هایم را کم کنم ولی عروسی بگیرم که زیاد شلوغ نباشد و بتوانم همه چیز را در حد عالی و رویایی برآورده کنم، مهمان های زیاد مراسم را شلوغ می کند و برنامه خوب پیش نمی رود.

زوج دیگری که نظرشان متفاوت تر از گروه های بالا بود گفتند: اینکه عروسی عالی وکامل باشد، خوب است اما باید اسراف و چیزهای بیهوده ازآن حذف شود.

اصل این است که خیلی ساده باشد وصرفا هدف از عکس برداری ثبت خاطره است که امری خوب و مستحب است و درجه ی برتر ایمان محسوب می شود و افرادی، ازقبیل شهدا به آن رسیدند اما واجب وضروری نیست که همه اینطور باشند و بقیه را به این شرایط، مجاب کنیم، ولی حداقل می توانیم معمولی تر و کم هزینه تر رفتار کنیم.

و با یک حساب سرانگشتی برای فیلمبرداری یک مراسم و عکس و باغ کمترین قیمت ها از یک میلیون و 500 هزارتومان شروع می شود و تا 15 میلیون هم در بجنورد قیمت ها ادامه داشت.

قیمت های بالا همیشه نشان از کیفیت کار ندارد

علی نوروزی، رئیس اتحادیه عکاسان بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه به علت عدم کنترل توسط اتحادیه، اتاق اصناف و اماکن آتلیه ها به صورت قارچ گونه هر روز زیاد تر می شوند و این به خاطر وضعیت بد اقتصادی مردم است که با افتتاح آتلیه از بیکاری رهایی می یابند.

وی ادامه داد: ورود افراد تازه کار و بی تجربه خسارت بزرگی به همکاران باسابقه در عرصه عکاسی و فیلم وارد کرده است.

نوروزی اضافه کرد: قیمت ها توسط اتحادیه مشخص می شود چیزی که برای جوانان باب شده است، تفکرشان بر این است که کسی که قیمت بالای می دهد حتما کارش خیلی خوب است، در حالی که خیلی از همکاران با سابقه با قیمت های اتحادیه کار می کنند و همین عامل باعث بیکاری آنها شده است.

وی بیان داشت: افرادی که می خواهند از امکانات آتلیه ها استفاده کنند، با مراجعه به اتحادیه ها می توانند از قیمت های واقعی مطلع شوند، در واقع نرخ نامه های اتحادیه باید در معرض دید مشتریان باشد که در اکثر موارد این نکته رعایت نمی شود.

نوروزی افزود: مشکل دیگردیده شده در این صنف، عکس های کارت هوشمند که باید توسط عکاسی ها گرفته شود بوسیله ی اداره پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان گرفته می شود و ضربه ی دیگری به این صنف وارد می کند.

وی عنوان کرد: متاسفانه چند سال گذشته باب شده بود که عروس و داماد ها برای مراسم ازدواجشان از مشهد عکاس و فیلمبردار می آوردند ولی هم اکنون با بالارفتن تخصص عکاسان در بجنورد این آمار کمتر شده است.

رئیس اتحادیه عکاسان گفت: نکته ای قابل توجه دیگر ممنوع شدن کلیپ هایی است که در عروسی ها بر روی پرده می رود، در حالی که تالارها هم موظف هستند از پخش خودداری کنند ولی با دریافت هزینه اضافی اجازه می دهند و در انتها اگر مشکلی پیش آید گریبان گیر عکاس می شود.

عکس برداری مردان نامحرم از زن در عروسی در اسلام

در ادامه با توجه به اینکه این روزها فراموش شده است که ما در یک کشور مسلمان مشغول به زندگی هستیم برای ثبت عکس های عروسیشان حاضرند در مقابل هر مردی که عکاسیش حرفه ای باشد بدون حجاب هر حرکتی را اجرا کنند که ما را بر این وا داشت تا با یک کارشناس مذهبی به گفتگو بپردازیم :

حجت السلام غلامعلی غلامی، کارشناس مذهبی در رابطه با عکس برداری مرد از زن نامحرم گفت: اصل عکس برداری از نامحرم، تا زمانی که مستلزم لمس یا نگاه حرامی نباشد، اشکالی ندارد و در نتیجه، در مجالسی مانند جشن ها و عروسی ها که افراد از پوشش کامل برخوردار نیستند و یا به واسطة آرایش صورت نگاه به آنها، حتی از درون لنز دوربین جایز نیست، این نوع عکاسی هم جایز نیست؛

وی ادامه داد: اما اگر عکس توسط نامحرم گرفته نشود، ظهور و چاپ آن توسط نامحرم یا نگاه به آن، جایز است؛ به شرطی که اولاً، عکس جزء عکس های مبتذل و مفسده دار محسوب نشود (که تکثیر و ثبت و توزیع آن جایز نیست) و ثانیاً اگر افراد موجود در عکس از پوشش کافی برخوردار نیستند، بیننده یا ظاهر کنندة عکس، افراد موجود در عکس را نشناسد و ثالثاً، چاپ و ظهور عکس ها توسط نامحرم، نباید مفسده ای داشته باشد؛

حجت السلام غلامی ادامه داد: فیلمبرداری از مجالس زنان و عروسی اگر همراه با نگاه حرام یا همراه با مفسده باشد ،حرام است.{حکم نگاه کردن به غیر محارم:با قصد لذت،حرام است.،بدون قصد لذت:به صورت و دست زن نامحرم،اشکال ندارد.، به غیر صورت و دست ها ،حرام است}.

وی خاطر نشان کرد: بنابر گفته مقام معظم رهبری، حضور در جشن‌‏هاى شادى و فیلمبردارى مردان از مجالس مردان و زنان از مجالس زنان در صورتى که مستلزم گوش‌دادن به غنا یا موسیقى حرام و یا ارتکاب هر عمل حرام دیگرى نباشد، اشکال ندارد. ولى فیلمبردارى مردان از مجالس زنان یا زنان از مجالس مردان اگر مستلزم نظر کردن به ریبه یا مفاسد دیگرى باشد، جایز نیست و همچنین بکارگیرى موسیقى مطرب لهوى که مناسب با مجالس لهو و گناه باشد در فیلم‏‌ها نیز حرام است.

هر چند در این سال ها آمار ازدواج چندان دلچسب نیست اما با این هزینه های میلیونی باز هم هر آتلیه ای به اصطلاح بار خود را می بندد و برای عکاسی و فیلمبرداری یک مراسم 2 الی 3 ساعته بین 2 تا 10 میلیون پول می گیرد که کسب و کار نان و آبدار و پرسودی محسوب می شود. البته همه این شرایط کاملا عادی محسوب می شود، یکی از دلایل رونق گرفتن هر روزه این افراد مشتاق نشان دادن جوانان برای برگزاری هر چه بهتر مراسم است.

انتهای خبر/ فائزه جعفری و آرزو رحمانی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه مطالعات قرآنی خانه اندیشمندان علوم انسانی مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم حسین استاد ولی، احمد مسجد جامعی، عبدالهادی فقهی زاده، محمدعلی خسروی و ابراهیم کرمانی‌نژاد هستند.

همچنین در این مراسم مهدی فیض طراح و ایده پرداز و مهدی خسروی ناشر اثر حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097524 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • نکیسا: این برد مبارک تیم استقلال
  • نکیسا: بازیکنان ذوب آهن تلاش کردند/ این برد مبارک استقلالی‌ها
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد